Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی، سه‌شنبه در آیین بزرگداشت آیت‌الله محمد یزدی که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: آیت‌الله یزدی با برخورداری از نصاب علمی بایسته، فقیه و مفسر نیز بود و در ایام تبعید هم قلم را بر زمین نگذاشت و این درسی برای همه ماست.

امام جمعه موقت تهران، بصیرت را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله یزدی دانست و گفت: بصیرت به‌معنای شناخت دشمن و موضع گرفتن به‌موقع در مقابل او است و مرحوم یزدی به ویژه در فتنه ۸۸ این ویژگی را از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله خاتمی، با بیان اینکه ولایت‌پذیری از دیگر مشخصه‌های ایشان بود، اظهار داشت:: آیت‌الله یزدی تا پایان عمر در این مسیر حرکت کرد، چراکه نظام اسلامی با شکنجه‌های علما به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد اصل آن را زیر سوال ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان، نظام اسلامی را حاصل رنج‌های بسیاری از جمله زحمت‌های امام(ره) دانست و گفت: وظیفه ما دفاع از این تلاش‌هاست و آیت‌الله یزدی نیز تا جایی که می‌توانست این امر را به‌خوبی ادا کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: لباس روحانیت، لباس عرصه دین است و باید در جایی که نیاز است، وارد شود، حتی اگر فضای مجازی باشد.


آیت‌الله یزدی پای حق می‌ایستاد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین با اشاره به اینکه عشق به دنیا شخص را به سویی می‌برد که برخی مواقع در مقابل دشمن موضع نمی‌گیرد، گفت: بغضی که عده‌ای به آیت‌الله یزدی داشتند به دلیل دنیادوستی آنان بود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان کرد: نباید فریب اصطلاحات را بخوریم، بلکه باید مطیع حق باشیم، همانگونه که مرحوم آیت‌الله یزدی پای حق می‌ایستاد.

امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر اهمیت وظیفه‌شناسی، اظهار داشت: آنجا که ممکن است سخن رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند باید سر خود را بدهیم و بدین‌گونه باید ولی امر خود را بخواهیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید برای خدا در مقابل دشمن ایستاد، گفت: برخی می‌گویند اسلام رحمانی است و دشمن ندارد، در صورتی که خدا، اسلام و قرآن نیز دشمن دارند.

آیت‌الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، نوزدهم آذر ماه ۹۹ پس از سال ها مبارزه، تحصیل و تهذیب به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت.

برچسب‌ها شیراز مجلس خبرگان رهبری سید احمد خاتمی محمد ‌یزدی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز مجلس خبرگان رهبری سید احمد خاتمی محمد یزدی فارس شیراز مجلس خبرگان رهبری سید احمد خاتمی محمد یزدی فارس اخبار کنکور آیت الله یزدی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار وح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

نقش مهم علم و فناوری در معادلات امروز دنیا

در ابتدای این دیدار، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 6093154

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها