Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد برای کشورش فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور آمریکاست و کدام حزب در کاخ سفید حضور دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خورخه آریسا وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص ادعاهای کشورهای غربی در خصوص نامشروع بودن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور گفت: ما به این مسائل عادت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها از مدت ها قبل یعنی از سال 2017 به دنبال این بودند تا جناح مخالف در ونزوئلا به قدرت برسد چرا که این گروه به اروپایی ها و آمریکایی ها نزدیک بودند. آن ها برای این هدف خود، از هر ابزاری استفاده کردند. آن ها از طریق نامعتبر خواندن انتخابات، دولتی جعلی را بر ونزوئلا تحمیل کردند و از کودتا و تلاش هایی که برای کشتن رئیس جمهور انجام می شد، حمایت می کردند.

وی ادامه داد: البته این مسئله طبیعی بود، چراکه ما در حال ایجاد روش جدیدی برای مدیریت و سازماندهی جامعه ونزوئلا بودیم و کشوری با منابع طبیعی غنی همانند نفت، گاز و مواد معدنی هستیم. آن ها تصمیم گرفتند که انقلاب سوسیالیستی نباید در ونزوئلا جریان داشته باشد؛ اما این مردم ما بودند که این انقلاب را انتخاب کردند. با این حال، علی‌رغم همه تحریم ها و موانعی که وجود داشت، به پیروزی های خود در عرصه های سیاسی ادامه دادیم و انتخابات اخیر نیز پیروزی بزرگی برای مردم ونزوئلا بود.

وی در پاسخ به برخی از انتقادها در خصوص حضور پایین رای‌دهندگان پای صندوق های رای –تقریبا 31 درصد- گفت: هر دوره از انتخابات در ونزوئلا شرایط خاص به خود را دارد، برای نمونه، در انتخابات سال 2005 مجمع ملی (مجلس) تنها 25 درصد از مردم پای صندوق های رای آمدند و این در حالی بود که هیچ‌گونه فشار خارجی، کمبود سوخت و سایر موانعی که امروز شاهد آن هستیم، وجود نداشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آریسا افزود: اما اکنون شرایط به نحوی است که در بحران همه‌گیری کرونا هستیم، مردم ونزوئلا با کمبود سوخت مواجه‌اند، جناح مخالف نیز انتخابات را تحریم کرده و آمریکا نیز این انتخابات را نامعتبر خواند. اما در انتخابات اخیر علی‌رغم همه این شرایط، مردم ونزوئلا قهرمانانه مجمع ملی را احیا کردند و بار دیگر قدرت قانون‌گذاری را به ونزوئلا برگرداندند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: اخیرا مصاحبه‌ای را از یکی از سیاستمداران وابسته به جناح گوایدو خواندم که می گفت دیگر رهبری برای حزب مخالف وجود ندارد. به نظرم او کاملا درست گفت چراکه آن ها از هم متلاشی شدند و خود را تسلیم واشنگتن کردند. آن ها دیگر هیچ آینده‌ای ندارند و نمی دانم که چه چیزی در آینده رقم می خورد، آیا دوباره متحد می شوند یا کاملا از هم جدا خواهند شد. چیزی که بدیهی است این است که در پنجم ژانویه، مجمع ملی کار خود را شروع می کند.

وی در خصوص اقدامات اخیر ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا علیه ونزوئلا همانند بستن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای ونزوئلایی عنوان کرد: ما به این قبیل رفتارهای بچه‌گانه عادت کردیم؛ بیش از 300 ناظر بین‌المللی تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفتند. ما می دانیم که در کلمبیا، مزدورانی تعلیم داده می شوند تا رئیس جمهور ونزوئلا را به قتل برسانند. به نظر من، دوکه رئیس جمهور کلمبیا نیست، او فردی است که برای صاحبان قدرت در آمریکا کار می کند. در واقع، دونالد ترامپ را باید رئیس یک شرکت بزرگ دانست و دوکه نیز همانند بولسونارو و دیگران، یکی از مدیران این شرکت است.

وی ادامه داد: در واقع، اگر این افراد بتوانند به برخی از کشورها حمله یا آن ها را منزوی کنند، ارتقای جایگاه خواهند داشت. به هر حال، ما به این مسائل عادت کردیم و یاد گرفتیم تا صبر استراتژیک داشته باشیم و من مطمئنم مردم آرژانتین، مکزیک، اکوادور، کلمبیا، شیلی و برزیل این دولت ها را تغییر خواهند داد.

وی در خصوص آینده روابط میان ونزوئلا و آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن گفت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور است و کدام حزب در کاخ سفید حضور دارد. ما انتظارات خیلی زیادی نداریم. اگر دولت جدید آمریکا خواهان روابط بهتری با ونزوئلاست، ما آماده هستیم و اگر چنین چیزی نخواهند، ما هم به مقاومت خود در برابر فشارهای خارجی ادامه می دهیم.

قالیباف: سیاست راهبردی ایران و ونزوئلا ‌حفظ استقلال و مبارزه با سطه‌گری آمریکاستمتحدان مادورو 91 درصد کرسی‌های کنگره ونزوئلا را در اختیار گرفتندشکست دوستان ترامپ در ونزوئلا

 

وی ادامه داد: امپریالیسم همواره سیاست ها و اهداف مشخص خود را دارد و در برابر هر کشور، تاکتیک های مختلفی را اتخاذ می کند. ما از آمریکا انتظار رفتاری غیر از آنچه تاکنون دیده‌ایم، نداریم اما اگر اتفاق عجیبی بیفتد و رفتارشان را با توجه به فشارهای وارده از سوی مردم خود تغییر دهند، ما نیز بهبود روابط را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص آینده روابط میان ونزوئلا و ایران گفت: ما از سال 2003 تاکنون، روابط خوبی با ایران داریم و به مرور زمان این رابطه، نزدیک‌تر شده و همکاری ها گسترش یافته است. البته باید از آقای ترامپ نیز تشکر کرد چرا که سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب نزدیکی بیشتر میان دو کشور شد و از این مسئله بسیار خوشحالیم.

وی در پایان عنوان کرد: امپریالیست و سیاست های آن ها در جهان راه به جایی نخواهد برد و به اعتقاد من جهان در حال تغییر است و ما به عنوان کشورهایی که مورد حمله قرار گرفتیم، باید با یکدیگر متحد شویم. ما قدرت های واقعی در جهان هستیم و باید از طریق همکاری با یکدیگر و اجرای طرح ها و برنامه های مختلف، این جهان را به جهانی امن‌تر تبدیل و به امپریالیسم پایان دهیم. به نظرم، امپریالیسم در این سده از بین خواهد رفت اما ما باید هوشیار و متحد باشیم تا این هیولا از بین برود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خارجه ونزوئلا رئیس جمهور سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند