Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز مرادی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های دارای اولویت در حوزه حمل و نقل است، گفت: مسافر خیز بودن، وجود بندر انزلی به عنوان محل حمل و نقل کالا و در حوزه بین المللی وجود مرز آستارا از ظرفیت‌های استان گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ پایانه مسافری، شش پایانه توسط شهرداری و بخش عمومی و چهار پایانه توسط بخش خصوصی و سه پایانه توسط اداره کل راهداری استان ساخته شده است، افزود: دو کانون حمل و نقل در حوزه کالا و مسافر و هشت انجمن شرکت‌های مسافری، پنج انجمن صنفی رانندگان مسافربری در سطح استان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه دو هزار و ۵۲۶ دستگاه در حوزه مسافر در استان فعالیت دارند، ادامه داد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا گیلان ۲۲.۷۲ است که سن کشوری در این حوزه ۱۹.۱۴ است.

کاهش ۳۵ درصدی ورود مسافر به گیلان طی هشت ماه گذشته

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال میزان ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه ۱۳‌.۲۹ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در این مدت با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد، بیش از دو میلیون و ۸۶ هزار مسافر وارد استان شدند که نسبت به سال قبل، ۳۵.۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری گیلان تصریح کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۲۲۷ تن کالا برای تأمین نیازهای مردم وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته و همچنین ۲۲۵ تن کالا نیز از استان ترانزیت شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۸ باب مجتمع خدمات رفاهی و ساخت ۹ مجتمع دیگر، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل، اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان در ۱۰۰ مدرسه بود که طی آن لباس‌های شبرنگ و دفترهای مزین به پیام‌های ایمنی تردد بین دانش آموزان توزیع شد.

مرادی با بیان اینکه در سطح روستاهای گیلان، اقدام به توزیع هزار و ۲۵۰ کلاه ایمنی و آشکارسازی نقاط به وسیله نصب شبرنگ کرده‌ایم، گفت: ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی و آشکارسازی وسایل نقلیه شهری، ارتقای ایمنی وسایل نقلیه، ساخت ۱۰ برنامه موشن گرافی و کلیپ از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ سامانه ثبت تخلفات فعال و ۲۱ سامانه نظارت فنی در راه‌های استان فعال است، تصریح کرد: به زودی ۱۱ سامانه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و ۸۴ سامانه تردد شمار نیز در محورهای استان فعال هستند.

برخورداری ۵۷ درصد راه‌های روستایی گیلان از آسفالت

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار دستگاه خودرو وارد استان شد و حدود ۱۰ میلیون دستگاه از استان خارج شد، افزود: این میزان معادل متوسط تردد، ۵۱۸ وسیله نقلیه در ساعت است و در مجموع میزان ورودی به استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مرادی با بیان اینکه ۵۴۵ راهدار به همراه ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با ۶۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی برای زمستان امسال فعال هستند، ادامه داد: ۱۰ هزار تن نمک نیز خریداری و دپو شده است.

مدیرکل راهداری گیلان ادامه داد: مقاوم سازی پل‌ها، پاکسازی رسوب و ساماندهی رودخانه، احیای زهکشی، انجام مطالعات و بهسازی پل‌های تخریب شده از اقداماتی است که در حوزه نگهداری ابنیه فنی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است دو دستگاه لودر به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان اضافه شود، افزود: ۵۷ درصد راه‌های روستایی گیلان برخوردار از آسفالت است و برای آسفالت سه هزار کیلومتر راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کد خبر 5096745

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مدیریت بحران ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه شهرکرد آلودگی هوا شهرستان کرج گرگان تبریز محدودیت های کرونایی لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها مدیرکل راهداری گیلان استان فعال حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی با اشاره به تعداد سامانه های حمل و نقل هوشمند موجود در استان اظهار داشت: تعداد دستگاه‌های ترددشمار 80 محور، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت 98 ایستگاه موجود و 79 ایستگاه فعال (آنلاین )، توزین در حال حرکت 4 دستگاه موجود و 3 دستگاه فعال، دوربین‌های نظارت تصویری 29 ایستگاه، تابلوهای پیام متغیر خبری( vms) 6دستگاه و ردیاب‌های جغرافیایی ماشین‌آلات راهداری (GPS) 365 دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به بیان مقایسه تردد ماهانه بین استانی (مجموع تردد ورودی به استان و خروجی از استان) اشاره کرد و افزود: بیش از چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در فروردین ۱۴۰۳ بوده است که ۲۵ % افزایش نسبت به ماه گذشته ۱۴۰۲ و ۵ % افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است.

وی همچنین آمار روند روزانه تردد بین استانی فروردین ماه را بیان کرد و گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه فروردین سال جاری ۱۳۸ هزار و ۱۴۵ وسیله نقلیه بوده است.

آهکی بیان کرد: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۲۴ فروردین ۱۷۵ هزار و ۱۶۲ وسیله نقلیه و درصد وسایل نقلیه سنگین ۱۴ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه به بیان وضعیت انباشت و تخلیه (تفاضل خودروهای ورودی و خروجی به اضافه انباشت/تخلیه روز قبل) وسایل نقلیه فروردین‌ ماه پرداخت و گفت: بیشینه تخلیه وسایل نقلیه از استان در ماه فروردین در روز ۱۹ فروردین به میزان منفی ۴۳ هزار و ۵۶۴ وسیله نقلیه بوده است.

وی عنوان کرد: در خصوص محورهای دارای بیشترین تردد در فروردین ماه هم باید گفت که سه راهی بهار -همدان (مهدی آباد) با متوسط تردد روزانه ۴۰ هزار و ۷۴۰ بیشترین تردد را داشته است.

آهکی ادامه داد: محور همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، همدان – کوریجان، کوریجان – همدان و آزادراه همدان – ساوه (چپقلو) از دیگر محورهای پرتردد استان بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان افزود:‌ سه‌راهی بهار – همدان(مهدی آباد)، همدان – کوریجان، همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، قروه – صالح آباد و کوریجان – همدان از محورهای دارای بدترین سطح سرویس بوده‌اند.

وی همچنین به بیان مقایسه تردد محورهای استان در فروردین امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در اکثریت محورهای دارای بیشترین تردد استان شاهد افزایش تردد نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

آهکی افزود: در خصوص سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در استان در فروردین ماه سال جاری نیز باید گفت که براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای فروردین ماه یک میلیون و ۳۳۰ هزار پلاک خودرو یکتا در محورهای‌برون شهری استان رویت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه از این پلاک‌ها یک میلیون و ۲۱۶ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است، ادامه داد: ترکیب مبدا استانی این پلاک‌ها نیز به این صورت است که ۳۲ درصد مربوط به استان همدان، ۳۱ درصد مربوط به استان تهران، هشت درصد کرمانشاه، چهار درصد کردستان و مابقی مربوط به لرستان، البرز،‌ مرکزی، قم، اصفهان و سایر استان‌ها بوده است.

وی افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر‌اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه در روزهای چهار و ششم فروردین و معادل ۵۱ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

آهکی ادامه داد: از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان همچنین به سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان در فروردین ماه سال جاری پرداخت و گفت: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که در ماه فرروردین تقریبا ۱۶۷ هزار وسیله نقلیه، معادل ۲۰ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده، در استان بین ۱ تا ۴ روز در استان اقامت داشتند.

وی همچنین به مقاصد وسایل نقلیه در کشور در فروردین ماه اشاره و خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان یک میلیون و ۱۹۶ هزار وسیله نقلیه از استان همدان در سایر استان‌ها مشاهده شده است و استان‌های مرکزی، تهران و قم بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • ترکیب احتمالی بایرن: آماده انتقام در جهنم مونیخ
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی