Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه مراکش گفت که تعداد هیئت‌های خارجی در اقلیم‌های جنوبی به ۲۰ کنسولگری در العیون و الداخله در طی مدت زمانی یک ساله رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در هنگام افتتاحیه کنسولگری بحرین گفت که مراکش به روش دیپلماسی کنسولگری‌ها در صحرای غربی با دستورات پادشاه کشور ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درمورد علت این رویکرد مراکش گفت: این رویکرد تاکیدی بر همسویی با جامعه بین‌الملل و باور آن نسبت به این است که حل و فصل نزاع جز در چارچوب حاکمیت مراکش انجام نمی‌شود. افتتاح کنسول‌گری‌ها برای نهادینه کردن تعلق داشتن صحراء به مراکش است.

شهرهای صحرای مغرب به ویژه العیون و الداخله مقصد هیئت‌های دیپلماتیک در مراکش شده است.

آمریکا نیز هفته گذشته از تصمیم خود برای افتتاح کنسولگری‌اش در شهر الداخله خبر داد.

بوریطه درمورد افتتاح کنسولگری بحرین در شهر العیون گفت که این اقدام همزمان با تصمیم آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن تعلق صحراء به مراکش بوده است.

وی عنوان داشت که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نقطه عطف مهم و ویژه‌ای است که تاکیدی بر مسیری دارد که محمد ششم، پادشاه مراکش برای گذار از مرحله تدبیر به مرحله تغییر آن را اتخاذ کرده است.

این وزیر مراکشی گفت که کشورش عناصر تثبیت کننده تعلق داشتن صحراء به مراکش را در عالم واقع اجرا می‌کند و اولین نتایج تصمیم آمریکا، تغییر نقشه مراکش بود تا شامل صحرای مغرب نیز شود، همچنین واشنگتن تصمیم دارد تعدادی از متون حقوقی را تغییر دهد.

امارات اولین کشور عربی بود که کنسولگری خود را در شهر العیون مغرب افتتاح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحرين مراكش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس