Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از مسائلی که همواره مورتوجه مردم و مسؤولان قرار دارد، بررسی وضع جاده‌ها و راه‌های استان سمنان و میزان تصادفات و سوانح رانندگی است.

تکمیل راه‌ها و جاده‌های نیمه‌تمام استان سمنان یکی از خواسته‌های به‌حق مردم است که تا حد زیادی از میزان بروز تصادفات می‌کاهد و امیدواریم که مسؤولان هر چه زودتر تکمیل محورهای این استان ازجمله جاده فیروزکوه- سمنان، جاده شاهرود- آزادشهر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به سرانجام برسانند.

علاوه بر این با توجه به در پیش بودن زمستان و بارش برف، باران و کولاک شدید و جاری شدن سیلاب‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کمک به مردم و در راه‌ماندگان نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

دستگاه‌های اجرایی آمادگی مقابله با بحران را داشته باشند

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان به‌منظور جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از بارش برف و کولاک شدید و جاری شدن سیلاب و کمک به در راه ماندگان و اقشار مردم دستور آماده‌باش داد.

وی افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، فصل پربارشی را در زمستان امسال پیش رو خواهیم داشت و دستگاه‌های امدادی، نظارتی و اجرائی از هم‌اکنون آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اگر در مقابله با بحران و در زمان وقوع بلایای طبیعی احتمالی در سال جاری، تجربیات منفی سال گذشته تکرار شود؛ به‌طور قطع مشکل مدیریتی وجود دارد و با دستگاه اجرایی متخلف برخورد می‌شود.

تکمیل طرح‌های عمرانی در توسعه استان سمنان مؤثر است

فخری تأکید کرد: رایزنی‌هایی با کارشناسان نهاد ریاست جمهوری برای جذب اعتبار تکمیل جاده فیروزکوه- سمنان انجام شد و امیدواریم این طرح مهم عمرانی استان به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در بحث تکمیل جاده شاهرود- آزادشهر هم پیگیری و تلاش‌ها ادامه دارد و تکمیل این طرح در ابعاد مختلف برای توسعه استان سمنان مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اقدامات امدادی در گردنه آهوان و دیگر نقاط برف‌گیر استان در دستور کار باشد و اجرای طرح‌های پشتیبانی برای خدمات‌رسانی به در راه ماندگان ناشی از وقوع برف و کولاک پیگیری شود.

فخری افزود: کارکنان خدوم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌حق شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم هستند.

وی عنوان کرد: کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان بسیار ارزنده و درخشان است و در کنار شیوع کرونا ویروس و کم شدن ترددها، اما اقدام پلیس‌راه در کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری در استان قابل‌توجه است.

کاهش ۲۸ درصدی جانباختگان سوانح رانندگی در استان سمنان

تقی کبیری، رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز بیان کرد: از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر سال ۹۸، ۲۲۵ نفر در جاده‌های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند که این رقم برای مدت مشابه سال جاری ۱۹۹ مورد است.

وی افزود: بر اساس آمار، میزان جان‌باختگان سوانح رانندگی از ابتدای فروردین ۹۹ تا ۲۴ آذر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: دو هزار و ۱۳۷ نفر به دلیل سوانح رانندگی از فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ در جاده‌های استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با ۲۷ درصد کاهش به یک هزار و ۵۶۰ مورد رسید.

اجرای طرح زمستانه پلیس‌راه در استان سمنان

کبیری افزود: طرح زمستانه پلیس‌راه استان سمنان از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ۹۹ ادامه خواهد داشت و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در این طرح آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تأمین تغذیه خشک برای در راه‌ماندگان ناشی از برف و کولاک در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعیت هلال‌احمر استان سمنان باشد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: برای خودروهای نقلیه سنگین بعد از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک، بارنامه صادر نشود.

کبیری اظهار کرد: اعمال قانون در راه‌های فرعی استان سمنان و نظارت‌های نامحسوس در این بخش از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴ و ۵۳ درصد افزایش داشته است.

ضرورت آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان سمنان

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز گفت: با توجه به احتمال در انتظار بودن ماه‌های پربارش، از هم‌اکنون دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و اجرایی برای امداد به‌موقع به در راه ماندگان و برای مقابله با خسارت‌های احتمالی آماده باشند.

وی افزود: باتوجه به اینکه عشایر استان سمنان برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های سبک به‌صورت مستمر در جاده‌های فرعی در حال تردد هستند، حضور به‌موقع عوامل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این جاده‌ها در زمان برف و کولاک احتمالی، در اولویت باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بیان کرد: در کنار توجه ویژه به جاده‌های اصلی استان برای خدمات‌رسانی مطلوب به هم‌وطنان، خدمات‌رسانی به در راه ماندگان جاده‌های فرعی در زمان وقوع بلایای طبیعی در دستور کار باشد.

رئیسیان اظهار کرد: هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان با اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان با توجه به در پیش بودن فصل زمستان و احتمال بارش برف و کولاک و جاری شدت سیلاب روزافزون افزایش یابد.

انتهای پیام/74007/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان طرح زمستانه پلیس راه استان سمنان پلیس راه استان سمنان دستگاه های امدادی راه ماندگان استان سمنان سوانح رانندگی مدت مشابه سال عمرانی استان برف و کولاک خدمات رسان سمنان گفت تا ۲۴ آذر بارش برف سال جاری جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود

ایسنا/گیلان معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند.

رضا اکبری امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، با اشاره به نقش موثر مدیران و راهداران در کاهش سوانح جاده ای، اظهار کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها اقدام به بررسی آمارهای سه ساله سوانح و تصادفات جاده ای در استان مربوطه کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای جدید برای کاهش تلفات در تصادفات جاده ای، افزود: استان های گردشگری مانند گیلان نیازمند ایمنی راه ها هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به گزارش های بین المللی، سهم جاده در تصادفات را زیر ۱۰ درصد دانست و تصریح کرد: جاده در سوانح ترکیبی سهم بالایی دارند و سهم عامل انسانی را تشدید می کند.

اکبری، هزینه کرد در حوزه زیرساخت های راه را موجب افزایش ایمنی دانست و عنوان کرد: جاده های استاندارد راننده استاندارد می سازد و لذا متولیان حوزه راهداری باید بیشترین مسئولیت پذیری را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه و دستگاه های حوزه حمل و نقلی را خطرشناسی و نجات بخشی دانست و یادآور شد: باید اعتبارات را به سمت رفع نقاط پر خطر ببریم.

معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند؛ روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای باید این آمارها را در شهرستان خود استخراج و بهترین و موثرترین راهکار برای کاهش تصادفات را اعلام کنند.

وی یکی از مشکلات حوزه ایمنی راه در استان گیلان را کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و یا جانمایی غیر اصولی آنها دانست و خاطرنشان کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کاربران جاده کمک می کند و لذا نباید در بین تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده محو شود.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز، این استان را دارای بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر راه همسنگ دانست و اظهار کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم و مابقی راه اصلی و بزرگراه و فرعی است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن گیلان، هزینه های راهداری را بسیار بالا دانست و گفت: افتتاح هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت کمک بسیار بزرگی به ورودی های استان کرد و شاهد کاهش ترافیک در پیک سفرها هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین به افتتاح تقاطع میدان گیل لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: محور سنگر به سیاهکل نیز دارای پیشرفت ۹۰ درصدی بوده و به زودی تکمیل می شود.

نیک فهم از رفع هفت نقطه پر حادثه استان در قالب آشکارسازی و نصب روشنایی و ایمن سازی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو وارد استان شد، اما شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی بالغ بر ۵۰ درصد تلفات در حوادث جاده ای را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و اضافه کرد: از فردا آموزش ایمنی تردد این دو قشر را از شهرستان شفت آغاز می کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان