Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@18:20:13 GMT

پرونده سرباز بابلی را پیگیری می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۰۸۶۸

پرونده سرباز بابلی را پیگیری می کنیم

ماجرای کتک خوردن یک سرباز وظیفه حین خدمت از سوی بازپرس دادگستری بابل باوجود اعلام رضایت این سرباز از سوی اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به‌لحاظ حقوقی و سازمانی پیگیری می‌شود.

 به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دوشنبه خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل هنگام مراجعه به‌محل کارش از قسمت ارباب رجوع وارد اداره شده و با درخواست سرباز وظیفه برای بازرسی بدنی و ارائه کارت شناسایی مواجه شد اما وی اجازه این کار را به سرباز نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه این سرباز که بازپرس را نشناخته بود بر بازرسی بدنی اصرار کرد که ناگهان بازپرس عصبانی شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. پس‌از این ماجرا و شکایت سرباز، کمیته ویژه هیأت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران، مأمور رسیدگی به پرونده آنها شد و هیأت مذکور عصر روز دوشنبه با حضور رئیس کل دادگستری و مسئول بازرسی نیروی انتظامی استان جلسه سه ساعته‌ای را تشکیل داد و پس‌از شنیدن شکایت این سرباز و بررسی اوضاع و احوال با توجه به اظهارات مطلعین سرانجام با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه، در نهایت سرباز وظیفه «محمدحسن کریمی» از شکایتش صرفنظر و اعلام گذشت کرد و مراتب توسط هیأت نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات ذیربط صورتجلسه شد. کریمی سرباز بابلی درباره این حادثه گفت «شامگاه دوشنبه به اتفاق پدرم خدمت رئیس کل دادگستری استان رسیدیم و این مسأله حل شده است.۱۹ ماه از خدمتم می‌گذرد و ۵۰ روز دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است.» روز گذشته امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه موضوع بدرفتاری با سرباز بابلی به رئیس قوه‌قضائیه نیز منعکس شده است، گفت:  این سرباز کار قانونی خود را انجام داده بود و به محض اطلاع ستاد کل نیروهای مسلح از این موضوع، تیمی برای بررسی ماجرا تشکیل شد و نیروی انتظامی تیمی را به محل درگیری اعزام کرد وقتی صحت این موضوع تأیید شد در نهایت با پیگیری مُجدانه ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه‌ای با حضور ریاست دادگستری استان مازندران، فرد خاطی، سرباز و خانواده وی تشکیل شد که فرد خاطی عذرخواهی کرد و سرباز از جنبه شخصی رضایت داد. وی افزود: اما با توجه به سازمانی بودن این موضوع، ستاد کل نیروهای مسلح خود را مکلف می‌داند که از جنبه سازمانی حقوق کارکنان ‌وظیفه را پیگیری و از آنها حمایت کند. بنابراین موضوع به ریاست قوه‌ قضائیه نیز منعکس شد و منتظر اعلام نتیجه هستیم که در صورت وصول نتیجه، مراتب به استحضار مردم می‌رسد. رسیدگی به این موضوع باید از جنبه حقوقی و سازمانی مورد رسیدگی قرار گیرد. ضمن اینکه به‌طور قطع از وی دلجویی و به‌موقع تشویق می‌شود. حمایت ناجا از حق و حقوق سرباز بابلی سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا نیز در واکنش به این حادثه با بیان اینکه تعاملات بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در سطح بالایی قرار دارد، گفت: مقامات قضایی استان مازندران و شهرستان بابل با حضور در منزل سرباز بابلی از وی و خانواده او دلجویی کردند.  سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی نیز بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز مورد نظر به فرمانده انتظامی استان مازندران و پیگیری از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح استان مازندران نیروی انتظامی سرباز بابلی سرباز وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است