Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین و مجهزترین مرکز پژوهش و پالایش خون خاورمیانه در تهران دیروز همزمان با سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران با حضور حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهوری در تهران گشایش یافت.

 در این مرکز انواع داروهای بیولوژیک، فاکتورهای مختلف انعقاد خون، چندین نوع واکسن، محلول‌های آلبومین و انواع آب مقطر قابل تزریق تولید می‌شود که کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پالایشگاه پلاسمای خون که مهم‌ترین قسمت این مرکز است، سالانه هشتاد هزار لیتر پلاسمای انسانی را برای تولید فرآورده‌های مختلف پالایش می‌کند. حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی همچنین از قسمت‌های مختلف این مرکز شامل آزمایشگاه‌ها، واکسن‌سازی، سردخانه و خطوط تولید فرآورده‌های خونی بازدید کرد. در این بازدید دکتر علیرضا مرندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی و دکتر محمد فرهادی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، رئیس‌جمهوری را در جریان چگونگی اجرای این پروژه عظیم قرار دادند.آقای هاشمی رفسنجانی در پایان بازدید دو ساعته خود از این مرکز گفت: «احداث مرکز پژوهش و پالایش خون یکی از طرح‌های مهم برنامه پنج‌ساله اول توسعه کشور است که نقش بسیار مهمی در تأمین بهداشت و سلامتی افراد جامعه دارد. با‌وجود چنین مرکزی یکی از بدترین نوع وابستگی‌ها به خارج که همانا نیاز به ورود انواع فرآورده‌های خونی است، برطرف می‌شود.با تکنولوژی بسیار مدرنی که در این مرکز به‌کار رفته پس‌از این هیچگونه نیازی به واردات فرآورده‌های خونی نخواهیم داشت و حتی در آینده نزدیک جزو صادرکنندگان این محصولات در جهان خواهیم بود.از 280 مورد بیماری ایدز ثبت شده در ایران، بیش‌از 200 مورد از راه فرآورده‌های خونی آلوده وارد کشور شده است که با ایجاد این مرکز خطر ورود بیماری‌های واگیردار به همراه فرآورده‌های خونی از میان می‌رود. همانگونه که اکثر کارشناسان مسائل بهداشتی و پزشکی معتقدند، امروز ارزش یک پالایشگاه خون مطمئناً از یک پالایشگاه نفت کمتر نیست.»عملیات اجرایی مرکز پژوهش و پالایش سازمان انتقال خون ایران از سال 1369 آغاز شد که با صرف 18 میلیارد ریال و 5/18 میلیون مارک در سال‌جاری به بهره‌برداری رسید. تجهیزات فنی این مرکز که از کشور آلمان خریداری و توسط متخصصین ایرانی نصب و راه‌اندازی شده از جمله پیشرفته‌ترین تجهیزات پالایش خون در جهان است. روزنامه همشهری -  دوشنبه 10 مرداد1373  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرآورده های خونی پالایش خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند