Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام سیدضیاء‌الدین آقاجان‌پور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، اظهار کرد: ملت ایران نسبت به شخصیت برجسته و ممتاز شهید فخری‌زاده شناخت کافی نداشت به این دلیل که نمی‌خواستیم دشمنان ما دانشمندان و نخبگان ما را بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهید فخری‌زاده، مومن، متعهد و پاسدار نظام بود و در خانواده‌ای انقلابی بزرگ شد و در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی و در مناطق جنگی ایستاد و از کشور و نظام اسلامی دفاع و پشتیبانی کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: شهید فخری‌زاده به این نتیجه رسید که اگر بخواهیم در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنیم، راه آن قوی شدن و اقتدار است و در مراکز علمی و دانشگاهی با علم، تحقیقات و پژوهش از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد.

حجت الاسلام آقاجان‌پور افزود: نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان ما توانستند با تلاش شبانه‌روزی به جایی برسند که ملت و کشور ایران به اقتدار دفاعی برسد چرا که دشمن دست از دشمنی خود برنمی‌دارد.

وی ابراز کرد: ملت ما از ترور دانشمند بزرگ هسته‌ای به‌ شدت ناراحت است و باید بدانیم که کار دشمن، دشمنی کردن است؛ کسانی که در کشور بلندگوی دشمن شده‌اند، حنجره‌ی این‌ها حنجره دشمن است.

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: ما به فکر ساخت و تولید سلاح‌ و بمب هسته‌ای نیستیم؛ مقام معظم رهبری فتوا دادند که استفاده از سلاح هسته‌ای حرام است ولی دشمن با مخالفت‌های خود بهانه‌گیری می‌کند، چون می‌داند اقتدار کشور، اقتدار علمی است.

حجت الاسلام آقاجان‌پور خاطرنشان کرد: نخبگان و دانشمندان کشور با تلاش شبانه‌روزی و با پژوهش‌های نوین در حوزه دفاع توانستند کشور را سربلند نگهدارند؛ دشمن از پیشرفت‌های کشور نگران است و دست از دشمنی‌های خود برنخواهد داشت.

در ادامه مراسم از خانواده معظم شهدا، پژوهشگران برتر و بسیجیان نمونه آئین تکریم و تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با ادای احترام به مقام والای دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و پس از سخنرانی حجت الاسلام سیدضیاء‌الدین آقاجان‌پور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با روایتگری سردار سیدمحمود حسینی از آزادگان سرافراز و فرماندهان سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) همراه بود.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در این دانشگاه با آئین نامگذاری ساختمان‌های مجتمع آزمایشگاهی مزین به نام دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده و ساختمان علوم انسانی به نام سردار شهید مدافع حرم رضا فرزانه فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور کل کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

انتهای پیام/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دانشگاه آزاد اسلامی فناوری انقلاب اسلامی رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع دانشگاه آزاد حجت الاسلام آقاجان پور فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند

نورمحمد علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد درباره روز و مقام معلم افزود: روز معلم یکی از روز های بسیار مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

علیپور افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش، زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد. جوانان و دانشجویان به‌ عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند. آموزگاران باید در عمل، کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین معلم خدا است. معلمی از این جهت مهم و حائز اهمیت است که شغل انبیاء و خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه «وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَی ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِی بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن کُنتُمۡ صَٰدِقِینَ» (بقره/ ۳۱) گفت: پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابوالبشر منت نهاده است. انسان نیاز به رشد و تکامل دارد و این وظیفه برعهده معلمین است. چرا که معلمین انسان‌های پاک، برجسته، سالم و متدین به مسائل دینی هستند.

خبرنگار: آسیه طاهرمنش

انتهای خبر/

کد خبر: 1229071 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند