Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده، تنها خورشیدگرفتگی کامل سال ۲۰۲۰ در آمریکای جنوبی صورت گرفت و فقط مردم مناطقی از این قاره قادر به تماشای این پدیده‌ نادر بودند. ناحیه جنوبی آمریکا تاکنون به صورت دو سال پیاپی شاهد خورشیدگرفتگی‌های خاصی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دو سال مردم کشور شیلی و آرژانتین قادر به مشاهده این رویداد جذاب بوده‌اند اما در سال ۲۰۱۹ پدیده خورشیدگرفتگی به دلیل زمان وقوع از شدت کمتری برخوردار بود و تیرگی بسیاری در آسمان پدیدار نشد. تنها خورشیدگرفتگی امسال روز دوشنبه ۱۴ دسامبر به وقوع پیوست و مردم آمریکای جنوبی یکبار دیگر شاهد این رویداد شگفت‌انگیز بودند.

بیشتر بخوانید

تصویری منحصربه‌فرد از زمین؛ هم‌زمانی طوفان و خورشیدگرفتگی

ویژگی‌های تنها خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۰

در پدیده خورشیدگرفتگی امسال خورشید در بالاترین ناحیه آسمان قرار داشت و به همین دلیل شدت تاریکی بیشتر از سال قبل بود. دنیل فرناندز، ستاره‌شناس کشور شیلی در مصاحبه با سازمان ناسا اظهار داشت که دانشگاه پونتیفیکا ابزار بسیاری برای تصویربرداری از این پدیده در دست داشت اما به دلیل وجود ابرهای بسیار در آسمان این مجموعه نتوانست تصاویر بسیاری را کسب کند. گفته می‌شود مردم در دیگر مناطق شیلی دید بهتری به این پدیده داشته‌اند و افراد بسیاری برای تماشای خورشیدگرفتگی به خیابان‌ها آمده بودند. گفتنی است؛ کل زمان خورشیدگرفتگی در شیلی ۲ دقیقه اعلام شده که رسانه‌های این کشور تمامی مراحل این پدیده را از طریق کانال‌های تلویزیونی به نمایش گذاشتند.

بر اساس داده‌های دانشگاه پونتیفیکا، خورشیدگرفتگی به صورت دقیق در ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه به وقت شیلی صورت گرفته است. برخلاف باورهای قدیمی، خورشیدگرفتگی نشانه‌ای از سلامت سیستم گردش زمین به دور خورشید است و پدیده‌ای مهم به حساب می‌آید. این رویداد همچنین نشان می‌دهد که ماه در فاصله درستی از زمین قرار دارد و اندازه آن دقیقا به نوعی نمایان می‌شود که جلوی تابش نور خورشید را بگیرد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته گفته می‌شود خورشیدگرفتگی‌های کامل پدیده‌های نیستند که بی‌دلیل ظاهر شوند و غیر قابل پیش‌بینی باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خورشید گرفتگی خورشید گرفتگی سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکای شعله‌ور!

حالا چشم مردم آمریکا و البته جهانیان به برخوردهایی از پلیس این کشور باز می‌شود که پیش از این از سمت خود آمریکایی‌ها در سراسر جهان مورد اعتراض بود. عکس‌هایی از تک‌تیراندازهای آمریکایی بر بام خانه‌های مشرف به دانشگاه‌های آمریکا از جمله تصاویر فراگیر شده این روزهاست. ویدئوهای سرکوب و بازداشت معترضان هم چیزی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را زیر فرش پنهان کنند و رسوایی آنها تا جایی پیش رفته که حتی دادستان‌جورجیا به‌صراحت اعلام کرده است «دانشجویان را سرکوب کنید.» و یک اکانت توییتری منتسب به ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده با شناسایی این دانشجویان با آنها برخورد خواهد کرد! در همین ارتباط نیز سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد. دولت و کنگره آمریکا به‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود در ادوار مختلف به‌ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند. دولت آمریکا روز پنجشنبه‌ ۳۰ فروردین، قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی را در سازمان ملل متحد وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مثبت داده بودند. همچنین مجلس سنای آمریکا به‌تازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷میلیارد دلار به تصویب رساند که چهار میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد. پس از این اقدامات بود که شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت. اکنون امواج خروشان اعتراض دانشجویان علیه اسرائیل تقریبا به سراسر آمریکا سرایت کرده و تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین جنبش ضد اسرائیلی تاریخ آمریکا در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با قدرت خواستار پایان یافتن جنگ در غزه، آتش‌بس و عدم حمایت حاکمان کاخ سفید از صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شده است. این درحالی است که برخی نمایندگان رسانه‌ها و ناظران بین‌الملل پیش‌بینی کردند چادرهای اعتراضی دانشجویان در روزهای آتی بخش‌های بیشتری از آمریکا و اروپا را فرا می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • آمریکای شعله‌ور!
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد