Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درست در شب‌هایی که پرستاران در بخش‌های کرونا برای مرگ و زندگی بیماران می‌جنگند، بچه پولدار‌های تهران، برای این که ثابت کنند با مردم عادی متفاوت هستند. برای دوردور‌های شبانه رسماً فراخوان می‌دهند!

این کار علاوه بر دهن کجی به قانون و کادر درمان، توهین به مردمی است که قانون را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان‌های خلوت تهران در تصرف بچه پولدارها!

این متنی است که در روز‌های گذشته علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت به همراه هشتگ در خانه بمانیم، در صفحه شخصی خود منتشر کرد که واکنش و اعتراض‌های بسیاری از کاربران را به همراه داشت تا جایی که برخی از آن‌ها این طور نوشتند: " باید با عده‌ای از افراد که فکر می‌کنن با پول و رانت می‌تونند هرکاری کنن برخورد جدی بشه و برای این افراد باید جریمه‌هایی متناسب با کلاس خودروشون، یعنی میلیونی درنظر گرفته بشه. "

کاربر دیگری نوشت: " اینا نوکیسه هستن. متاسفانه یه سری از افراد بیخیال، باعث تشدید این وضعیت شدن. اینا بدهکار یه کشورن. "

و دیگری هم این طور ادامه داد: " یکی مثه ما باید توی فضای بیمارستان، هر لحظه بالا سرِ بیمار کرونایی باشه که داره جون میده، یکی هم مثه اینا که دنیا و قانونشون با همه فرق می‌کنه؛ با جیب پدراشون جولان میدن و انگار کرونا سراغشون نمیاد. "

ویراژ، لایی کشیدن و کُری خواندن، بخشی از سناریوی نوشته شده برخی از بچه پولدار‌هایی است که در صفحه‌های مجازی خود به صورت علنی و فارغ از جولان ویروس هزار چهره کرونا در بوق و کرنا می‌کنند.

آن‌ها که با اعلام فراخوان در صفحه‌های مجازی خود و با پول هایشان، سودای سبقت گرفتن از ویروس از پای در نیامده کرونا را دارند و با حساب‌های جان دارشان، جان کادر درمان و اغلب مردم را به خطر و نفس های آن ها را به شماره انداخته اند و براحتی هرچه تمام تر، دور زدن قانون را به رخ دیگران می‌ کِشند و سلامتی دیگران را با جیب خود معامله می‌کنند.

کافی است برای صحت و سقم ماجرا به صفحه‌های آن‌ها بروی تا با چنین فراخوان‌هایی روبرو شوی.

" عشق یعنی جریمه ۹ شب به بعد و میدم. فقط بیا ببینمت. دوست داشتن رو به حرف نه، به عمل ثابت می‌کنن "

و صفحه دیگری از آن‌ها نیز با فخرفروشی به نقض قانون اعمال محدودیت‌های شبانه، این طور نوشت: " یه سوال بپرسم؟! تا حالا کسی رو دیدین که از شما از هر نظر بهتر باشه و به شما حسادت کنه؟  بعد از ۹ شب "

بیشتر بخوانید: دور دور‌های شبانه در پایتخت کاهش یافته است

حالا اگر پازل ناتمام قُرُق کردن خیابان‌ها و بی توجهی به قانون محدودیت‌های کرونایی برخی از بچه پولدار‌های پایتخت را تنها با تصویری از دیدار یکی از پرستاران بخش بیماران کرونایی و فرزند کوچکش که پس از مدت‌ها و آن هم با مرزی چندمتری میسر شد را مقایسه کنیم، خود سکوتی سرشار از گفته هاست که باید خواند حدیث مفصل را.

بدنبال این موضوع، سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با برخورد جدی پلیس با دور دور‌های شبانه در معابر پایتخت اظهار کرد: با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح جدا از دوربین‌های ثبت تخلفات که نسبت به رصد این تخلف فعال هستند، همکاران من در سطح شهر نیز با تخلفاتی، چون مخدوش کردن پلاک و دور دور‌های شبانه که با همین هدف به خصوص در مناطق اندرزگو، سعادت آباد، تهرانپارس و... اتفاق می‌افتد برخورد می‌کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه توقیف و اعمال قانون هر شب در انتظار متخلفان است، اظهار کرد: بیشترین توقیف و اعمال قانون پلیس در طرح محدودیت تردد شبانه (۲۱ تا ۴ بامداد) متعلق به بلوار اندرزگو، سعادت آباد و تهرانپارس و در خصوص دوردور‌های شبانه بوده است.

سرهنگ همه‌خانی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی توقیف نیز متعلق به دوردور‌های شبانه در محدوده‌های مذکور بوده و در دیگر موارد باید اذعان کنیم که مردم همراهی خوبی با پلیس در اجرای طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: توضیحات سردار رحیمی درباره برخورد با آقازاده‌های لاکچری سوار

گزارش از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دور دور قانون شکنی خودروی لاکچری کرونا دور های شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با تاکید بر خودداری از مصرف هرگونه قارچ خودرو در طبیعت، چگونگی مواجه با مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی را تشریح کرد.

اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با خبرنگاران  با اشاره به مهیا شدن شرایط رشد قارچ‌های خودرو در فصل بهار، اظهار کرد: ابتدای هر سال با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو و سمی روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو و سمی تاکنون منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از هموطنان و به خصوص ساکنان و گردشگران در مناطق کوهستانی و مرتعی شده است.

جعفری روحی  با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در خصوص عدم خوراکی بودن قارچ‌های خودرو، ادامه داد: مردم باید از مصرف قارچ‌های خودرو به خصوص قارچ‌های جمع آوری شده توسط افراد بومی خودداری کرده و جهت حفظ سلامتی خود و خانواده تنها قارچ‌های را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی‌های دارای مجوز هستند خریداری و مصرف کنند.

رئیس اورژانس استان خاطرنشان کرد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی آن تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است و نباید به توصیه‌های برخی از افراد در تشخیص انواع سمی از انواع خوراکی قارچ توجه کرد.

وی با بیان اینکه مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نشان‌دهنده غیر سمی بودن قارچ برای انسان نیست، اظهار کرد: برخی از روش‌ها و معیارهای سنتی مانند تغییر رنگ قاشق نقره در اثر تماس با قارچ یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رویش آن، معیار علمی و صحیح برای تشخیص عدم سمی بودن قارچ در همه موارد نیست.

وی افزود: برخی از سموم موجود در قارچ‌های سمی، مقاوم به گرما بوده و فرایندهای آماده سازی غذا مانند منجمد کردن، کنسرو کردن، کباب کردن، آب پز کردن، سرخ کردن و بخارپز کردن قادر به تخریب کامل مواد سمی موجود در آن نیست.

جعفری روحی ادامه داد: در خصوص نحوه مواجهه با مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی، لازم است به هنگام بروز علائم و نشانه‌های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال یا علایم‌ عصبی به صورت زودرس(در عرض دو ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های وحشی و خودرو) باید بیمار را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کرد و در مواردی که علائم گوارشی یا عصبی به صورت تاخیری با فاصله بیش از شش ساعت از مصرف قارچ خودرو رخ دهد نیز نشان از سمیت بیشتر قارچ بوده که این نوع قارچ‌ها در سال‌های اخیر منجر به نارسایی حاد کبد و مرگ تعدادی از هموطنان شده است.

وی با تاکید بر اینکه انتقال سریع بعد از شروع علایم بیمار مسموم به یک مرکز درمانی و ارائه شرح حال کامل از مصرف قارچ امکان درمان موفقیت آمیز را افزایش می‌دهد، گفت: هرگونه تاخیر در مراجعه بیمار سبب افزایش احتمال شکست درمان و حتی مرگ بیمار می‌شود؛ هم‌چنین با مشاهده علائم و نشانه‌های بالینی اولیه به ویژه از نوع تاخیری در فردی با سابقه مصرف خوراکی قارچ خودرو باید هرگونه خود درمانی و درمان علامتی پرهیز کرده و بیمار را در اسرع وقت به بیمارستان منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است تا نمونه باقیمانده قارچ مصرف شده توسط فرد را نیز برای شناسایی کادر پزشکی به بیمارستان برده و تحویل کادر متخصص داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران