Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی‌اکبر عباسی راد در گفت و گو با  خبرنگاران  بیان کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تثبیت مالکیت شد و اقدامات نهایی به‌منظور اخذ سند مالکیت تک برگی در حال انجام است. 
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای هفت هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی هشت پلاک ثبتی در جنوب شهرستان، سند مالکیت تک برگی اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عباسی راد ادامه داد: تثبیت مالکیت ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان برای امسال هدف‌گذاری شده که ۶۳۰ هزار هکتار باقیمانده در حال پیگیری است. 
وی افزود: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و مالکان املاک از نظر محل و موقعیت، به روزرسانی اطلاعات نقشه ها، ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم، از اهداف مهم اجرای این طرح است. 
عباسی راد اضافه کرد: با اجرای قانون حدنگاری و سنددارشدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی نیز رفع می‌شود. 
وی تصریح کرد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبار لازم است.
وی اظهار داشت: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد. 
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با تاکید بر این که نقشه حدنگاری می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند، تصریح کرد: حدنگاری، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.
 حدنگاری یا اجرای کاداستر، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است که در آینده نزدیک، این طرح در تمامی اراضی ملی اجرا می‌شود. 
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

46

کد خبر 1466410

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران