Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری میزان در استان از ممنوعیت واگذاری هرگونه زمین در اراضی ملی ،منابع طبیعی و محیط زیست برای احداث قبرستان را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدعی العموم مرکز استان در ادامه از برخورد قانونی با مدیران متخلف در این زمینه اظهار کرد: واگذاری اراضی ملی و محیط زیست و انفال جهت اختصاص به قبرستان و آرامستان ممنوع بوده و از مصادیق تصرف و تخریب اراضی ملی و تضییع حقوق بیت المال محسوب و با مدیران برخورد شدید خواهد شد.
ملک حسینی درخصوص انجام عملیات تعیین حدود آرامستان ها گفت: امسال آرامستان هایی که سنوات گذشته، بدون در نظر گرفتن حقوق عامه و حتی سلامتی مردم به علت قرار گرفتن در اراضی ملی، و بالادست منابع آب در شمال شهر، در میان فضای جنگل و اراضی ملی واگذار شده‌اند، وفق مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال تحدید حدود شده و از این بعد هر گونه واگذاری ممنوع است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه تصریح کرد:در دستورالعملی به کلیه مدیران دولتی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، اوقاف و سازمان تبلیغات اعلام گردیده که به هیچ وجه، حق نامه نگاری یا واگذاری اراضی ملی جهت آرامستان را ندارند و در صورت اقدام، این کار آنها مصداق جرائم علیه انفال محسوب گردیده  و برای آنها تعقیب کیفری را به دنبال خواهد داشت.
این مقام قضایی با اشاره به این که موضوع تعیین حدود آرامستانها که حسب دستور رئیس کل محترم دادگستری استان شروع شده است و ادامه خواهد یافت، افزود: کسانی که خارج از تحدید حدود آرامستان ها ، به ویژه اقارب  درجه اول مؤثر در تدفین، مبادرت به دفن اموات نمایند، تحت عنوان تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل پرونده گردیده و بازداشت خواهند شد.
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان با اظهار این که؛ موضوع ساماندهی آرامستان بزرگ شهر یاسوج از سوی ادارات متولی در حال پیگیری است،بیان داشت: تا آن زمان اگر افراد به آرامستان جدیدی نیاز داشتند، قطعاً در کنار احترام به این حق، دست اندازی به اراضی ملی پذیرفتنی نیست و خود می توانند با خرید زمین، رفع معارضات زیست محیطی و اخذ مجوزهای لازم، مبادرت به دفن اموات خود در آرامستان نمایند و بخشش از اراضی ملی اصلاً پذیرفتنی نیست.

48

کد خبر 1466423

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد مرکز استان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی گفت: برداشت این گونه برای بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.
گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای بررسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال