Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@09:32:03 GMT

مسابقه دوچرخه‌ سواری دختران افغانستان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۴۶۲۳

مسابقه دوچرخه‌ سواری دختران افغانستان (+عکس)

فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان اعلام کرد، رقابت یک روزه دوچرخه سواری میان ۴۵ تن از دختران افغان در شهر کابل برگزار شد که یلدز هاشمی مقام اول این رقابت را به دست آورد و قهرمان این مسابقه شد.

این رقابت با نام جام ملالی برگزار شد که ۴۵ دختر دوچرخه سوار از ولایت‌های کابل، غزنی، دایکندی، بامیان، فاریاب و بلخ افغانستان در این رقابت شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دختران دوچرخه سوار ۲۰ کیلومتر فاصله از کمیته ملی المپیک تا بند قرغه کابل را رکاب زدند.

یلدز هاشمی از ولایت فاریاب قهرمان این رقابت شد، زهرا رضایی از ولایت بامیان مقام دوم و ریحانه محمدی نیز از ولایت بامیان مقام سوم را در این رقابت به دست آوردند.

یلدز هاشمی قهرمان این رقابت گفت: این رقابت‌ها برای پیشرفت بانوان سودمند است و من در مدت دو سالی که دوچرخه سواری می‌کنم نتیجه‌اش را دیدم و من دو سال پیش که در رشتۀ بایسکل سواری نبودم از حق خود محروم بودم.

از سوی دیگر، فضلی احمد فضلی رییس فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان می‌گوید در سال ۲۰۲۰ به‌علت شیوع ویروس کرونا ما رقابت‌ها را درست برگزار نتوانستیم و قرار است در سال ۲۰۲۱ پانزده مسابقه بانوان را در کابل و ولایت‌های مختلف برگزار کنیم.

هرچند شماری از دوچرخه سواران افغان از وجود چالش‌های امنیتی و نبود امکانات کافی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند، اما برگزاری رقابت‌ها به هدف رشد و توسعه دوچرخه سواری میان دختران افغان ادامه دارد.

پیش از این نیز دو رقابت دوچرخه سواری میان دختران افغان تحت نام‌های جام گوهرشاد بیگم و تور بامیان در سال جاری برگزار شده بود.

منبع: فرارو

بیشتر بخوانید: مختل شدن مسابقه دوچرخه سواری توسط سگی در بلژیک (فیلم) مسابقات دوچرخه سواری تریال - تهران (عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003BwR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دختران افغان دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان