Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی، مدیر کل شیلات استان اردبیل با اشاره به تولید حدود هزار و ۲۰۰ تن ماهی در سال ۸۶ در استان اردبیل گفت: این رقم در ۱۳ سال گذشته بیش از ۸.۵ برابر شده به طوری که هم اکنون بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان اردبیل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از فعالیت ۵۴۰ مزرعه پرورش انواع ماهی در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این ماهی‌ها در استخرها، مزارع نوین، منابع آبی محصور، مخازن آبی خرد و منفرد و نیز در دریاچه‌های محلی پرورش داده می‌شود.

مدیر کل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه پارسال در استان اردبیل یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی تولید شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوین شده امسال تولید انواع بچه ماهی سردابی و گرمابی در این استان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

واعظی ادامه داد: اداره کل شیلات استان اردبیل ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی واحد‌های تولید آبزیان را به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه مصرف سرانه ماهی در این استان هم اکنون ۱۱ کیلو گرم است افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سرانه مصرف ماهی در پنج سال آینده در استان اردبیل به ۱۴ کیلوگرم خواهد رسید.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به فواید مصرف آبزیان گفت: ماهیان با داشتن انواع پروتئین و سایر ویتامین‌ها از خاصیت بسیار مناسب و مغزی برخوردار هستند که برای ارتقای سلامتی و تندرستی در جامعه هر خانواده باید در طول هفته حداقل ۲ بار ماهی مصرف کنند.

واعظی افزود: با هدف افزایش مصرف ماهی در جامعه شیلات تلاش می‌کند با برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، نحوه پخت متنوع ماهی را به شهروندان آموزش داده و به نوعی ذائقه آن‌ها را برای مصرف ماهی ارتقا دهد.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهی به علت داشتن پروتئین بالا و چربی‌های غیراشبا و امگاسه دارای خاصیت بی‌نظیر بوده و سرشار از ویتامین‌ها است، امیدواریم مردم مصرف آن را به عنوان یک ماده غذایی مؤثر و مغزی در تغذیه روزانه خود مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی بچه ماهی واحد تولیدی شیلات و آبزیان شیلات استان اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: سه تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از یک انبار در زیرزمینی که به طور ناشناس انبار شده بود توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان کشف و معدوم شد.

دکتر فریبرز راشدی افزود: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: روز گذشته حدود ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.
دکتر راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبار‌ها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز‌های لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان