Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا گفت: قرارگاه خاتم در صورت استقبال طرف افغانستانی، آماده است تکمیل قطعه چهارم خط‌ آهن خواف-هرات را بر عهده بگیرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید محمد اظهار داشت: تعریف طرح و احداث خط‌آهن خواف-هرات بین ایران و افغانستان، ‌بر اساس منویات مقام معظم رهبری و با هدف اتصال کشور افغانستان به شبکه ریلی ایران و توسعه ترانزیت ریلی منطقه اجرا شد؛ ‌تکمیل این خط‌آهن ‌ترانزیت کالا از طریق کریدور شرقی- غربی و از سمت مرز آستارا به اروپا را برای کشور افغانستان تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با تکمیل این خط ریلی، ارتباط حمل و نقلی کشور افغانستان با ایران و بنادری نظیر بندر شهید رجایی به عنوان هاب کانتینری ایران و بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی ایران گسترده‌تر می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا(ص) بیان کرد: خط‌آهن خواف-هرات، زمینه‌ساز‌ رشد و توسعه استان‌های شرقی کشور نیز خواهد بود و موجب تسهیل، توسعه و تسریع ‌مبادلات تجاری ‌ریلی ایران و افغانستان ‌خواهد شد.

محمد با اشاره به اینکه خط‌آهن خواف-هرات اولین ‌راه‌آهن با عرض استاندارد در افغانستان است، افزود: این خط ریلی در 4 قطعه با طول 225 کیلومتر طراحی شده است، قطعات یک، دو و سه این خط ریلی تکمیل و هفته گذشته افتتاح شد، از این‌ 3 قطعه، 2 قطعه در خاک ایران (خواف تا نقطه صفر مرزی شمتیغ) و یک قطعه در خاک افغانستان به طول 68 کیلومتر (از شمتیغ تا ایستگاه روز‌نک) است که توسط ایران و با سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه اجرای قطعه چهارم (ایستگاه روزنک تا هرات) در تعهد کشور افغانستان است، بیان کرد: ‌قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا زیرسازی قطعه اول و دوم و روسازی قطعه سوم این خط ریلی به طول ‌138 کیلومتر با هزینه جمهوری اسلامی ایران ‌اجرا کرد و قطعه چهارم در تعهد کشور افغانستان است.

* آمادگی قرارگاه خاتم برای اجرای قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا در پاسخ به این سؤال که آیا قرارگاه خاتم تمایلی به اجرای قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات از ایستگاه رو‌زنک در خاک افغانستان تا شهر هرات را دارد؟ گفت: این قطعه همان‌گونه که گفته شد در تعهد افغانستان و در خاک این کشور است، به جهت اهمیت استراتژیک تکمیل خط‌آهن خواف-هرات تا هرات و سپس اتصال به مزارشریف، ما در قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا‌ برای اجرای این قطعه نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

محمد اضافه کرد: البته این منوط به درخواست کشور افغانستان است.

گفتنی است قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات شامل دو قطعه الف و ب احداث خواهد شد.

‌پیش از این معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از «تأمین مالی قطعه 4 راه آهن خواف-هرات» خبر داده و گفته بود: همچنین در مورد قطعه 4 ب هم از سوی مسؤولان افغانستان به ما اعلام شد که مشغول طراحی هستند و در آینده‌ای نزدیک به مناقصه می‌گذارند.

به گفته عباس خطیبی طبق اعلام مسؤولان کشور افغانستان تأمین مالی قطعه 4 الف و ب انجام شده است و در این باره مشکلی نیست.

وی از ‌رضایت طرف افغانستانی از پیمانکاران ایرانی در خط آهن خواف-هرات گفته و افزوده بود: ما اصرار کردیم، حتما از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکار ایرانی برای این پروژه (قطعه 4) استفاده شود که کشور افغانستان هم استقبال و اعلام کرد، پیمانکاران ایرانی برای اجرای این پروژه‌ها بسیار خوب و با کیفیت عمل می‌کنند.

به گفته خطیبی ‌قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این پروژه به خوبی عمل کرده است و ما رضایت کافی از آنها داریم، ‌در این 140 کیلومتر خط آهن از خواف تا ایستگاه روزنک، زیرسازی قطعه داخل ایران به طول 78 کیلومتر و روسازی قسمت برون‌مرزی (قطعه 3) توسط قرارگاه خاتم اجرا شد که کار با کیفیت به سرانجام رسید و ما رضایت کافی داریم. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید محمد راه آهن خواف هرات پیمانکاران ایرانی قرارگاه خاتم قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا قطعه چهارم راه آهن خواف هرات اجرای قطعه چهارم خط آهن خواف هرات کشور افغانستان قرارگاه خاتم خط ریلی برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : شرکت کروز سهام شرکت ایران خودرو را خریده و 2 صندلی مدیریتی از 5 صندلی مال آنهاست و به دنبال گرفتن صندلی سوم هستند؛ مافیا یعنی این.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ مهدی عسگری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در برنامه بهارستان دوازدهم گفت: چند دانشجو که شرکت دانش بنیان تاسیس کرده بودند به من مراجعه کردند که برای کارشان ۳ هکتار زمین می‌خواهند، ولی طی سه سال نتواستند بگیرند؛ در همین شرایط نفری داریم که به اصحاب قدرت و ثروت وصل است و ظرف چند ماه ۱۰ هزار هکتار زمین گرفته است.

وی افزود: یک شاخه از جمهوری اسلامی، جمهوری سیاسی بود که محقق شد، ولی جمهوری اقتصادی که همان مشارکت مردم در اقتصاد است به کجا رسید؟

عسگری اظهار داشت: وقتی جمهوری اقتصادی محقق نشود مردم احساس می‌کنند سهمی در اقتصاد ندارند و حقوق‌بگیر و کارمند و کارگر هستند. بیش از ۶۵ میلیون نفر در کشور اجیر هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: هم مردم و هم دولت از وضعیت خودرو در کشور ناراضی هستند و هم خودروساز‌ها و همیشه می‌نالند.

عسگری اظهار داشت: واردات خودرو به خاطر اختلاف بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه با وزارت صمت، قطره چکانی انجام می‌شود.

وی افزود: در مباحث اقتصادی در دولت باید یک حرف زده شود و وحدت رویه و وحدت فرماندهی وجود داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عسگری اظهار داشت: در بحبوحه جنگ رفتند شرکت کروز تاسیس کردند بعد از آن شرکت‌های اقماری بوجود آورده و قطعه سازان خرد را نابود کردند.

وی افزود: شرکت کروز سهام شرکت ایران خودرو را خریده و ۲ صندلی مدیریتی از ۵ صندلی مال آنهاست و به دنبال گرفتن صندلی سوم هستند؛ مافیا یعنی این.

عسگری اظهار داشت: الان هم سهام خرد و شناور را می‌خرند هم سهام‌های درشت. صندلی سوم را که بگیرند کل ایران خودرو دست یک شرکت قطعه ساز می‌افتد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک طرف میز قطعه ساز است طرف دیگر میز خودروساز؛ هر دو یکی هستند و قطعه را سه برابر قیمت می‌فروشند و انحصار می‌کنند و بقیه قطعه سازان خرد نابود می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمادگی زیمباوه برای استفاده از توانمندی‌های فناوری ایران
  • عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران