Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سه‌شنبه با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارتخانه‌های کشور، میراث فرهنگی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی برگزار شد و اعضای حاضر پس از بحث و بررسی در این زمینه، موافقت خود را با طرح الحاق محدوده فرودگاه به سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این نشست، با تبیین اهداف مترتب بر این طرح و مزیت‌های آن گفت: در ارائه این طرح الحافی مسایلی از جمله، توجه به قابلیت‌های فراوان تجاری- صنعتی این منطقه، استفاده بهینه از ظرفیت اراضی محدوده الحاقی، کاهش هزینه اجرای زیرساخت‌ها، رعایت مفاد اسناد بالادستی از جمله سند پدافند غیرعامل کشور مدنظر قرار گرفته و برای تسهیل در اجرای این طرح تمام مجوزها اعم از موافقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شورای برنامه‌ریزی استان فارس، محیط زیست و منابع طبیعی دریافت شده است.

فریدون فدایی دولت، همچنین پیشینه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و برخورداری از زیر ساخت‌ها را از مزیت‌های شهرستان لامرد برشمرد و اظهار داشت: افزایش سبد خدمات به سرمایه‌گذاران در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و تسری قوانین مرتبط با معافیت‌های گمرکی به فرودگاه لامرد از دیگر مزیت‌های این طرح است که منجر به رفع دغدغه‌های بازرگانان و تسریع در روند صادرات به کانون‌های هدف در آن سوی آب‌ها می‌شود.

وی، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد به دلیل دسترسی به ذخایر عظیم گازی، منابع معدنی و کانی‌های غیرفلزی و همچنین طرح آمایش سرزمین و موقعیت پدافند غیرعامل، قابلیت توسعه لجستیکی و ترانزیتی و همچنین برخورداری از دیگر ظرفیت‌ها از جمله امکان اجرای طرح‌های صنعتی انرژی‌بر، صنایع مادر و صادرات محور، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.

پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شبکه سراسری راه آهن و آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ساخت آزادراه لامرد به پارسیان برای تسریع در تامین مواد اولیه و صادرات محصولات، تصویب اجرای تقاطع غیرهمسطح در ورودی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مشارکت وزارت راه و شهرسازی از دیگر طرح‌های توسعه‌ای مرتبط با این قطب اقتصادی است.

به گفته مسوولان، در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، امکان تولید سالانه آلومینیوم با ظرفیت حدود یک میلیون تن، سیمان با ظرفیت ۱۰میلیون تن، منیزیم با ظرفیت ۶۰هزار تن، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان و صنایع پایین دست فولاد، فراهم است.
منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارایه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ایمیدرو لامرد منطقه ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو لامرد منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو لامرد منطقه ویژه اقتصادی اخبار کنکور منطقه ویژه اقتصادی لامرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود