Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@17:30:31 GMT

پایان ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۳۷۱۲

پایان ترامپ

پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش، نمایندگان منتخب امریکا با اعلام آرای قاطع 302 به 232 به نفع نامزد دموکرات ها، آب پاکی را روی دست رئیس جمهوری شکست خورده ریختند و برد «جو بایدن» را در انتخابات 2020 تأیید کردند.


به گزارش «نیویورک تایمز»، شاید نخستین بار بود که به لطف اتهام زنی های ترامپ، کالج الکترال در پروسه انتخابات تا این حد در مرکز توجهات کشور قرار گرفته بود و نمایندگان برگزیده امریکا فارغ از محدودیت های پیشگیرانه کرونایی، در هراس از تهدیدهای هواداران ترامپ تحت تدابیر شدید امنیتی، مراسم رأی گیری را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رأی گیری در ایالت های مختلف از ساعت 10 صبح روز دوشنبه به وقت محلی آغاز شد و در حالی که آرای ایالات کلیدی آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا به سود بایدن شده بود، 55 رأی کالیفرنیا کار را تمام کرد و آرای «بایدن» را از 270 رأی گذراند تا کفه ترازوی رقابت به سود بایدن سنگین شود و پیروزی او را قطعی کند. این نتیجه اوایل ژانویه در کنگره امریکا برای تأیید نهایی به رأی گذاشته خواهد شد.
«جو بایدن» که در هفته های گذشته با اتهامات  تقلب از سوی «دونالد ترامپ» تحت فشار بسیاری قرار داشت ساعاتی پس از اعلام پیروزی اش در کالج الکترال از ولمینگتون ایالت «دلاور» پیام اتحاد برای مردم کشورش فرستاد: «زمان آن رسیده که ورق را برگردانیم و مقامات انتخاباتی را به خاطر حفظ اعتبار سیستم، مورد تحسین قرار دهیم. این انتخابات صادقانه، آزاد و عادلانه بود و مسئولان این را به چشم خود دیدند و حاضر نشدند در برابر تهدیدها عقب نشینی کنند.»
او در حالی که به تلاش های بی فرجام تیم قضایی ترامپ برای برگرداندن نتیجه انتخابات اشاره ای داشت به طعنه گفت: «تیم ترامپ نتوانست در دادگاه کاری انجام دهد. اما  درنهایت قاضی‌ای که خود ترامپ در دیوان عالی تعیین کرده بود شکایت تیم قضایی و هوادارانش برای رد نتایج انتخابات را مختومه اعلام کرد. از طرفی بسیاری از جمهوریخواهان نیز نتوانستند در برابر اقدامات او سکوت کرده و از حمایت او اجتناب کردند. شعله دموکراسی مدت ها است در کشور روشن شده و نه بحران شیوع کرونا و نه سوءاستفاده از قدرت نمی تواند شعله های آن را خاموش کند. در امریکا سیاستمداران قدرت نمی گیرند بلکه مردم آن را به آنها اعطا می کنند و در این نبرد هویتی امریکا، دموکراسی پیروز شد.»
تیرهای بی هدف ترامپ به سمت کنگره
با وجودی که منابع نزدیک به کاخ سفید از قول «دونالد ترامپ» اعلام کرده بودند که رئیس جمهوری امریکا مدعی شده که در صورت شکست در آرای الکترال در کاخ سفید نمی ماند اما به نظر می رسد رئیس جمهوری فعلی امریکا در آخرین لحظه تغییر عقیده داده است. چراکه به نوشته «سی ان ان» او در جریان برگزاری انتخابات الکترال در رشته توئیت های جنجالی اش در حالی که استعفای «ویلیام بار» دادستان امریکا را اعلام کرد، همچنان بر جعلی بودن نتایج انتخابات تأکید کرد. از سوی دیگر هواداران و مشاوران او پس از ناامیدی از کالج الکترال، این بار تورشان را برای شکار رأی کنگره به عنوان آخرین مرجع قانونی تأیید انتخابات پهن کردند به طوری که خبرها از کاخ سفید حاکی از آن است که تیم ترامپ قصد مهندسی آرای کنگره به سود ترامپ را دارند.
اما روز دوشنبه پس از اعلام آرای الکترال بسیاری از جمهوریخواهان نیز یا به پیروزی بایدن اعتراف کردند و یا مانند امثال «میچ مک کانل» رئیس اکثریت جمهوریخواهان سنا سکوت اختیار کردند. همچنین به گزارش «سی ان ان»، سه منبع نزدیک به کاخ سفید اعلام کرده اند که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه منتخب بایدن برای نخستین بار پس از اعلام نتایج انتخابات روز پنجشنبه با «مایک پمپئو» دیدار و گفت و گو خواهد داشت.
حمله هیلاری کلینتون به کالج الکترال
هیلاری و بیل کلینتون در کنار «اندرو کومو» فرماندار نیویورک چهره های سرشناس مجلس الکترال نیویورک بودند که همه به سود «بایدن» رأی دادند. اما در عین حال به نوشته «ایندیپندنت»، «هیلاری کلینتون» گفت: «من فکر می کنم الکترال باید برداشته شود و رئیس جمهوری هم مانند مقامات دیگر امریکا با رأی مردم انتخاب شود.»
تبریک دیرهنگام پوتین
ساعاتی پس از اینکه کالج الکترال پیروزی بایدن را اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه سرانجام به «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهوری منتخب امریکا تبریک گفت و در حالی که برای او آرزوی موفقیت داشت، نسبت به روابط آتی دو کشور به عنوان دو ستون ثبات و امنیت جهان ابراز امیدواری کرد.
پوتین در شرایطی پس از انتخابات 2020 در فهرست آخرین رهبرانی قرار گرفته که به «بایدن» تبریک گفتند که در نوامبر سال 2016 او حتی پیش از اعلام آرای کالج الکترال و رسمیت یافتن نتیجه انتخابات، به «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهوری امریکا تبریک گفت.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کالج الکترال دونالد ترامپ رئیس جمهوری کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، دستیاران اقتصادی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای جلوگیری از دور شدن کشورها از دلار هستند زیرا آمریکا با چالش فزاینده‌ای از سوی بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای بریکس مواجه است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر و تیمش، در حال بحث در مورد اعمال جریمه‌هایی علیه متحدان و مخالفانی هستند که به دنبال دور کردن تجارت خود از دلار آمریکا به ارزهای دیگر هستند. این رسانه به نقل از افراد آشنا گزارش داد، این گزینه‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، جریمه‌های دستکاری ارز و تعرفه باشد.

گرایش جهانی به استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای دلار، پس از قطع ارتباط روسیه از سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

کارشناسان مالی هشدار داده‌اند که لایحه‌ای با مقرراتی که به آمریکا اجازه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را می‌دهد، که بایدن روز چهارشنبه آن را امضا کرد، می‌تواند باعث دلارزدایی شود. قانون موسوم به REPO، که در بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف گنجانده شده بود، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود، مصادره کند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که «شما دلار را به‌عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست خوردن در بزرگ‌ترین جنگی است که تا به حال باخته‌ایم.» به گزارش این رسانه، مشاوران اقتصادی ترامپ و تیم مبارزات انتخاباتی او به طور خاص محدود کردن تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس را در نظر گرفته‌اند.

این گروه که اخیرا گسترش یافته و اکنون شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، مصر است، استفاده از ارزهای ملی را در تجارت متقابل تقویت می‌کند. بریکس حتی از احتمال معرفی ارز تک نرخی جدید در سال‌های آینده خبر داده است.

به گزارش راشا تودی، ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد دلار ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه مارس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «از زمانی که کشورها به دلار بها نمی‌دهند، متنفرم. من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را دور بزنند، زیرا زمانی که ما این استاندارد را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند