Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد از اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانه های مسافربری این کلانشهر برای نخستین بار در کشور خبرداد.

به گزارش ایمنا، جلال قربانی با گرامیداشت روز ۲۶ آذر «روز ملی حمل و نقل» ، گفت: شهر مشهد با توجه به وجود مضجع شریف امام هشتم شیعیان یکی از مقاصد پر رفت و آمد در صنعت گردشگری و زیارت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری شهر مشهد با جابجایی بیش از ۵۰ درصد مسافر سهم بسزایی در حمل و نقل زائران ایفا می‌کند، افزود: مدیریت شهری مشهد در سال‌های گذشته تلاش کرده با توسعه خدمات و افزایش امکانات گام‌های مؤثری در افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بردارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها اجرای طرح اصلاح الگوی ارائه خدمات مسافری با تکیه بر توسعه فناوری‌ها و حرکت در چهارچوب شهر هوشمند و با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری است.

وی به ضرورت اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانه‌های مسافربری مشهد به ویژه پایانه مسافربری امام رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: انجام صحیح فرهنگ میزبانی، میزان ترددها در طول سال، ایجاد شرایط ویژه با شیوع ویروس کرونا و لزوم برنامه ریزی و ایمن سازی سفرهای بین شهری، از جمله ضرورت‌های اجرای این طرح بوده است.

قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقداماتی از قبیل خرید بلیت اینترنتی – فاصله گزاری اجتماعی در اتوبوس‌ها – ضدعفونی و ایمن سازی ناوگان - حرکت به موقع اتوبوس‌ها – ایجاد تهویه مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری به نظر می‌رسد که با اجرای این طرح موارد به موقع عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانه‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از وجود واسطه‌ها در چرخه خدمات، سردرگمی و نابسامانی و آشفتگی که در سنوات قبل در سطح پایانه‌های مسافربری برای مسافران به وجود می‌آمد با تمرکز خدمات و راهنمایی آنها و دسترسی سریع به قسمت‌های مورد نیاز را بر طرف می‌کند.

قربانی گفت: با اجرای این طرح مسافران بدون مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافربری می‌توانند بلیت سفر خودشان را تهیه کنند؛ البته در صدد هستیم مسافر را طوری در این چرخه به ثبات برسانیم که هم زمان با حرکت از مبدا بلیت برگشت خودش را تهیه کند.

وی با بیان اینکه با اجرای فاز نهایی این طرح، فروش بلیت در پایانه‌ها ممنوع و تنها افراد دارای بلیت با عبور از گیت و با همراه داشتن کارت ملی اجازه ورود به سالن انتظار و سکوهای سوار شدن به اتوبوس را دارند، ادامه داد: برای پاسخگویی به مسافران نیز میز خدمتی را در محل انجام طرح با حضور نماینده ارگان‌های مختلف از جمله انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری – نماینده سازمان پایانه‌های مسافربری و … اختصاص داده شده است.

کد خبر 461705

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پايانه هاي مسافربري کلانشهر مشهد کلانشهر شهرداری مشهد شهر جا به جایی مسافر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایانه های مسافربری خدمات مسافری پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هرگونه تغییر اراضی کشاورزی از حالت اولیه نیاز به مجوز دارد که احداث باغ نیز از جمله مواردی است که برای احداث آن باید از جهادکشاورزی مجوز گرفت.

وی اضافه کرد: دلیل ممنوعیت احداث باغ در پایاب شبکه دشت قزوین با هدف تامین آب از این شبکه با هدف برون رفت از وضعیت موجود بوده که باید مورد توجه بهره برداران استان قرار گیرد.

عطایی با بیان اینکه روش‌های نوین آبیاری و اجرای الگوی کشت مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود در منابع آبی است، ادامه داد: با توجه به وضعیت منابع آبی چاره‌ای جز استفاده از روش‌های نوین برای تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در مزارع استان نداریم.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طرح جهش تولید به عنوان یک طرح ساختاری و هوشمند در راستای اجرای الگوی کشت و با هدف افزایش تولید اجرا می‌شود که در این طرح با روش کارشناسی می‌توان افزایش تولید در دیمزار‌ها را شاهد باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی می‌تواند علاوه بر حل معضل کم آبی به افزایش راندمان تولید و بهره وری در سطح منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان