Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:52:52 GMT

خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۷۶۸۶

خط تولید داروی رمدسیویر در ساوه افتتاح شد

گروه استان‌ها ــ خط تولید داروی رمدسیویر در شرکت دانش‌بنیان "روناک" شهرستان ساوه به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر بهداشت افتتاح شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در جریان دوازدهمین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت، خط تولید داروی رمدسیویر در شرکت دانش‌بنیان روناک در شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر بهداشت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی ملکی در حاشیه این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری این دارو در بهبود بیماران کرونایی گفت: این دارو برای نخستین بار در جهان به منظور درمان بیماری ویروس سارس تولید شد و از آنجا که بیماری سارس با بروز ناگهانی یک نوع ذات‌الریه آتی‌پیک بوده که با عامل ویروسی از خانواده کرونا است علاوه بر تاثیرگذاری در درمان بیماران مبتلا به سارس می‌تواند در بهبود بیماران کرونایی هم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: آمریکا تولیدکننده برند اصلی این دارو بوده و در تاریخ داروسازی ایران این دارو برای نخستین بار تولید شده است و به عنوان چهارمین کشور تولیدکننده رمدسیویر در دنیا هستیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان روناک‌دارو تصریح کرد: چین و هند بعد از آمریکا به ترتیب موفق به تولید این دارو شده‌اند و پس از ایران هم سایر کشورها توانستند به تکنولوژی تولید این دارو دست یابند.

ملکی بیان کرد: شرکت روناک‌دارو نخستین شرکت تولیدی داخلی است که توانسته این دارو را تولید کند و تحقیق و پژوهش برای تولید این دارو توسط متخصصان داروسازی این شرکت از ماه‌ها قبل درحال انجام بود و به محض اینکه موضوع شیوع کرونا در کشور مطرح شد با توجه به اقدامات انجام شده به‌ عنوان یک شرکت با تفکر ملی  نسبت به تولید این دارو اقدام کردند البته پس از این شرکت دو شرکت دیگر در کشور هم به تولید پرداختند.

وی ادامه داد: ظرفیت شرکت روناک در زمینه این دارو، تولید روزانه 80 هزار ویال از داروی تزریقی رمدسیویر است و به تنهایی قادر به تامین تمام نیاز کشور در صورت کار با ظرفیت حداکثری است.

گزارش/ تجارتی سیاه با اسم رمز "رمدسیویر!" ‌وزیر بهداشت: ایران موفق به ساخت داروی رمدسیویر شد/‌ ‌به زودی خبرهای خوشی از تولید واکسن کرونا ‌اعلام می‌کنیم مرکزی| همراهان بیماران کرونایی مراقب "رمدسیویر تقلبی" باشند/ این دارو تنها در اختیار بیمارستان‌ها است

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان روناک‌دارو عنوان کرد: در کنار تامین نیاز کشور بحث صادرات به کشورهای دیگر هم مد نظر این مجموعه بوده، هرچند امیدواریم که شاهد کاهش استفاده از این دارو باشیم و با ورود واکسن به کشور طبق اعلام وزارت بهداشت، نیاز به تولید دارو کمتر شود و نیاز به افزایش ظرفیت تولید نباشد.

ملکی افزود: یکی از کمپانی‌های مربوط به این شرکت درحال پیگیری برای ورود واکسن کرونا به کشور است تا بتواند ضمن تولید مشترک با یکی از کشورهای مطرح تولیدکننده واکسن کرونا به تولید این واکسن هم ورود کند.

وی تصریح کرد: در این خط تولید برای 50 نفر به صورت مستقیم و برای 200 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان روناک‌دارو بیان کرد: تولید این دارو در شرکت روناک‌دارو توانسته است، یک هشتم محصول برند هندی وارداتی، ارزبری برای کشور داشته باشد.

ملکی ادامه داد: از جمله مشکلات و موانع پیش رویِ تولید این دارو می‌توان به تامین مواد اولیه اشاره کرد که برخی به سبب تحریم‌ها بوده که در انتقال پول برای خرید مواد اولیه اختلالاتی را ایجاد کرده است، اما با تمام این موانع بیشترین میزان تولید و سهم بازار مربوط به این شرکت بوده است.

وی عنوان کرد: داروهای تولیدی این شرکت اغلب در درمان بیماری‌های خاص، دیابت، تالاسمی، صرع و ام اس کاربرد دارد و همواره در تولید پیشگام بوده است.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داروی رمدسیویر تولید این دارو روناک دارو تولید دارو خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ

صهبا شرافتی، بازیگر نقش روناک در سریال نون خ، بعد از پخش قسمت پایانی این سریال در یک استوری نوشت: سخت بود، خیلی، حتی فیلم بازی کردنش!

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور