Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای المپیک آسیا امروز (سه‌شنبه) در مسقط عمان با پیشنهاد رییس نهاد ورزشی بین المللی ایران برای درخواست بازنگری آی.او.سی جهت حضور کاراته در المپیک موافقت کردند.

سیدرضا صالحی امیری در هفتاد وچهارمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا  که با حضور شیخ احمدالفهد الصباح رییس آی.او.سی برگزار شد، درباره حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار تاسف کرد و گفت: ورزش آسیا و تعدادی از کشورهای مطرح جهان طی چند روز اخیر از شنیدن حذف رشته پرطرفدار و میلیونی در جهان دچار شوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اعضای هیات اجرایی خواستارم با ارسال نامه به کمیته بین المللی المپیک برای درخواست بازنگری بازگشت کاراته به المپیک موافقت کنند.

پس از پایان سخنان صالحی امیری عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، اعضا به این پیشنهاد رای موافق دادند.

شیخ احمد در این نشست درباره میزبانی بعدی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا اظهار داشت که پیش از این قرار بود ایران میزبان باشد اما با توجه به افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اکثر کشورها این موضوع با هماهنگی این کشور به تعویق افتاد.

رییس شورای المپیک آسیا ادامه داد: البته میزبانی ایران به قوت خود باقی است و به محض اعلام درخصوص کنترل این بیماری چه در تعداد مبتلایان و چه در آمار قربانیان، نشست بعدی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا اوایل تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست به معرفی نایب رییس و عضو جدید هیات اجرایی اختصاص داشت که اتوبک از ازبکستان عضو جدید شورای المپیک آسیا شد. اعطاء این سمت به دلیل میزبانی ازبکستان در بازی‌های آسیایی جوانان  ۲۰۲۵ است.

همچنین خانم اوتانی از ژاپن در سمت رییس جدید کمیسیون ورزشکاران ابقا شد.

در ادامه اعضای کمیسیون مالی گزارش حسابرسی از سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را ارایه کردند که به تایید اعضا رسید و مسوول برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژوی چین هم گزارش کاملی درخصوص آغاز فعالیت های خود به اعضاء ارایه کردند.

رییس کمیته ملی المپیک تاکنون با حیدر فرمان مدیر بخش رویدادها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا، ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان، محمد جلود دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری، عدنان دیر وزیر ورزش و سلمان محمودی راد همتای عراقی خود و ناصر الرزوقی رییس کنفدراسیون کاراته آسیا و امارات، شیخ جوعان بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی همتای قطری شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا، آنتونیو اسپینوز رییس فدراسیون جهانی کاراته و  دیدار و گفت و کرده است.

«سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک به منظور شرکت در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا ۲۳ آذر ماه عازم مسقط پایتخت عمان شد.

سیدنصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک توکیو و ساحلی ساینا، «سیدرضا صالحی امیری» را در این سفر همراهی می‌کنند.

مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا از روز گذشته آغاز شد و تا چهارشنبه در مسقط عمان ادامه دارد.

یکی از موضوعات مطرح در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا تصمیم نهایی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ است که هفته گذشته هیات ۱۲ نفره ورزشی قطر به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد ورزشی ایران دیدار و گفت و گو کردند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا بازی های آسیایی صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد

به دعوت فدراسیون کاراته آسیا سجاد گنج زاده برای تدریس در اولین دوره کمپ تمرینی آسیا عازم شهر ووهان کشور چین می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی کاراته آسیا در شرایطی طی روزهای 21 تا 23 مرداد ماه در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت اتحادیه آسیا؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک توکیو  مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

 گنج زاده در این کمپ به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی از کویت  و گریس از فیلیین در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

سجاده گنج‌زاده مدال طلای المپیک توکیو، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک طلا، دو نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد