Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر غلامرضا خمیسی‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری این دانشگاه بیان کرد: یکی از رسالت‌های خود را ایجاد و تقویت بستری مناسب برای تحقیقات و فناوری می‌دانیم.

او، مهم‌ترین هدف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی مرکز رشد را گسترش تلاش برای ارائه کار‌های فناورانه و طرح‌های نوین میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: ۹ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستند که محصولات خود را نیز تجاری‌سازی نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پارسال ۹ طرح در حوزه فناوری از پژوهشگران دریافت شد که هفت طرح به تصویب رسید و یک طرح نیز در مرحله داوری قرار دارد.

 خمیسی‌پور افزود: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سه اختراع نیز با عناوین جلیقه ارگونومیکی کاهنده فشار بر کمر در بلند کردن بار، آتل قابل تنظیم زانو با مکانیسم پیچ و مهره و آتل مدرج ارگونومیک آرنج به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید

برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری بوشهر تجلیل شدند

او با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه پژوهش و طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: کسب موافقت اصولی تأسیس کارخانه نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اخذ موافقت‌نامه برای تخصیص و اعطاء وجوه حمایتی، اعطای تسهیلات و عضویت در صندوق‌های پژوهش و فناوری، دریافت موافقت و اخذ مجوز برای تأسیس مرکز فناوری‌های زیست پزشکی دریایی و پیگیری تأسیس مرکز رشد و نوآوری سلامت پردیس دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله اقدامات مهم معاونت تحقیقات دانشگاه بوده است.

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش‌های مختلف در تالار ابن‌سینای این دانشگاه به شکل مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علم و فناوری پژوهش دانشگاه پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد