Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:11:38 GMT

نخست وزیر انگلیس به هند سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۵۱۱

نخست وزیر انگلیس به هند سفر می‌کند

نخست وزیر انگلیس قصد دارد در ماه ژانویه به هند سفر کند تا روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه با این کشور را تقویت کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون در ماه ژانویه به هند سفر خواهد کرد. این نخستین دیدار دو جانبه جانسون با مقام های ارشد هندی از زمان به قدرت رسیدنش به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دفتر جانسون در ادامه افزود: هدف اصلی از سفر نخست وزیر بریتانیا به هند، تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری با دهلی نو و همکاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

برگزیت|تهدید انگلیس علیه اروپا در مسئله مورد مناقشه ماهیگیری/ مخالفت مرکل و ماکرون با مذاکرات مستقیم با جانسونبرگزیت|درخواست آلمان از جانسون برای سازش / تاکید پارلمان اروپا بر لزوم تمدید مذاکرات"جانسون" برای مذاکرات شخصی با "فون در لاین" درباره برگزیت به بروکسل می‌رود

 

در حالی که بریتانیا رسما قصد دارد اول ژانویه 2021 از اتحادیه اروپا خارج شود، جانسون تلاش زیادی را برای تقویت روابط لندن با سایر کشورهای جهان آغاز کرده است. انگلیس که به شدت از بحران شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، به دنبال جذب سرمایه گذاری های خارجی جدید است.

جانسون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از سفر به هند در اوایل سال آینده بسیار خرسند خواهم شد، سالی که قرار است هدف "بریتانیای جهانی" را دنبال کنیم و به دنبال تقویت روابط دوجانبه با هند خواهیم بود و من وعده داده ام تا به این هدف دست یابم.

وی در ادامه افزود: هند به عنوان یک قدرت و بازیگر مهم در منطقه هند-اقیانوسیه، شریک بسیار مهم برای بریتانیا به شمار می رود، آن هم در شرایطی که ما برای رشد اقتصادی و اشتغال تلاش می کنیم، قصد داریم در زمینه مقابله با تهدیدات مشترک علیه امنیت مان همکاری کنیم.

جانسون قرار است در مراسم رژه سالیانه روز جمهوری در شهر دهلی نو شرکت کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت