Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره برنامه آمریکایی-عربی برای بازگشت طائفه‌گری به عراق و احیای طرح قدیمی تجزیه این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «کریم علیوی المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره طرح آمریکا و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای بازگشت طائفه‌گری جدید به کشور هشدار داد و گفت که آمریکا به دنبال احیای طرح تجزیه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس و نیز سیاستمداراتی که با آن‌ها در ارتباط هستند، تلاش دارند تا بار دیگر طرح تجزیه عراق به سه کشور کوچکتر را احیا کنند.

این نماینده عراقی گفت: تحرکات و فراخوان‌هایی سری در سطح داخلی و خارجی برای احیای ایده ایجاد چند اقلیم با هدف تسهیل امکان بازگشت طائفه‌گری و تروریسم وجود دارد. نیرو‌های ملی سنی و کُردی مخالف تجزیه عراق به سه کشور کوچک هستند و طرح‌های آمریکایی در عراق را رد می‌کنند.

این در حالی است که در انتخابات اخیر آمریکا، «جو بایدن» صاحب نظریه تجزیه عراق به سه اقلیم کردی، سنی و شیعی که اشراف ویژه‌ای بر روی پرونده عراق دارد و روابط نزدیکی با برخی سیاستمداران عراقی دارد، به قدرت رسیده است و تحلیل‌گران بر این باورند که وی در نهایت به بهانه‌های مختلف این پروژه قدیمی را احیا و با بازبینی در برخی بخشهایش، آن را اجرایی می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارلمان عراق تجزیه عراق اخراج آمریکا از عراق تجزیه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه