Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت:نیروی انتظامی که می‌خواهد در تراز انقلاب اسلامی باشد بدون شناخت و تدبر و انس با قرآن هرگز به جامعه مطلوب قرآنی نمی‌رسد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: خدا را با همه وجود شکر‌گزاریم که در نظام سراسر نورانی، قرآنی، نبوی و علوی و فاطمی زندگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امام معصوم (ع) سئوال کردند: «بهترین عصر کدام عصر است؟ جواب فرمودند: «دوران ابرار»، خدا را شکر در این دوران زندگی می‌کنیم. درود خدا و فرشتگان و ائمه بر ارواح همه شهدا و همینطور روح بلند و بزرگوار امام عظیم الشأن که همه این انوار مرهون مجاهدت و اخلاص و تلاش‌های بی نظیر و از خود گذشتگی و فداکاری بی بدیل اوست. یکی از آن نعمت‌های بی بدیل که به برکت نفس قدسی و ملکوتی امام نصیب ملت ایران شد. این است که به برکت انقلاب اسلامی سفره قرآن برای همه سطوح جامعه پهن شد. پرچم بعد از امام به دست کسی افتاد که خود تربیت یافته قرآن است هیچ‌کس به اندازه مقام معظم رهبری جلسات و برنامه‌های قرآنی در برنامه‌های خود اختصاص نداده است.
وی اضافه کرد: میراث پیامبر رحمت (ص) قرآن است، وزانت قرآن از تمام عالم بیشتر است. خدای متعال می‌فرماید: «شما چه می‌دانید که من چه بر پیامبرم نازل کرده‌ام. از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین اسباب، بزرگترین معجزه را خدا بر پیامبر خود نازل کرده است. همه شرق و غرب عالم بلکه تمام جن و انس هم جمع شوند نمی‌توانند مثل قرآن بیاورند.   ادیانی افزود: آن چیزی که بنده مطالبه می‌کنم این است که این فرهنگ «انس با قرآن» تلاوت روزانه قرآن را باید فرهنگ کنیم. اگر ما هر روز ۵۰ آیه از قرآن بخوانیم بعد از یک مدت احساس نورانیت و دل و ذهن قرانی پیدا می‌کنیم و بعد از مدتی به مقام تدبر در قرآن می‌رسیم و آیاتی را که تلاوت می‌کنیم در زندگی می‌بینیم و در اثر آن نورانیت، توکل به خدا بسیار می‌شود. می‌رسید به «تعز من تشا و تذل من تشا»؛ می‌رسید به این که هیچ جنبنده‌ای نیست مگر رزقش بر عهده خداست. قرآن مبدأ نور است.

مهجوریت اهل بیت (ع)؛ مهجوریت قرآن   وی بیان کرد: کتاب الله و عترتی این دو میراث گران‌سنگ پیامبر (ص) است. تمام قرآن ولایت است. مگر نه همان پوستی است که اهل صفین در مقابل امیرالمومنین (ع) بر سر نیزه کردند کاغذ و مرکب است نور و قرآن ناطق امام علی (ع) است. عترت و ولایت ثقل کبیر است؛ ثقل اصغر دانستن عترت غلط است. مهجوریت اهل بیت (ع) مهجوریت قرآن را در بر داشته است.

عزت مسلمانان درسایه قرآنی بودن آنان است   ادیانی ادامه داد:هر کشور اسلامی که از قرآن دور بیفتد تسلط دشمنان برای او مهیا و دشمنان بر آن ملت مسلط می‌شوند این است که بسیج همه قوای شیطانی شکل می‌گیرد برای این که نظام اسلامی بسط و گسترش پیدا نکند.   وی گفت: نیروی انتظامی که می‌خواهد در تراز انقلاب اسلامی باشد بدون شناخت و تدبر و انس با قرآن هرگز به جامعه مطلوب قرآنی نمی‌رسد. باید با روش‌های ابتکاری، جذاب، خلاق، کار فرهنگی قرآنی انجام بدهیم. آن چیزی که سیراب می‌کند انسان را قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام) است؛ باید جامعه را ببریم در کنار دریای قرآن و اهل بیت؛ مگرنه دنیا ما را تشنه‌تر و بخیل‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس قران عقیدتی مسابقه قرآن انقلاب اسلامی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری گفت: با توجه به همکاری مناسب مدیران مؤسسات قرآن و عترت و پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و برابر مستندات موجود در سامانه حمد میزان ثبت نام قرآن آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در سامانه حمد، نشان از علاقه وافر جوانان و نوجوانان به فراگیری قرآن و توجه مدیران مؤسسات قرآن و عترت البرز به آموزش این مهم دارد. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رشد روزافزون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی، در سال ۱۴۰۳ این میزان از افزایش بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد خبر 6088613

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد