Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون تجارت فدرال روز دوشنبه اعلام کرد که در حال آغاز یک تحقیق جدید در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری و سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان است.

در اطلاعیه مطبوعاتی منتشر شده در روز دوشنبه، FTC اعلام کرد که به ۹ شرکت رسانه‌های اجتماعی و پخش ویدئو، از جمله آمازون، TikTok ByteDance، Discord، Facebook، Reddit، Snap، Twitter، واتساپ و YouTube، سفارش داده تا اطلاعاتی را در مورد نحوه دریافت اطلاعات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها اطلاعات شخصی ارائه شده توسط کاربران خود را جمع آوری و استفاده می‌کنند و ۴۵ روز فرصت دارند تا پاسخ FTC را بدهند.

بیشتر بخوانید

جریمه بسیار سنگین آمازون و گوگل به دلیل نقض قوانین حریم شخصی گوگل متهم به نقض حقوق کارکنانش شد

 سخنگوی توئیتر در این باره گفت: "ما مثل همیشه کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که FTC اطلاعات لازم برای درک نحوه عملکرد Twitter را دارد. "

سخنگوی Discord گفت: "Discord حریم خصوصی کاربران را بسیار جدی می‌گیرد و ما مشتاقانه منتظر همکاری با FTC هستیم تا به سوالات آن‌ها در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی پاسخ دهیم. "

دستورات FTC

دستورات FTC به عنوان بخشی از تحقیق گسترده تحقیقاتی مجاز بوده و اهداف خاصی برای اجرای این قانون ندارند. با این حال، FTC می‌تواند اقدامات اجرایی را دنبال کند و اگر در طول مطالعه رفتار غلطی پیدا کرد با این رسانه‌ها برخورد کند. در بیانیه روز دوشنبه این آژانس، FTC درخواست کرده که شرکت‌ها اطلاعات مربوط به نحوه جمع آوری اطلاعات شخصی، چگونگی تعیین این که کدام تبلیغات و محتوا به کاربران نشان داده می‌شود و اینکه آیا «الگوریتم‌ها یا تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای اطلاعات شخصی اعمال می‌کنند»، ارائه دهند.

کمیسیون با نظر مخالف کمیشنر نوح فیلیپس با رای ۴-۱ رای موافق داد و گفت که این تحقیق بسیار گسترده است و نمی‌تواند نتایج مفیدی را به همراه داشته باشد و درصد خطا بالا است.

در ماه فوریه، FTC از همین مرجع تحقیق برای درخواست اطلاعات مربوط به خرید‌های قبلی شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آلفابت، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت استفاده کرد. هفته گذشته، FTC از فیس بوک شکایت کرد تا از خرید اینستاگرام و واتس‌اپ خلاص شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واتساپ شرکت فیسبوک شرکت یوتیوب حریم خصوصی امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، پیش از گسترش رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیر الانتشار مهم‌ترین رسانه‌های کنکور در کشور بودند. یکی از روش‌های جذاب رسانه‌ها پس از پایان کنکور چاپ تست‌ها و پاسخ آن‌ها بود. مرور چند تست ادبیات از کنکور ریاضی نیم قرن پیش به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۵۲ خالی از لطف نیست:

- کلیله و دمنه را چه کسی برای اولین بار به نظم درآورد؟

- کتاب حاوی از کیست؟

- سبک خراسانی در چه نوع شعری بیشتر سروده شده؟

- پسوند گاه در درمانگاه حالت زمانی دارد یا مکانی؟

- بیشترین موضوع کتاب‌های نوشته شده فارسی همزمان با حمله مغول چیست؟

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902894

دیگر خبرها

  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد