Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@13:40:06 GMT

رئیس مجلس لبنان: در بن بست سیاسی کامل هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۰۳۲۸

به گزارش جام نیوز، «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان، تأکید کرد که مسیر تشکیل دولت جدید در لبنان کاملا به بن بست رسیده و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور فرانسه در سفر خود به لبنان بتواند راهی برون رفت از این بن بست ارائه کند.

به گزارش «رویترز»، بری در مصاحبه با یک نشریه داخلی لبنانی گفت: «وارد یک تونل شده ایم و نمی دانم چطور باید از آن خارج شویم، وضعیتی اسفبار داریم، همه چیز کاملا قفل شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مسئولیت این بن بست را متوجه رئیس جمهور و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه دانست و گفت: «ان شاء الله رئیس جمهور فرانسه در سفر آتی اش بتواند کاری کند، کاری جز انتظار کشیدن از ما  بر نمی آید».

روز گذشته «سعد الحریری» با انتشار بیانیه ای مسئولیت تأخیر در تشکیل دولت را متوجه رئیس جمهور دانست. بیانیه ای که با واکنش رئیس جمهور لبنان مواجه شد و او نیز به نوبه خود مسئولیت مشکلات را متوجه الحریری کرد.

قرار است ماکرون در ماه جاری میلادی در سومین سفر پس از انفجار ویرانگر در بیروت در اوت گذشته به لبنان سفر کند.

پس از انفجار بندر بیروت، مکرون برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی لبنان به تشکیل دولتی که متولی اصلاحات سیاسی و اقتصادی شود تلاش بسیار کرد اما تا کنون تلاش های وی به نتیجه نرسیده است.

روز گذشته «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه، وضعیت لبنان را به کشتی تایتانیک در حال غرق شدن تشبیه کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز لبنان فرانسه رئیس جمهور بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم

به گزارش جماران؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است ، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی