Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ورزش تای‌چی نوعی ورزش چینی است که تحت نظارت فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و جزو شاخه‌های اصلی ووشو محسوب می‌شود.

تمرین تای‌چی به درمان استرس و سلامت قلب و روح کمک شایانی می‌کند، البته ورزش تای‌چی از قوانین و فواید دیگری هم برخوردار است.

در این هنر رزمی، به‌جای عضلات، تاکید بر پرورش ذهن است، زیرا ذهن را می‌توان فراسوی محدودیت زمان و مکان، تا بی‌نهایت گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

برای انجام تای‌چی نیازی نیست حتما دارای اندامی متناسب یا در سلامت کامل باشید. همه می‌توانند به‌راحتی ورزش تای‌چی را انجام دهند، از افرادی با متناسب‌ترین اندام گرفته تا ویلچری‌ها یا افرادی که دوره‌ی نقاهت پس از عمل جراحی را طی می‌کنند.

هیأت ووشو استان هرمزگان تصمیم گرفته است این ورزش را به‌صورت همگانى و بین مردم شهر بندرعباس تعمیم و گسترش دهد و از این رو مربیان این ورزش، هفته‌اى دو جلسه در روزهاى دوشنبه و جمعه از ساعت ٦ تا ٧ صبح در ساحل پارک غدیر بندرعباس در زیر پرچم به علاقمندان و مردم شهر بندرعباس آموزش مى‌دهند.

تای‌چی را به دل محلات می‌کشانیم

علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان در این باره به خبرنگار فارس گفت: تاى‌چى را با ١٠ نفر در زیر پرچم پارک ساحلى غدیر آغاز کردیم و اکنون این تعداد به حدود ١٥٠ نفر رسیده است که نشان از استقبال خوب مردم است.

وی با بیان اینکه این اقدام با همکاری تیم ورزش همگانی «4صبح» انجام می‌شود، افزود: این استقبال بی‌نظیر است و من فکر می‌کنم در آینده‌ای نه‌چندان دور به قلب تای‌چی کشور در بخش همگانی بدل شویم که لازم می‌دانم  در این راستا از آقای زارعی مدیر تیم ورزش همگانی «4صبح» که با ما همکاری لازم دارند، تقدیر شود.

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان با بیان اینکه این ایده از سوی سرکار خانم نعمتی یکی از اعضای هیأت ووشو استان شکل گرفت که با استقبال خوب دکتر صدیقی ریاست محترم فدراسیون ووشو مواجه شد، تصریح کرد: جالب است، کوچک و بزرگ، پیر و جوانان در ساحل خلیج فارس، تای‌چی تمرین می‌کنند که این خود نوید روزهای روشنی را می‌دهد.

بهرمن ادامه داد: قصد داریم تای‌چی را به دل محلات شهر بندرعباس ببریم چراکه در اکثر محلات زمین چمن مصنوعی وجود دارد که البته لازم است از دل هر محله یک مربی آموزش بدهیم تا کار به‌صورت بومی در خود محله شکل بگیرد.

وی عنوان داشت: اکنون زمین‌های چمن مصنوعی در اختیار جوانان و نوجوانان آقایان است که در آن فوتبال بازی می‌کنند و ما با این کار قصد داریم پدران و مادرانشان را هم در ورزش سهیم کنیم و تای‌چی کار کنند.

برگزاری اولین دوره جام شهید سلیمانی در ساحل خلیج فارس

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان با بیان اینکه اولین دوره مسابقات جام شهید سلیمانی را جمعه 12 دی‌ماه برگزار می‌کنیم، افزود: این مسابقات را با حضور همین افرادی که دوشنبه‌ها و جمعه‌ها تای‌چی تمرین می‌کنند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در دو بخش آقایان و بانوان در محل پارک غدیر بندرعباس و در زیر پرچم برگزار خواهیم کرد.

بهرمن گفت: قصد داریم حکم و مدال شرکت‌کنندگان را در روز شنبه 13 دی‌ماه مصادف با روز شهادت حاج قاسم در مراسم اولین سالگرد این سردار شهید راه مقاومت که قرار است در جوار خانه ووشو با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شود، اهدا کنیم.

 

 

وی یادآور شد: در خصوص برنامه اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از سوی هیأت ووشو استان، هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد تا ان‌شاءالله شاهد حضور اقشار مختلف در این مراسم معنوی باشیم.

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان در پایان افزود: لازم می‌دانم از امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و مجموعه دستگاه ورزش استان به‌واسطه حمایت‌هایشان در این باره تقدیر شود.

فلیم: عماد یگانه‌دوست
تدوین: رحیم نظامیوند چگینی
عکس: رضا فتحی‌مقدم

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش سلامت بندرعباس استان هرمزگان ووشو تای چی علیرضا بهرمن خلیج فارس زیر پرچم فدراسیون ووشو شهید سلیمانی تای چی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز جمعه در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز محتمل خواهد بود.

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

در مناطق دریایی استان  نیز رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد.

بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

به لحاظ دمایی،  از امروز جمعه دوباره در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال