Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از گروه‌های جهادی استان قزوین که در همهٔ مواقع به‌شدت پای کار است و روستا به روستا، محله به محله و شهر به شهر به یاری آسیب‌دیدگان و نیازمندان می‌شتابد، گروه جهادی رهروان ولایت شهر ارداق واقع در شهرستان بوئین‌زهرا است، این گروه جهادی از آغاز فعالیت خود، در همهٔ امور نقش داشته و از زلزله و سیل تا کرونا همراه و یاریگر آسیب‌دیدگان و نیازمندان بوده است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نوری، مسؤول گروه جهادی بسیج رهروان ولایت بخش دشتابی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از قزوین در رابطه با فعالیت‌های این گروه در زلزلهٔ کرمانشاه می‌گوید: به محض وقوع زلزلهٔ کرمانشاه در سال 96، نیروهای جهادی ما پای کار بودند و شهر به شهر و محله به محله اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند که در نهایت این کمک‌ها که بالغ بر 67 میلیون تومان بودند، جهت کمک به مناطق زلزله‌زده ارسال شدند.

وی ادامه می‌دهد: در سیل لرستان نیز که سال گذشته اتفاق افتاد از نخستین روزهای حادثه، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط نیروهای جهادی ما آغاز شد که البته بیشتر کمک‌ها غیرنقدی بود و تمامی روستاهای حوزهٔ استحفاظی ما در بخش دشتابی، دست به دست هم دادند و در این امر خداپسندانه مشارکت فعال داشتند، جهادگران ما روستا به روستا در میان مردم حضور یافته و اطلاع‌رسانی می‌کردند تا این کمک‌ها را جمع‌آوری کنند، مردم نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌کردند و اقلامی از قبیل پتو، مواد غذایی، البسه و هر کالای موردنیاز دیگری را به هم‌وطنان سیل‌زده اهدا می‌کردند که طبق برآوردی که انجام شد، ارزش ریالی این کمک‌های غیرنقدی حدود 77 میلیون تومان و مبالغ نقدی نیز 30 میلیون تومان بود که تمامی این کمک‌ها از روستاهای بخش دشتابی جمع‌آوری شد و به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

 

حمایت روستائیان بخش دشتابی جهت بازسازی واحدهای مسکونی روستای وروشت

علی‌رغم این‌که اغلب روستاهای بخش دشتابی شهرستان بوئین‌زهرا محروم هستند، اما در مواقع نیاز از هیچ کمکی به هم‌وطنان آسیب‌دیدهٔ اقصی نقاط کشور دریغ نمی‌کنند.

نوری در این رابطه عنوان می‌کند: پس از وقوع سیل در لرستان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مرحلهٔ نخست، نوبت به مرحلهٔ دوم کمک‌ها جهت بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده رسید. در این مرحله که بازسازی روستای وروشت در لرستان به سپاه استان قزوین محول شده بود، بازسازی 3 واحد در این روستا به گروه جهادی ما واگذار شد، در این مرحله نیز جهادگران ما ابتدا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی کرده و با توجه به اشتغال مردم بخش دشتابی به کشاورزی، مزرعه به مزرعه در روستاها حاضر شدیم و اقدام به جمع‌آوری زکات و کمک‌های نقدی مردمی نمودیم که خوش‌بختانه مردم منطقه با رویی گشاده از این امر استقبال کردند و موفق شدیم حدود 23 میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری کنیم.

وی ادامه می‌دهد: هم‌چنین در این مرحله با مدیران واحدهای صنعتی و کارخانه‌داران منطقه نیز جلساتی برگزار کردیم و این عزیزان نیز کمک‌های قابل توجهی به هم‌وطنان سیل‌زدهٔ لرستانی کردند.

نوری در رابطه با اعزام نیروهای جهادی بسیجی جهت بازسازی واحدهای مسکونی روستای وروشت عنوان می‌کند: در مرحلهٔ بعدی که نوبت به اعزام نیروهای جهادی بسیجی به مناطق سیل‌زده جهت بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی رسید، ما در 3 مرحله اقدام به انجام این امر نمودیم. در مرحلهٔ نخست 16 نفر، در مرحلهٔ دوم 13 نفر و در مرحلهٔ بعدی نیز 4 نفر از نیروها به این مناطق اعزام شدند، نیروهای اعزامی به مناطق سیل‌زده، همه از نیروهای متخصص و کاربلد در حوزه‌های مختلف عمرانی بودند. این نیروها در مرحلهٔ اول در روستاهایی از قبیل یارآباد، شهرک امام‌خمینی(ره)، دیمان‌دول اقدام به تعمیرات 15 واحد مسکونی کردند و در مراحل دوم و سوم نیز 2 واحد مسکونی را به‌صورت کامل بازسازی کردند.

 

 

ساخت سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم

گروه‌های جهادی تنها در زمان حوادث فعال نمی‌شوند، بلکه در همهٔ ایام و در تمامی امور پای کار هستند و مشتاقانه به مردم محروم و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، گروه جهادی رهروان ولایت نیز جهادگرانی دارد که به محض مشاهدهٔ کوچک‌ترین مشکلی برای خانواده‌های کم‌برخوردار و مناطق محروم، لحظه‌ای از پا نمی‌نشینند و به‌سرعت وارد عمل می‌شوند.

نوری در رابطه با خدمات گروه جهادی رهروان ولایت به روستاهای محروم بخش دشتابی بیان می‌کند: در بخش دشتابی روستاهای محروم زیادی وجود دارند، ما طی تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) امضا کردیم، قرار بر این شد که کمیته امداد آمار خانوارهای تحت پوشش را که فاقد سرویس بهداشتی و حمام در منزل هستند و یا منازلشان به تعمیرات و بازسازی نیاز دارد، به ما بدهد و ما در قالب اردوهای جهادی در ایام سال نسبت به ارائهٔ خدمات به این عزیزان و ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای آنان اقدام کنیم، طی این تفاهم‌نامه، مصالح موردنیاز توسط کمیته امداد تأمین و کار جهادی توسط جهادگران ما انجام می‌شد که در این طرح موفق به ساخت 22 سرویس بهداشتی و حمام و تعمیرات منازل نیازمندان در روستاهای محروم شدیم. این فعالیت‌ها در روستاهای محروم بخش دشتابی از قبیل آقابابا، رحمت‌آباد بزرگ، شهرستانک، سولیقان، جوهرین و شهر ارداق انجام شد.

 

شیوع کرونا و پایش محله به محلهٔ دشتابی توسط جهادگران رهروان ولایت

با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور از انتهای سال گذشته، تمامی گروه‌های جهادی، نیروهای بسیجی، دستگاه‌ها و نهادها پای کار آمدند و اقدامات مختلفی را در رابطه با ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و کمک‌های حمایتی به اقشار آسیب‌دیده انجام دادند،گروه جهادی رهروان ولایت نیز از نخستین روزهای شیوع کرونا در استان پای کار آمد و خدمات گسترده‌ای را در بخش دشتابی ارائه کرد.

مسؤول این گروه در رابطه با نحوهٔ خدمات‌دهی این جهادگران در ایام شیوع کرونا می‌گوید: از ابتدای شیوع کرونا، با ابلاغ سازمان بسیج، گروه جهادی رهروان ولایت نیز مانند گروه‌های جهادی دیگر وارد عمل شده و اقدام به ضدعفونی معابر کرد، در گام نخست، معابر و مکان‌های عمومی کلیهٔ روستاهای بخش دشتابی با همکاری دهیاری‌ها، شوراها و بسیج با تراکتور و یا سم‌پاش‌های دستی ضدعفونی شد.

در گام دوم نیز در فروردین ماه سال جاری در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی، به کمک نیروی‌انتظامی و ارتش رفتیم و با ممانعت از ورود افراد غریبه به محوطه‌های روستایی و شهری، اقدام به ضدعفونی خودروها، کنترل افراد، تب‌سنجی و غربالگری، حضور در نانوایی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و خانه‌های بهداشت جهت آموزش موارد بهداشتی و ضدعفونی این مکان‌ها کردیم.

وی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از فعالیت‌های جهادگران ما، رزمایش پدافند زیستی بود که در قالب این رزمایش کلیهٔ معابر در سطح شهر، مکان‌های پر تردد مانند بانک‌ها، خانه‌های بهداشت، پاساژها و دیگر اماکن توسط بسیجیان عزیز ضدعفونی و گندزدایی شد. این مسؤول در رابطه با رزمایش کمک‌های مؤمنانه نیز عنوان می‌کند: در بحث کمک‌های مؤمنانه نیز پس از فرمایش مقام معظم رهبری، در مرحلهٔ اول اقدام به شناسایی خانوارهای کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا کردیم، بخش دشتابی 26 هزار نفر جمعیت دارد، نیروهای ما روستا به روستا، محله به محله و شهر به شهر خانوارها را پایش آماری کرده و خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا و فاقد شغل را شناسایی کردند، خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا سایر نهادهای حمایتی بودند جداسازی شده و جامعهٔ آماری ما متشکل از خانوارهایی بود که از هیچ نهادی حمایت نمی‌شدند، پس از مرحلهٔ پایش و شناسایی، با شناسایی خیرین و متمولین از آن‌ها درخواست کردیم پای‌کار بیایند و ما را یاری کنند تا بتوانیم از این عزیزان حمایت کنیم.

نوری اظهار می‌کند: کمک‌های مؤمنانهٔ ما به آسیب‌دیدگان کرونا تاکنون در 3 مرحلهٔ مختلف شامل آغاز ماه مبارک رمضان، روز میلاد امام‌حسن(ع) و نیز در عید فطر انجام شده که در مجموع در این 3 مرحله 800 بستهٔ معیشتی به نیازمندان ارائه شده که ارزش ریالی هر بسته به‌طور میانگین 200 الی 250 هزار تومان بوده است. البته یک بستهٔ مجزا نیز در ایام عید نوروز به نیارمندان اهدا شد و هم‌چنین در آغاز سال تحصیلی نیز یک بستهٔ دیگر به 33 نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت اهدا کردیم که این بسته‌ها شامل کیف، مداد رنگی، مداد و دفتر و دیگر لوازم‌تحریر مورد نیاز دانش‌آموزان بود.

 

 

توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی با تصویر حاج قاسم سلیمانی در روستاها

مسؤول گروه جهادی بسیج رهروان ولایت بخش دشتابی در ادامهٔ گفت‌وگو به توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در روستاهای دشتابی اشاره کرده و عنوان می‌کند: در ابتدای سال جاری با کمک یکی از خیرین محترم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت حدود 16 میلیون تومان الکل و و مواد بهداشتی تهیه کرده و ما این اقلام را خانه به خانه در 5 روستای آقابابا، شهرستانک، زلیخا، لیا و شنبرک توزیع کردیم، هم‌چنین در این بسته‌های بهداشتی که شامل الکل و ماسک بود، یک بستهٔ فرهنگی شامل عکس شهید حاج قاسم سلیمانی و وصیت‌نامهٔ این شهید بزرگوار نیز قرار دادیم که از وصیت‌نامهٔ ایشان مسابقه‌ای طراحی شد و در بسته ها قرار دادیم تا کسانی که بسته‌ها را دریافت می‌کنند، بتوانند در این مسابقهٔ فرهنگی نیز شرکت کنند.

وی ادامه می‌دهد: گروه‌های جهادی دیگر نیز در کنار حضور داشتند که در این ایام به‌همراه یکدیگر فعالیت می‌کردیم و این عزیزان در ماه‌های محرم و صفر تعداد 3 هزار غذای نذری میان نیازمندان توزیع کردند و علاوه بر آن در ایام فاطمیه نیز طبخ و توزیع غذای نذری و نیز توزیع بسته‌های گوشت قربانی و بسته‌های حمایتی داشتند.

 

بازسازی خانهٔ سوختهٔ یکی از ایثارگران ارداق و تأمین کالاهای اساسی

جهادگران گروه جهادی رهروان ولایت هم‌چنین به یاری یکی از ایثارگران شهر ارداق که منزلش طعمهٔ حریق شده بود شتافتند و به‌سرعت منزل ایشان را بازسازی کردند.

نوری در این رابطه می‌گوید: شهدا، جانبازان و ایثارگران حق زیادی به گردن ما دارند و ما موظفیم در ادامهٔ راه شهدا، به یاری جانبازان و ایثارگران بشتابیم و اجازه ندهیم آنان علاوه بر رنج ناشی از جانبازی، متحمل درد و رنج بیشتری شوند. با همین هدف، جهادگران ما به یاری یکی از ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس ارداق که منزلشان به‌شدت طعمهٔ حریق شده بود شتافتند و طی کمتر از 15 روز منزل ایشان را بازسازی کردند و با کمک خیرین موفق شدیم وسایل موردنیاز زندگی را نیز برای ایشان تهیه کنیم.

همهٔ این امور توسط بسیجیان و جهادگران حوزهٔ ارداق انجام شده است تا باقیات صالحاتی برای آخرت آن‌ها باشد که امیدواریم مورد قبول درگاه حضرت حق واقع شود.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین گروه جهادی رهروان ولایت بخش دشتابی علیرضا نوری گروه جهادی رهروان ولایت جمع آوری کمک های نقدی سرویس بهداشتی و حمام واحدهای مسکونی ادامه می دهد روستاهای محروم گروه های جهادی نیروهای جهادی جهت بازسازی مناطق سیل زده میلیون تومان محله به محله جهادگران ما کمیته امداد شیوع کرونا جهادی بسیج بخش دشتابی کمک ها آسیب دیده انجام شد بسته ها پای کار هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد از اطفای حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شیرازی ۲۴ خبر داد. 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: این حادثه در پشت بام یک ساختمان ۷ طبقه در حال ساخت به وقوع پیوست که پس از اعلام مرکز فرماندهی، بلافاصله همکاران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.   

وی متذکر شد: همکاران آتش نشان با سرعت عمل بالایی که داشتند شیلنگ‌های آبرسانی را از  مسیر صعب العبور، به محل حریق منتقل و با کنترل شعله‌های آتش از گسترش حریق به ساختمان‌های مجاور و دیگر نقاط پیشگیری کردند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی