Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس قانون، فرزندان پرورشگاهی یا همان فرزندخواندگان از آن دسته از افرادی هستند که بر اساس قانون هیچ ارثی به آن‌ها نمی‌رسد و نمی‌توانند جزء طبقات ارث بگیر به حساب بیایند.

به گزارش برنا؛ طبقات ارث در قانون مشخص شده‌ است و هر فردی که نامش به عنوان افراد ارث بگیر آمده باشد می‌تواند از پدر و مادر خود ارث دریافت کند اما در این میان افرادی هم هستند که شاید جزئی از خانواده به حساب بیایند، اما هیچ ارثی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزندان پرورشگاهی یا همان فرزندخواندگان از آن دسته از افرادی هستند که بر اساس قانون هیچ ارثی به آن‌ها نمی‌رسد و نمی‌توانند جزء طبقات ارث بگیر به حساب بیایند.

البته در قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست مصوب سال ۹۲ مقرر شده است که بر اساس تصمیم دادگاه پیش از آنکه سرپرستی کودکی به دیگری سپرده شود باید بخشی از اموال پدر به نام این کودک زده شود.

مطابق با قانون، فرزندخوانده حتی اگر نامش در شناسنامه پدر خوانده یا مادرخوانده قید شده باشد باز هم ارثی از آن‌ها نمی‌برد و بر اساس این قانون افراد پرورشگاهی و فرزند خوانندگان نقشی در ارث ندارد و جزئی از طبقات ارث بستگی به حساب نمی‌آیند.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پدر و مادر خانواده قانون کودکان ارث طبقات ارث هیچ ارثی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کودکان دارای اختلال اوتیسم، سندروم دان وکم توان ذهنی در بوستان شهید چمران کرج در محیطی شاد ورزش کردند و شرکت کنندگان یک روز شاد را تجربه کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • همه فرزندان من... + فیلم
  • توصیه کاپلو به ستاره میلان: از بلینگام درس بگیر!
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان