Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@23:29:43 GMT

امکان حذف نام همسر سابق از شناسنامه وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۸۱۸۰

امکان حذف نام همسر سابق از شناسنامه وجود دارد؟

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون نفر کارت ملی هوشمند ندارد، اظهار کرد: با همکاری دفاتر پیشخوان و پست در سراسر کشور در حال حاضر نزدیک به ۶۰ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند خود را انجام داده‌اند و این جمعیت در برخورداری از خدمات هیچ مشکلی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند، افراد بالای ۱۵ سال هستند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، گفت: ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و حدود ۳ میلیون نفر تاکنون برای کارت ملی هوشمند هیچ اقدامی نکرده‌اند.


ابوترابی با بیان اینکه تا امروز ۳ میلیون کارت ملی هوشمند تولید داخل صادر شده است، تصریح کرد: در دنیا چهار کشور هستند که تراشه کارت ملی را تولید می‌کنند و سایر کشور‌ها از این چند کشور، تراشه‌های مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

او افزود: چاپخانه دولتی متولی تأمین بدنه کارت ملی هوشمند است و ما متولی صدور کارت هستیم، اگر بدنه کارت تأمین شود، ظرف کمتر از ۵ ماه تمامی کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده صادر می‌شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این سوال که آیا امکان حذف نام همسر سابق از شناسنامه وجود دارد؟، تصریح کرد: اگر کسی که از همسرش جدا شده است، در هنگام طلاق دوشیزه باشد، نام همسر سابق او از شناسنامه حذف می‌شود، همچنین اگر فردی بعد از طلاق، مجدد ازدواج کند نیز می‌تواند نام همسر سابق خود را پس از ثبت ازدواج جدید پاک کند، در واقع یک ساعت پس از ازدواج مجدد، نام همسر سابق از شناسنامه حذف می‌شود.

ابوترابی درباره اینکه چرا عکس کارت ملی هوشمند نامناسب است، گفت: عکس کارت ملی هوشمند به صورت زنده، چون بر روی کارت سیاه و سفید است، این گونه به نظر می‌رسد، وگرنه در پایگاه‌های ما عکس‌ها به صورت رنگی هستند.

او درباره اینکه آیا پروژه کارت ملی هوشمند شکست خورده است؟، بیان کرد: اگر در پروژه‌ای که ۶۲ میلیون نفر واجد شرایط دارد، ۵۰ میلیون کارت صادر شود، واقعا شکست خورده است؟ امروزه در برخی از سازمان‌ها و بانک‌ها از کارت ملی هوشمند بهره برداری شده است.

ابوترابی با اشاره به تأمین ماهانه یک میلیون کارت ملی از سوی چاپخانه دولتی، گفت: ما ظرفیت صدور دو و نیم میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم، این کارت کلید ورود به دولت الکترونیک است و توسط آن با عوامل فیزیکی اثر انگشت و پین کد، تشخیص هویت انجام می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 روح الله زم واکسن فایزر الیگیتور فیش لوایح FATF هفته پژوهش سازمان ثبت احوال کشور طلاق لایحه بودجه 1400 روح الله زم واکسن فایزر الیگیتور فیش لوایح FATF هفته پژوهش کارت ملی هوشمند نام همسر سابق میلیون کارت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد

رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزود: مطابق دادنامه قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور اعلام شده که چنانچه بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.
وی گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد موکلم مشمول عفو شد و با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد و دوران زندان به پایان رسیده است.

صبح امروز سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری از نقض حکم اعدام بابک زنجانی خبر داد.
آقای جهانگیر این را هم گفت که مجازات اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس تبدیل شده است.
سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: درخواست تخفیف مجازات بابک زنجانی از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با آن موافقت شد.
بابک زنجانی سال ۹۲ به اتهام فساد نفتی بازداشت و پرونده اش در جریان رسیدگی قرار گرفت و تا زمان برگزاری دادگاه‌ها در بازداشت موقت به سر می‌برد.
سال ۹۴ دادگاه‌های رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران کلید خورد و این فرد طی ۲۶ جلسه دادرسی محاکمه شد.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای (سخنگوی وقت قوه قضائیه) ۱۶ اسفند سال ۹۴ اعلام کرد: دادگاه بدوی بابک زنجانی به همراه دو متهم دیگر این پرونده را به اعدام محکوم کرده‌است.
همچنین این سه متهم به رد مال مربوط به شاکی (که همان شرکت ملی نفت ایران است) و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پول‌شویی نیز محکوم شده‌اند.
۱۶ فروردین سال ۹۵ حکم اعدام بابک زنجانی به وی ابلاغ و در همان سال به تایید دیوان عالی کشور رسید؛ و در نهایت ۱ اسفند سال ۱۴۰۲ رئیس قوه قضائیه از انتقال اموال خارجی بابک زنجانی به کشور خبر داد.
آقای محسنی اژه‌ای گفت: این محموله از اموال شناسایی شده بابک زنجانی در خارج از کشور که به تهران منتقل شده بنا بر کارشناسی‌های اولیه، تکافوی بدهی‌ها و خسارات نامبرده خواهد بود؛ حال اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم؛ اضافه می‌آید.

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند