Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مواردی از تبصره ۴ لایحه بودجه کل کشور که مربوط به مصارف صندوق توسعه ملی بود به مراعا گذاشته شد تا دولت این موضوع را بررسی و پیشنهاد خود را ارائه کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: تبصره 3، 4 و 5 لایحه بودجه 1400 کل کشور با موضوع ارائه مجوز برای انجام فاینانس، تهاتر، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: براساس مصوبه امروز این کمیسیون به دولت اجازه داده شد تا به میزان 30 میلیارد دلار مانده از سال‌های قبل و 30 میلیارد دلار دیگر از فاینانس استفاده کند و دولت هم ضمانت‌نامه برای اجرای طرح‌ها از طریق فاینانس ارائه کند، البته این فاینانس به معنای استقراض دولت نیست بلکه دولت به پشتوانه ضمانت‌های بانکی برای بخش خصوصی برای فاینانس خارجی ضمانت صادر می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: همچنین دولت از طریق اسناد خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی،خصوصی) نهادها، و موسسات عمومی غیر دولتی و قرارگاه خاتم الانبیا که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال 1399 ایجاد شده، با مطالبات قطعی معوق دولت از اشخاص مزبور مشروط به پرداخت 15 درصد مطالبات مورد تهاتر به صورت نقدی تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال به صورت جمعی خرجی تسویه کند که براساس مصوبه امروز این کمیسیون پرداخت 15 درصد نقد از سوی پیمانکار حذف شد.

خدابخشی اظهار کرد: مواردی از تبصره 4 لایحه بودجه کل کشور که مصارفی برای استفاده از صندوق توسعه ملی بود به مراعا گذاشته شد تا دولت این موضوع را بررسی و پیشنهاد خود را ارائه کند، لازم به ذکر است براساس دستور مقام معظم رهبری استفاده از منابع صندوق توسعه برای مصارف بودجه‌ای ممنوع است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: همچنین دولت 90 هزار میلیاردتومان برای پرداخت مطالبات و همسان‌سازی بازنشستگان و پرداخت بدهی تامین اجتماعی در نظر گرفته بود که به دلیل ذکر این این اعداد به صورت کلی در جلسه امروز مقرر شد، دولت جدول مصارف مربوطه را به تفکیک موضوع قابل پرداخت تعیین و به مجلس ارائه کند و همچنین اعتبار مربوطه به سرجمه اعتبارات بودجه عمومی کشور اضافع شود.

خدابخشی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،بیان کرد: به موجب تبصره 4 این لایحه به بانک‌های تجاری و تخصصی مجوز داده شده تا در سال 1400 از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی_ریالی تا مبلغ 3 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنایع بالادستی نفت و گاز با اولویت مخازن مشترک و افزایش ضریب بازیافت پرداخت شود که در نشست امروز تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس نایب رئیس کمیسیون برنامه صندوق توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد