Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:06:43 GMT

اصلاحات یک دست وارد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۳۹۹۷

اصلاحات یک دست وارد می‌شود؟

خراسان: پس از آن که شورای عالی هماهنگی اصلاحات که نسخه انتخاباتی اردوگاه اصلاح طلبی را می‌پیچید، وارد انتخابات اسفند ۹۸ مجلس نشد، به نظر می‌رسید که این نهاد به انتخابات ۱۴۰۰ نیز نگاهی منفعلانه داشته و حضور پررنگی در انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشد. در این میان، اما مصوبه اخیر این شورا نشان داد که اصلاح طلبان عزمشان برای ریاست جمهوری جدی است و بنا دارند با تمام قوا و البته یک‌دست وارد کارزار ۱۴۰۰ بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این مصوبه که تغییراتی در شیوه انتخاب نامزد نهایی اصلاح طلبان ایجاد کرده، اصلاح طلبان با حضور کاندیدای واحد اصلاح طلب مورد تایید نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، شرکت خواهند کرد. نهاد اجماع ساز شامل جبهه‌ای مرکب از احزاب اصلاح طلب است که تا انتخابات ۱۴۰۰مسئولیت تصمیم گیری در جریان اصلاحات را با تایید سیدمحمد خاتمی عهده دار خواهد شد. ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان اصلاحات نیز به عنوان عضو مشاور به این نهاد اجماع ساز جدید اصلاح طلبان دعوت خواهند شد. مصوبه‌ای که نیامده با حرف و حدیث‌هایی همراه شد و تعدادی از اصلاح طلبان ایراداتی را به آن وارد دانستند از جمله آن‌ها گرامی مقدم فعال اصلاح طلب در این باره تصریح کرد: «متنی که دوستان نوشته‌اند، بنا بر این است که ابتدا در این نهاد تصمیم‌گیری شود، بعد به آقای خاتمی رجوع کنند که ایشان تایید کنند، اما به نظرم تصمیمات باید از ابتدا با هماهنگی ایشان گرفته شود وگر نه شدنی نیست. در کل به نظرم دو ایراد اصلی نهاد بالادستی قبلی اصلاح‌طلبان همچنان به قوت خود باقی است که می‌تواند مشکل‌زا باشد.» مدتی از انتقادات به مصوبه «اجماع ساز» شورای هماهنگی نگذشت که علی صوفی عضو این شورا اعلام کرد که این مصوبه شورای هماهنگی بدون هماهنگی منتشر شده و هنوز خام و غیرقابل استناد است: «علت مطرح شدن این ابهامات و سوال‌ها این است که این مصوبه هنوز نهایی نشده و اصلا قرار هم نبود که رسانه‌ای شود. من نمی‌دانم چه کسی آن را به دست آورده و منتشر کرده است، اما این را می‌توانم به شما بگویم که این مصوبه اکنون ناقص است و هنوز جای کار دارد.» این مصوبه اگرچه به گفته صوفی ناپخته است و بناست چکش کاری شود، اما در هر حال یک پالس مهم از اردوگاه اصلاح طلبی است که این جریان به هیچ عنوان بنا ندارد گود رقابت انتخاباتی در ۱۴۰۰ را واگذار کند. موضوعی که جواد امام فعال سیاسی و دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب به آن اشاره کرد و گفت: «ما درخصوص شرکت در انتخابات مسئله‌ای نداریم و اصلاح‌طلبان حتما در انتخاباتی که رقابتی، عادلانه، قانونی و در تراز قانون اساسی باشد، به شرط حضور کاندیدای اصلاح‌طلبی که دارای پایگاه اجتماعی و مورد توافق نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان باشد، شرکت می‌کنند، اما اگر قرار باشد برای ما از قبل کاندیدایی را تدارک ببینند که صرفا برند اصلاح‌طلب داشته باشد، اما در میان اصلاح‌طلبان و مردم مقبولیت نداشته باشد و مورد اجماع نباشد، قاعدتاً شرایط متفاوت می‌شود. به عبارت ساده‌تر اصلاح‌طلبان باید بتوانند خودشان کاندیدا معرفی کنند نه این که برای آن‌ها تعیین شود.» در این بین، اما باید یادآور شد که اصلاح طلبان اگرچه تا ابتدای زمستان ممکن است مصوبات خود را نهایی کنند، اما برای اجرایی کردن آن مسیر دشواری را پیش روی خود خواهند داشت. آن‌ها از سویی باید تک نوازی‌های اخیر تعدادی از جریان‌های اصلاح طلبی را مدیریت کنند و مانع از حضور انفرادی آن‌ها در ۱۴۰۰ شوند و از سوی دیگر باید تکلیف خود را با گزینه ائتلافی و کاندیدای اجاره‌ای مشخص کنند، موضوعی مهم که می‌تواند آغازی بر یک ائتلاف فراگیر اصلاح طلبی باشد یا پایانی بر اجماع اصلاح طلبی.

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان نسخه انتخاباتی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اصلاح طلبی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنما در ۸ اردیبهشت منتشر شده است.

اصلاحات سری چهام دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ در ۱۰ اردیبهشت با اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری چهارم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092298

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!