Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش کشور انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

سازمان سنجش اطلاعی از مافیای کنکور ندارد

سازمان سنجش اطلاعی از مافیای کنکور ندارد و هیچ ارتباطی هم با این گروه‌ها ندارد.

سازمان سنجش هیچ موسسه کنکوری در خصوص طراحی سوالات کنکوری و هیچ ارتباط رسمی با شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان سنجش در خصوص چاپ کتاب‌های کمک آموزشی همکاری با آموزش و پرورش و دیگر موسسات کنکوری ندارد و هیچ اطلاعی از چاپ و نحوه طراحی کتاب‌های کمک آموزشی هم ندارد.

سازمان سنجش در مقام تایید یا رد مافیای کنکور نیست/ این شائبه‌ها شیطنت رسانه‌ای است

در آزمون سراسری حدود ۴ هزار سوال هر ساله طراحی می‌شود و در آزمون‌های ارشد ۲۲ هزار و در آزمون دکترا حدود ۲۵ هزار سوال طراحی می‌شود که تشابه چند سوال انگشت‌شمار با سوالات کتاب‌های کمک آموزشی یا سوالات دیگر موسسات آموزشی با این تعداد از این که سازمان سنجش هر ساله طراحی میکند، نمی‌توان گفت که ارتباطی بین سازمان سنجش و این موسسات کنکوری است.

داشتن ارتباط سازمان سنجش با این موسسات یک نوع شیطنت رسانه‌ای است و این اشخاص دنبال منافع شخصی خاصی هستند.

در واقع نشانه چند سوال به صورت اتفاقی، نمی‌توان ارتباط سازمان سنجش با این موسسات را تایید کرد؛ و همچنین سازمان سنجش در مقامی نیست که بخواهد وجود مافیای کنکور را رد کند یا حتی تایید کند.

سازمان سنجش نظارت مستقیم بر مصاحبه دکترا ندارد

سازمان سنجش دستورالعمل به دانشگاه‌ها داده‌است و شیوه مصاحبه و اختیاراتی را که به پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه‌ها داده است و طبق قانون سنجش و پذیرش در سطح تحصیلات تکمیلی میزان نمره دانشگاه توسط خود دانشگاه‌ها و اختیاراتی که دارند بررسی و نمره گذاری و پذیرش می‌کنند.

در واقع سازمان نمی‌تواند بصورت مستقیم نظارت بر نحوه مصاحبه دکترا داشته باشد، در واقع فقط سازمان می‌تواند پیشنهادات خود را به دانشگاه‌ها دهد و بر اثر آیتم‌هایی که برای مصاحبه دکترا به دانشگاه‌ها داده‌است و اساتید باید طبق اون آیتم‌ها مصاحبه را برگزار کنند.

سازمان سنجش حق این را ندارد که به صورت مستقیم بخواهد در نحوه پذیرش و مصاحبه دانشگاه‌ها دخالتی داشته باشد این اختیارات در حیطه سازمان سنجش نیست و در حیطه و اختیارات خود دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور آموزش و پرورش آزمون مافیای کنکور دانشگاه ها مافیای کنکور سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان