Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:26:59 GMT

پخش فصل جدید فانوس دریایی از شبکه نسیم؛ به زودی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۶۰۷

پخش فصل جدید فانوس دریایی از شبکه نسیم؛ به زودی

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه فانوس دریایی یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تخصصی با رویکرد جدید و با هدف آشنایی مردم با ظرفیت‌های ایجاد‌ شده در حوزه گردشگری دریایی و ظرفیت های بندری بزودی از شبکه نسیم پخش می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وحید رحمتی درباره ویژگی‌های برنامه «فانوس دریایی» اظهار داشت: پخش این مستند که از سال 97 آغاز شده؛ توانسته تا حدود زیادی، ویژگی‌ها و مزیت‌های حمل و نقل دریایی و صنعت تأثیرگذار و بی‌مانند دریانوردی را به تصویر بکشد، همچنین در این مدت فرصت‌های اقتصادی و مسولیت‌های اجتماعی که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه خود ایفا می‌کند، عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای آنکه مردم بیش از گذشته با ویژگی‌های خاص و جذاب حوزه دریا، بندر، گردشگری دریایی آشنا شوند، قرار است برنامه فانوس دریایی با رویکرد جدید؛ پخش و مخاطبان، تجربه‌های عینی‌ سفرهای دریایی ‌را از زبان راویان، ببینند و بشنوند.   

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برنامه فانوس دریایی که تصویرگر ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور خواهد بود؛ مستندگونه و سفرنامه‌ای جذاب، آموزنده و مفرح؛ به زودی و هر شب از شبکه نسیم پخش خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: سفرنامه فانوس دریایی از بندر آستارا شروع می‌شود و پس از آن در امتداد نوار ساحلی دریای خزر به بنادر جنوبی چون خرمشهر، آبادان تا به سواحل مکران می‌رسد و تمامی نوار شمالی و جنوبی کشور را پوشش می دهد. 

آشنایی با سبک زندگی دریانوردان 

رحمتی با بیان اینکه در رویکرد جدید فانوس دریایی؛ موضوعاتی مطرح می‌شود که همواره مورد پرسش مردم و خواسته خانواده شریف دریانوردان بوده است، گفت: در سری جدید “فانوس دریایی” مخاطبان با سبک زندگی دریانوردان، فعالیت‌های که دریانوردان در یک سفر دریایی انجام می‌دهند، پتانسیل و ویژگی‌های بنادر تجاری، ظرفیت بنادر کشور و روند تخلیه و بارگیری کالا، آشنا می‌شوند. 

دبیر کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری سازمان بنادر تصریح کرد: با آغاز پخش برنامه «فانوس دریایی» مردم می‌توانند با زیرساخت‌ها و جذابیت‌های بی‌نظیر گردشگری دریایی کشورمان، انواع مشاغل دریایی و تجربیاتی که می‌توان در یک سفرنامه آن را تجربه کنند، آشنا شوند ‌و همچنین زیرساخت‌های حوزه بندری و دریایی کشور به نمایش گذاشته خواهد شد تا مخاطبان بدانند که ایران در حوزه حمل و نقل دریایی به چه پیشرفت‌های شگرفی دست یافته است.

برگزاری جشنواره ملی با اهدای جوایز نفیس

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای اولین بار در دور جدید پخش برنامه فانوس دریایی، مسابقه‌ای به شیوه جشنواره‌‌ی ملی برگزار می‌شود و مخاطبان؛ می‌توانند در آیتم‌های طراحی شده که جوایز نفیس و ارزنده برای آن در نظر گرفته شده است، شرکت کنند. 

وی اظهارداشت: موضوع روایت‌گونه و بی‌واسطه از زبان جامعه بندری و دریایی؛ دغدغه به‌جای وزیر محترم راه و شهرسازی و البته از موارد مصوب مندرج در چینش عملیاتی برنامه‌های سال ‌99 مدیریت ارتباطات در حوزه مخاطبان عام بود که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر آن تأکید داشتند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی دو سال گذشته با گفتگوهای صورت گرفته با جامعه بندری و دریایی، مطالعات انجام شده و همچنین حمایت مشفقانه‌ و ارزشمند جامعه بزرگ دریانوردان، این تصمیم گرفته شد تا برنامه فانوس دریایی با رویکردی جدید؛ تولید و پخش شود.

تقدیر از همکاری شایسته مسئولان رسانه ملی و مدیران شبکه نسیم

رحمتی افزود: برنامه فانوس دریایی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و به تهیه‌کنندگی حسین ربانی‌غریبی و کارگردانی و روایتگری میلاد مهدوی و تیم تولید حرفه‌ای، آماده پخش شده و همچنین تیتراژ این برنامه با صدای رضا صادقی، شعر عباس محمدی و آهنگسازی عماد توحیدی است.

دبیر کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری سازمان بنادر  ضمن قدردانی از همکاری شایسته مسئولان رسانه ملی و مدیران شبکه نسیم در راستای تولید و پخش برنامه فانوس دریایی، گفت: این برنامه به جهت راوی محور بودن، جذابیت زیادی برای مخاطبان خواهد داشت.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه فانوس دریایی همزمان با پخش از شبکه نسیم در صفحه اینستاگرام این برنامه و آپارات؛ قابل دسترس علاقمندان خواهد بود.

گفتنی است؛ ایران با داشتن حدود 6 هزار کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور یکی از کشورهای فعال در حوزه دریانوردی است و از سوی 90 درصد کالاهای مورد نیاز کشور از طریق حمل و نقل دریایی تأمین می شود؛ از این‌رو برنامه فانوس دریایی درصدد است بخش از فعالیت‌های عظیمی که در این حوزه صورت می‌گیرد را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بندری و دریایی شبکه نسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن