Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد سرافراز امروز در هشتمین نشست حقوق عامه  با بیان اینکه اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهکار برای حفاظت و صیانت از حقوق عامه است، اظهار کرد: وکلای مؤمن و انقلابی، حقوقدانان بسیجی و آحاد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق می‌توانند برای صیانت از حقوق عامه مطالبه گری تخصصی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز اینکه با اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر به دنبال تسریع در پیشرفت و تعالی کشور و به‌ویژه استان گیلان هستیم، افزود: امر به تمام خوبی‌ها امربه‌معروف و نهی از تمام بدی‌ها نهی از منکر است، در تمامی حوزه‌های زیست‌محیطی مقابله با فساد اداری، مبارزه با مفسدان اقتصادی، عمران و آبادانی نیازمند امربه‌معروف و نهی از منکر هستیم و معتقدیم امربه‌معروف انحراف در اجرای قوانین جاری را به صفر می‌رساند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا این دو فریضه الهی در جامعه اسلامی اجرا نشود، گفت: وقتی با فلان اختلاس هزاران میلیاردی مواجه می‌شویم باید اعتراف کنیم که فقدان امربه‌معروف و نهی از منکر متخصصان و نخبگان جامعه یکی از علل آن فساد بوده چراکه اگر از مسؤولین اجرای دقیق قانون را مطالبه می‌کردیم شاهد تخلفات کمتری در سیستم اداری و اقتصادی بودیم.

سرافراز امربه‌معروف و نهی از منکر را مصداق عملی آزادی بیان و اصل مطالبه گری در دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌درستی برای مردم تبیین کنیم و در این مسیر نیازمند آموزش و روشنگری هستیم، مطمئنم اگر این دو فریضه الهی به‌درستی برای مردم تبیین شود جامعه تشنه امر معروف و نهی از منکر می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، تالاب‌ها و مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی از مطالبات جدی مردم گیلان در حوزه حقوق عامه است، گفت: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌های بی‌جان گیلان باید متوقف شود و مردم در این مسیر مهم‌ترین ناظران هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با تأکید بر اینکه در دفاع از حقوق عامه در کنار مسؤولین انقلابی قضایی هستیم، افزود: نشست‌های تخصصی حقوق عامه در ستاد امربه‌معروف با حضور گروه‌های جهادی به‌منظور صیانت از بیت‌المال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان حقوق بسیج امربه معروف و نهی از منکر حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون وکلای دادگستری برگزار شد
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند