Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:31:04 GMT

بلندترین شب سال در دورهمی ۳۳ رادیوی استانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۹۷۳۵

بلندترین شب سال در دورهمی ۳۳ رادیوی استانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، باتوجه به استمرار شرایط ویژه به دلیل همه‌گیری کرونا و لزوم تداوم اجرای دستورالعمل‌ها و رویه‌های بهداشتی و تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر پرهیز از تجمعات اجتماعی و خانوادگی در هر شرایط و مناسبتی، صدای استان‌ها به منظور فراهم کردن اوقات شیرین و مفرح برای افراد خانواده در شب یلدا یک دورهمی رادیویی طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه با بسته‌های طنز رادیویی و با تاکید بر موسیقی محلی و اصیل ایرانی، سعی می‌شود فضایی مفرح را برای آنهایی که در خانه مانده‌اند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، ایجاد شود.

بر این اساس و از ۱۰ روز قبل به سفارش ستاد ملی مقابله با کرونا، تولید بسته‌های کوتاه صوتی، آنونس‌هایی مبنی بر تبلیغ پویش «در خانه بمانیم»، پویش «یلدای همدلی» و «دور از هم و برای هم» در کنداکتور پخش مراکز قرار گرفته است.

ویژه برنامه‌های شب یلدای مراکز به مدت ۲ ساعت با هدف آشنایی و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی شب یلدا و ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده به صورت زنده تولید و پخش می‌شود تا ضمن عمل به شعار در خانه بمانیم، لحظات شاد و سرشار از سرگرمی برای مخاطبان ایجاد شود.

این برنامه‌ها با محوریت امید، آگاهی، سلامت، شادی و سرگرمی دارای بخش‌های مختلفی است که شامل تکریم روز پرستار و سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، نمایش‌هایی با رویکرد طنز و مباحث ارشادی و تربیتی در فواصل کنداکتور پخش، فلسفه وجودی شب یلدا و نگاهی به آداب و رسوم این شب در هر استان، گفتگو با مهمان به صورت تلفنی (معمولا از چهره‌های محبوب هنری و ورزشی هر استان)، تقویت اطلاعات و آگاهی های عمومی به ویژه درباره نکات بهداشتی و مراقبت از سلامت خود در برابر بیماری کرونا و آیتم‌های طنز برای نقد مهمانی های فامیلی خواهد بود.

از دیگر آیتم‌های دورهمی شب یلدای رادیوهای استانی می‌توان به گفتگوی تلفنی با مشاهیر، مفاخر فرهنگی و هنرمندان هر استان، معرفی غذاهای سنتی و شب چره برای شب یلدا، ترویج دید و بازدید مجازی، شاهنامه‌خوانی به عنوان یکی از رسوم کهن مردم ایران به ویژه در شب های زمستان، تفال به حافظ و حافظ خوانی، داستان و مثل‌ها در فرهنگ بومی هر منطقه، بخش‌هایی با محوریت آداب و رسوم پسندیده بومی، مسابقه تلفنی و پیامکی، بخش ویژه مدافعان اسلام، گزارش از بیمارستان‌ها و مشاغل شیفت شب، خاطرات شهدا با تاکید بر شخصیت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت، گفتگو با کارشناسان فرهنگ عامه، گفتگوی تلفنی با خوانندگان محلی و ملی و بهره‌گیری از آرشیو آواهای قدیمی فولکلور اشاره کرد.

کد خبر 5096782 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: امور استان های صدا و سیما شب یلدا برنامه رادیویی چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت تئاتر ایران موسیقی ایرانی جشنواره تئاتر مقاومت شبکه پنج سیما فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی جشنواره سینماحقیقت سینمای مستند سریال ایرانی فیلم مستند شبکه یک سیما احمدعلی راغب رادیو شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم اسرائیل از آنچه که حق این رژیم در دفاع از خود دانسته، حمایت و بر آن تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور طی تماس تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، درباره مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست و آنچه که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، خوانده شده، رایزنی کرده است.

آستین بعد از این تماس گفت: امروز (دوشنبه) در تماس با همتای اسرائیلی خود، بار دیگر بر حمایت از دفاع اسرائیل از خود و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و تشویق به افزایش کمک‌های انسانی به غزه تأکید کردم».

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به گالانت از لزوم وجود طرحی مطمئن برای تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از هرگونه حمله زمینی سخن گفته است.

دور جدید مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل از شنبه این هفته در قاهره آغاز شد و علی رغم عدم وجود پیشرفت‌ در روند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مطالبات خود، این مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکسترژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس