Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ حجم کالاهای منتقل شده توسط کشتی‌های باربری در سراسر جهان به صورت مداوم در سال‌های اخیر افزایش یافته است. داده‌های اداره دریانوردی هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که بنادر آسیا، به ویژه چین، به صورت روزافزون بر این صنعت تسلط دارند.

در سال 2005، هنوز دو بندر اروپایی و یک بندر آمریکای شمالی در رتبه‌بندی بزرگترین قطب‌های حمل و نقل دریایی جهان قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2019، تنها روتردام در جایگاه دهم قرار گرفت.

گفتنی است که بنادر آسیایی در سال‌های اخیر با سرعت بالایی رشد کرده‌اند. علاوه بر چندین بندر چینی، سنگاپور و بوسان در کره‌جنوبی نیز در میان 10رتبه برتر لیست قرار گرفتند. در مالزی، تایوان و تایلند نیز قطب‌های حمل و نقل کاملا جدیدی به وجود آمده است.

برخلاف تولید کالاها، افزایش ابعاد بنادر در آسیا نشان دهنده این نیست که تکنولوژی بنادر آسیا نوآورانه‌تر، سریع‌تر یا رقابتی‌تر است. به گفته کارشناسان، توسعه زیرساخت‌های بنادر به سادگی نشانگر رشد جریان‌های تجاری است.

حمل و نقل دریایی در اوایل سال جاری از بحران ویروس کرونا رنج برد، زیرا زنجیره‌های تامین در سراسر جهان دچار اختلال شد. حجم ترابری در اواخر سال نزدیک به کریسمس افزایش یافت اما انتظارات برای بنادر آسیایی بیش از حد بود.

تقاضای عمده انبار کردن در ایالات متحده و اروپا باعث افزایش هزینه‌های حمل و نقل شد؛ زیرا کشتی‌های قابل اطمینان رزرو شد و کانتینرها با کالاهایی کمیاب تبدیل شدند.

در نمودار ارائه شده، بزرگترین قطب‌های حمل و نقل دریایی جهان را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین برنج خارجی ارزان می‌شود دلیل اصلی گرانی‌ها از نظر رییس جمهور سبد میوه یلدایی چند؟ گل‌های محلات در گلخانه‌ها پژمرد هزینه شب یلدا به ازای هر نفر چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل دریایی تجارت دریایی بنادر آسیایی کشتی های باربری قطب های حمل و نقل حمل و نقل دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟

به گزارش خبرآنلاین، این مطالعه نشان می‌دهد که از میان تکانه‌های تحریمی و تکانه‌های پولی، تحریم‌ها اثر بیشتر و طولانی‌مدت‌تری بر افزایش تورم در اقتصاد ایران دارند.

دنیای اقتصاد نوشت:احمدرضا جلالی نائینی، اقتصاددان، در ارائه آخرین مطالعه خود بر این نکته تاکید کرد که با وجود غالب بودن اثر تحریم و نرخ ارز، در بلندمدت عامل پولی تعیین‌کننده اصلی نرخ تورم است و نباید از آن غافل شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که تورم در اقتصاد ایران، پس از نوسانات نرخ ارز، به ترتیب تحت تاثیر انتظارات تورمی و رشد پول قرار دارد.

به عقیده این استاد دانشگاه، با توجه به اثرگذاری تکانه خارجی بر کاهش ارزش ریال و نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش، سیاست‌گذار پولی با بده‌-بستان میان رکود و تورم مواجه می‌شود و با پاسخ به این نیاز، متغیرهای پولی نظیر پایه پولی را افزایش می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901212

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی