Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اسامی فیلم‌های جدید اضافه شده به مجموعه فیلم‌های ملی کتابخانه کنگره آمریکا اعلام شد.
به گزارش آریا و به نقل از ورایتی، «شوالیه تاریکی»، «شرک»، «گریس»، «برادران بلوز» و «زنبق‌های مزرعه» از جمله فیلم‌هایی هستند که به فهرست فیلم‌های ملی آمریکا افزوده شدند.
کریستوفر نولان کارگردان «شوالیه تاریکی» از این امر به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد که نه تنها شامل حال افرادی شده که در این سه‌گانه کار کردند، بلکه شامل حال همه هنرمندان و نویسندگانی می‌شود که در طول دهه‌ها روی حماسه بتمن کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدنی پواتیه بازیگر «زنبق‌های مزرعه» هم که به عنوان اولین چهره سیاهپوست موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد گفت «زنبق‌های مزرعه» خاطرات بزرگی در خانواده ما دارد از کوچک‌ترین پواتیه که دارد پدربزرگش را در این فیلم نگاه می‌کند تا خود سیدنی پواتیه بابابزرگ فعلی.
جانت یانگ تهیه‌کننده «باشگاه جوی لاک» هم که برمبنای رمان پرفروشی از ایمی تان به کارگردانی وین وانگ ساخته شده گفت هرگز تصور نمی‌کرد که پس از خواندن چند فصل اولیه از نسخه دست‌نویس ایمی بخواهد از آن یک فیلم بسازد که پس از چند دهه هنوز مطرح باشد.
افزوده شدن به فهرست فیلم‌های ملی کتابخانه کنگره آمریکا به معنی حفاظت همیشگی از فیلم با توجه به قانون حفاظت از آثار ملی است. این فیلم‌ها با توجه به ارزش‌های فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی انتخاب می‌شوند و با انتخاب‌های اخیر که امروز دوشنبه صورت گرفت فهرست این فیلم‌ها به 800 فیلم رسید.
در فهرست امسال که شامل 25 فیلم است با انتخاب 9 فیلم از کارگردان‌های زن، رکوردی از این نظر گذاشته شد. هفت فیلمساز این فهرست نیز رنگین‌پوست هستند.
«تعلیق» محصول 1913 ساخته فیلیپ اسمالی، «مسابقات اتومبیل‌رانی بچه‌ها در ونیز» محصول 1914 ساخته هنری لرمن، «نان» محصول 1918 ساخته آیدا می‌پارک، «نبرد قرن» محصول 1927 ساخته کلاید بروکمن، «کابینی در آسمان» محصول 1943 ساخته ونسان وینلی و باسبی برکلی، «خشم» محصول 1950 ساخته آیدا لوپینو، «مردی با بازوهای طلایی» محصول 1955 ساخته اوتو پرمینگر، «زنبق‌های مزرعه» مخصول 1963 ساخته رالف نلسون، «پرتقال کوکی» محصول 1971 ساخته استنلی کوبریک، انیمیشن «شرک» محصول 2001، «گنجه دردها» محصول 2008 ساخته کاترین بی گلو، «سواران آزادی» محصول 2010 ساخته استنلی نلسون از جمله این فیلم‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت شوالیه تاریکی فیلم های ملی آمریکا فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره