Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:56:52 GMT

«سپاهان» مرکز دیپلماسی ورزشی منطقه اکو

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۴۴۹۷

«سپاهان» مرکز دیپلماسی ورزشی منطقه اکو

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی اکو، سرور بختی در این دیدار ضمن تأکید بر جایگاه «ورزش» به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم نزدیکی بین ملت‌های منطقه اکو ابراز امیدواری کرد، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بتواند به‌عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مشترک در جهت ترویج «دیپلماسی ورزشی» میان کشورهای عضو اکو نقش‌آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از امکانات و سوابق این باشگاه برنامه‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ورزشی برای همکاری‌های مشترک به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو پیشنهاد کرد که با استقبال رئیس مؤسسه فرهنگی اکو روبه‌رو شد.
ساکت در پایان این دیدار ضمن اهدای یادبود ورزشی باشگاه سپاهان به رئیس مؤسسه فرهنگی اکو از وی برای بازدید رسمی از این باشگاه معتبر ایرانی دعوت به عمل آورد.


مؤسسه فرهنگی اکو در دوره جدید فعالیت خود به ریاست آقای سرور بختی، پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی خود را برای نزدیک‌تر شدن ملت‌های منطقه اکو با استفاده از ابزارهایی نظیر گردشگری فرهنگی و دیپلماسی ورزشی در دستور کار خود قرار داده است.

سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو بعدازظهر دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۹ با محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه اصفهان در محل این نهاد بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

مؤسسۀ فرهنگی اکو یک نهاد بین‌المللی است که با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ادبی میان کشورهای عضو با دیگر کشورها تأسیس شده است.

 سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط ایران ، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.
در حال حاضر پیمان اکو با عضویت ۱۰ کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، و پاکستان یکی از قدیمی ترین پیمان های منطقه ای است که در ۳ حوزه اقتصاد،ی فرهنگی و علمی فعالیت می کند.

تشویق و ترویج همکاری های نزدیک تر میان مردم منطقه بطور کلی و میان رسانه های گروهی، اندیشمندان و هنرمندان بطور خاص، انجام پژوهش هایی در زمینه میراث فرهنگی مشترک کشورهای منطقه، انتشار نتایج مطالعات و پژوهش ها در قالب کتاب، رساله و نشریات ادواری به زبان انگلیسی و دیگر زبان های منطقه، انتشار آثار برگزیده نویسندگان برجسته معاصر، نقاشان، عکاسان کشورهای عضو و فراهم کردن تمهیدات لازم برای آموزش زبان های منطقه از جمله مهمترین اهداف مؤسسه فرهنگی اکو است .
یکپارچگی کشورهای عضو با اقتصاد جهانی، توسعه زیرساخت های حمل و نقـل و ار تباطـات، بـه جریـان انداختن و فعال کردن ذخایر و منابع کشورهای عضو اکو، ارتقـای همکـاری هـای اقتصـادی، اجتمـاعی و فرهنگی، فنی، علمی و توریستی، حفظ محیط زیسـت، تحکـیم بیشـتر پیونـدهای تـاریخی و فرهنگـی در بین کشورهای عضو ، ارتقای همکاری بر اساس منافع متقابل بین اعضا و دیگر سازمان های منطقـه ای و بین المللی، تدوین برنامه مشترک جهت توسعه منابع انسانی از قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجه اکو است که می تواند در تقویت جایگاه بین المللی جزیره کیش در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بین المللی به کار گرفته شود.
 وجوه مشترک دینی، تاریخی، زبان ، فرهنگ، مرزهای جغرافیایی و منـافع مشـترک اسـتراتژیکی، پیوستگی عمیقی بین کشورهای عضو اکو ایجاد کرده که بهره گیری از این وجوه می تواند در رشد و توسعه منطقه آزاد کیش نقشی مهم ایفا کند.

برچسب‌ها موسسه فرهنگی اکو سرور بختی تیم فوتبال سپاهان اصفهان محمدرضا ساكت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه فرهنگی اکو تیم فوتبال سپاهان اصفهان محمدرضا ساكت موسسه فرهنگی اکو تیم فوتبال سپاهان اصفهان محمدرضا ساكت اخبار کنکور رئیس مؤسسه فرهنگی اکو کشورهای عضو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان