Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@16:15:51 GMT

تغییر قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۱۴۳۸

تغییر قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران

باشگاه خبرنگاران جوان: بوربور رئیس مرکز آمار و رصد شهری در مراسم آیین رونمایی از پروژه‌های ۱۰ گانه مرکز آمار و رصد شهرداری تهران اظهار کرد: مرکز آمار و رصد شهری متولی گردآوری تمام اطلاعات شهری است.

وی ادامه داد: کاری که ما انجام می‌دهیم این است که داده‌ها را به تحلیل تبدیل کنیم و داده‌ها یا ثبتی یا غیر ثبتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوربور با اشاره به پروژه‌هایی که به وقوع بپیوندد‌ گفت: داشبورد‌ی برای استفاده مدیران شهری تهیه شده و صفحات جداگانه‌ای برای هر یک از معاونت‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز آمار و رصد شهری با بیان اینکه شاخص‌ها در ۱۱ محور طراحی شده‌اند گفت: موارد مختلفی از جمله وضعیت درآمد، تعداد تردد‌های ثبت شده و میانگین وضعیت پیشرفت از پروژه‌های اولویت دار شهرداری هستند و یکی از کار‌های جدیدی که ما انجام داده ایم تاثیر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت تردد‌ها است.

وی ادامه داد: ما استانداردسازی بانک آمار شهر را انجام دادیم و در بستر آن‌ها بیش از ۲۸۰۰ شاخص کلیدی را استاندارد کردیم.


بوربور با اشاره به داده‌های پلاک خوان گفت: بیش از ۱۵ میلیون رکورد پلاک خوان به دست آورده ایم و با استفاده از هوش مصنوعی این کار را انجام دادیم.

رئیس مرکز آمار و رصد شهری با اشاره به پیش بینی آلودگی هوای تهران گفت: برای اولین بار برای پیدا کردن وضعیت آلودگی هوای شهر تهران از هوش مصنوعی استفاده کردیم.

وی ادامه داد: حتی برای بررسی وضعیت ایستگاه‌های پرتردد می‌توانیم در بستر پروژه‌های فناورانه بررسی کنیم و تاکنون ۶ میلیارد داده در آن وارد شده‌اند.

بوربور بیان کرد: برای آنکه شهروندان اطلاعات بیشتری از محل سکونت خود داشته باشند تا بتوانیم یک محل را با محله‌های دیگر مقایسه کنیم و نحوه عملکرد مدیریت شهری را ارتقا دهیم، سامانه محلات شهری را راه اندازی کرده ایم.

رئیس مرکز آمار و رصد شهری با اشاره به نقشه‌های شهری گفت: رویکرد ما به آینده و ایجاد نقشه‌های تحلیلی است. به عنوان مثال با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اقدام به پایش سطح زمین کردیم تا وضعیت تغییراتی که در فضای سبز رخ داده اند را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از کار‌هایی که انجام داده شد، تحلیل تغییر قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده است که منطقه یک بیشترین تغییر را طی سالیان اخیر داشته است و منطقه ۱۸ با تغییرات کمتری مواجه بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مسکن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در فروردین‌ماه امسال، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل است.

حجم معاملات مسکن در شهر تهران نصف شد!

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱.۷ واحد درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۲.۹ درصدی مسکن نسبت به مشابه سال قبل

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

کد خبر 6099594 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود