Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا علی‌رغم فضاسازی اخیر چهار کشور اروپایی علیه ایران، گفت مذاکرات درباره برجام شامل جزئیات اجرایی، طبق برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

یک سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل گفت مذاکرات درباره برجام شامل جزئیات اجرایی طبق برنامه‌ریزی علیرغم مجازات اعدام انجام شده در ایران انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اروپایی همچنین در ادامه دخالت کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران، خواستار لغو حکم اعدام «احمدرضا جلالی» شد که به دلیل جرایم امنیتی به اعدام محکوم شده است.

در حالی که چهار کشور اروپایی از جمله فرانسه و آلمان به بهانه اجرای یک حکم قضائی در ایران و با هدف افزایش فشار اقتصادی بر تهران، از حضور در نشست شورای روابط اقتصادی با ایران تا اطلاع ثانوی انصراف دادند، این سخنگو در ادامه مدعی شد «این دو موضوع را با یکدیگر قاطی نمی‌کنیم. نمی‌توانید آن‌ها را با هم ارتباط دهید یا حتی آن را با اهداف نشست (شورای روابط اقتصادی) مقایسه کنید.

وی در ادامه گفت که مشخص می‌شود نشست تجاری اتحادیه اروپا-ایران برای چه زمانی دوباره برنامه‌ریزی خواهد شد.

این دیپلمات اروپایی افزود: این نشست لغو نشد، به تعویق افتاد زیرا شرایط مناسب نبود. و تا زمانی که حس کنیم زمان مناسب و مفید است برگزار نخواهد شد.

بنابر گزارش «ای‌یو آبزرور»، ممکن است اتحادیه اروپا به دلیل اجرای این حکم، تحریم‌هایی را شامل ممنوعیت روادید و مسدود کردن دارایی به بهانه نقض حقوق بشر متوجه برخی مقامات ایرانی کند.

وی در این خصوص گفت: این کشورهای عضو هستند که باید تصمیم بگیرند که باید [تحریم‌های اروپا را] در این زمینه خاص اعمال کنند یا خیر، اما هر چیزی در صورت موافقت کشورهای عضو ممکن است.

بعد از مداخله‌جویانه سران چند کشور اروپایی در امور امنیتی داخلی ایران به بهانه اعدام شدن یک سرشبکه ضد انقلاب و معاند جمهوری اسلامی، فشار اقتصادی بر تهران نیز در دستور کار این کشورها قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت فرانسه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران، در نشست آنلاین شورای روابط اقتصادی اروپا-ایران در هفته جاری، شرکت نمی‌کند. بر اساس این گزارش، وزارت خارجه فرانسه همچنین گفت نمایندگان کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا نیز در این نشست که قرار بود امروز (دوشنبه) برگزار شود، شرکت نمی‌کنند.

مسئولان چند کشور اروپایی شورای روابط اقتصادی اروپا-ایران نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کردند که نشست امروز تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه روز شنبه در پی اعدام «روح‌الله زم» سرشبکه ضد انقلاب، لیدر اغتشاشات دی ماه ۹۶ و مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز که سحرگاه ۲۲ آذر ماه به دار مجازات آویخته شد، بیانیه‌های مداخله‌جویانه‌ای صادر کردند.

بعد از آن بود که سفرای آلمان و فرانسه به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شده و مراتب اعتراض تهران درباره این اظهارات مداخله‌جویانه به آنها ابلاغ شد./ فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای روابط اقتصادی اتحادیه اروپا کشور اروپایی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است

امری با وجود دشواری تمرکز روی لیگ برتر و رقابت‌های اروپایی، همچنان به ماجراجویی در هر دو رقابت ادامه می‌دهد. 

طرفداری | اونای امری معتقد است سطح بالای لیگ برتر، شانس باشگاه‌های انگلیسی در اروپا را پایین آورده است. 

پس از حذف تیم‌هایی مثل منچسترسیتی و لیورپول، استون ویلا تنها تیم انگلیسی باقیمانده در این فصل از رقابت‌های اروپایی است. آن‌ها فردا در چارچوب نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا به مصاف المپیاکوس خواهند رفت. در لیگ برتر، شاگردان اونای امری صرف نظر از وضعیت تاتنهام، با کسب سه پیروزی رتبه چهارم را قطعی خواهند کرد تا فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حاضر باشند. سرمربی اسپانیایی در مورد ناکامی تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی گفت:

ما تنها تیم باقی مانده انگلیس هستیم و این کار سختی است چون لیگ ما سرسخت‌ترین لیگ دنیا محسوب می‌شود. اگر می‌خواهیم در لیگ برتر موفق باشیم، باید در مورد روند آماده‌سازی تمرکز 100% داشته باشیم. ترکیب این موضوع با رقابت‌های اروپایی، چالش دشواری است. سطح بالای لیگ برتر مانع از جاه‌طلبی تیم‌های انگلیسی می‌شود. با این حال، نمی‌توانم درک کنم که چرا برخی از تیم‌ها تصمیم می‌گیرند به طور جدی در رقابت‌های اروپایی حاضر نشوند. تیم‌های برتر دنیا برای من الهام‌بخش هستند و به همین دلیل، ما برای موفقیت در هر دو جبهه لیگ و اروپا انگیزه بالایی داریم. 

امری در مورد عملکرد تیمش در این فصل گفت:

رسیدن به این مرحله از رقابت‌های اروپایی، بهترین دستاوردی بود که می‌توانستیم در ابتدای فصل به آن امیدوار باشیم. با این حال، با عملکرد خوبمان در طول فصل، این دستاورد دیگر جای تعجب ندارد. حفظ این روند برای مدت طولانی کار آسانی نیست. در حال حاضر، ما مدعی کسب رتبه چهارم در لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ کنفرانس اروپا هستیم. هدف ما همچنان پیشرفت و ارتقای جایگاهمان در هر دو جبهه است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند