Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعود القحطانی» دوست صمیمی محمد بن‌سلمان و متهم ردیف اول قتل «جمال خاشقچی» به صورت بی‌سر و صدا به جایگاه سابق خود در دیوان پادشاهی بازگشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، صفحه توئیتری «العهد الجدید» که هر از گاهی دست به افشاگری از درون کاخ پادشاهی در عربستان سعودی می‌زند، از بازگشت «سعود القحطانی» به دیوان پادشاهی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العهد الجدید نوشت که سعود القحطانی رئیس سابق دیوان پادشاهی سعودی که متهم ردیف اول قتل «جمال خاشقچی» و از نزدیکترین افراد به «محمد بن سلمان» محسوب می‌شود، پس از دو سال که دور از انظار به سر می‌برد، اکنون به دفتر خود در دیوان پادشاهی بازگشته است.

این در حالی است که سلمان بن عبدالعزیز، پس از قتل خاشقچی، سعود القحطانی را از منصب خود برکنار کرده بود. اما او و بسیاری از افراد کلیدی در ترور فجیع خاشقچی، هرگز در عربستان محاکمه نشدند.

علاوه بر این، به گفته بسیاری از فعالان حقوق بشر عربستانی و کسانی که از زندان‌های رژیم سعودی آزاد شده‌اند، سعود القحطانی در بازجویی و شکنجه روحی و جسمی فعالان حقوق زن نقش زیادی دارد.

او همچنین ارتش سایبری دولت سعودی را تأسیس کرده و کار موج‌سازی در فضای مجازی در راستای منافع ریاض را بر عهده دارد.

دادستان‌های ترکیه‌ای در ماه مارس، سعود القحطانی مشاور ارشد سابق «محمد بن سلمان» و «احمد العسیری» قائم مقام ریاست اطلاعاتی عربستان سعودی را به «قتل از نوع درجه اول» متهم و علیه آن‌ها اعلام جرم کردند. دادستان‌ها همچنین ۱۸ تن دیگر از اتباع عربستان سعودی را در پرونده جمال خاشقچی به «قتل با نیت قبلی» متهم کردند و برای همه متهمان مجازات حبس ابد را خواستار شدند.

سه ماه پس از درخواست دادستان‌های ترکیه، رژیم سعودی با اعلام اینکه خانواده خاشقچی از لحاظ جنبه شخصی جرم، قاتلان را گذشت کرده‌اند. از مختومه شدن پرونده قتل این روزنامه‌نگار خبر داد. در هیچ کدام از مراحل دادرسی دولت سعودی، نامی ا «سعود القحطانی» یا «احمد العسیری» برده نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جمال خاشقچی محمد بن سلمان حقوق بشر عربستان سعود القحطانی آل سعود سعود القحطانی دیوان پادشاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شده به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف و در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تأیید و ابرام کرد.

وی تصریح کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضائی استان سمنان در مسیر حفظ و اجرای نظم عمومی در جامعه بدون مماشات، عبرت‌آموز و البته بازدارنده رفتار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد | نمی‌خواستم او را بکشم
  • النصر 3-1 الخلیج؛ رونالدو و الهلال دوباره به هم رسیدند
  • جام پادشاهی عربستان؛ تلاش النصر برای فتح تنها جام فصل
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم