Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران نشست همکاری مشترک اداره‌کل شیلات و جهاد دانشگاهی مازندران،در مرکز تحقیقاتی و تولیدی شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی این استان در چپکرود جویبار، با حضور محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی، محمدمهدی عباس‌زاده، جانشین مدیرکل و معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران، روسای شهرستان‌ها و مدیران این اداره‌کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا شافعیان در سایت تحقیقاتی و تولیدی شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی این استان، اظهار کرد: از زمان مدیریت جدید در اداره‌کل شیلات و تحولات صورت گرفته، بر آن شدیم تا در حوزه شیلاتی، فعالیت‌های مشترک با این اداره‌کل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه به دنبال کار علمی و پژوهشی در مسائل حوزه شیلات هستیم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی مازندران از طرح‌های پژوهشی کارشناسان شیلات با قابلیت اجرایی شدن، استقبال می‌کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی مازندران خاطرنشان  کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال تحقیقات فناورانه و تعامل علمی و دانشی با سایر سازمان ها و مراکز تحقیقاتی و علمی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش، تصریح کرد: کارهایی که در مجتمع تحقیقاتی - تولیدی سپهبد شهید سلیمانی انجام می‌گیرد با پشتوانه علمی و تخصصی همکاران و با بهره وری بهینه از امکانات و تولید محصول با کیفیت است.
شافعیان با بیان اینکه بیش از ۵۰ هکتار زمین زراعی و حدود ۴۰ هکتار آببندان، آزمایشگاه تخصصی و سالن کشت ریزجلبک از ظرفیت‌های بسیار مناسب جهاد دانشگاهی مازندران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری، طیور، برنج، صیفی‌جات و گل نرگس در حال انجام پروژه های تحقیقاتی و تولیدی هستیم.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه فعالیت جدیدی در جهاد دانشگاهی آغاز شده است و بر اساس این فعالیت‌ها، چندین طرح فناورانه در زمینه شیلات، دامی و مکمل غذایی ارائه شده است، گفت: تولید لارو ماهی سی‌باس یک طرح مشترک فناورانه در جهاد دانشگاهی بوشهر است که به منظور تامین مکمل غذایی از جهاد دانشگاهی مازندران درخواست شده تا با استان بوشهر همکاری نماید.
وی در پایان با بیان اینکه اگر بتوانیم از اقل موجود، اکثر بهره‌وری را ببریم کارکرد پژوهشی را نشان دادیم، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مازندران با ورود به مسائل پژوهشی به دنبال بیشترین بازخورد با کمترین امکانات است.
محمدمهدی عباس زاده معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای میان جهاد دانشگاهی و اداره‌کل شیلات مازندران در زمینه همکاری های پژوهشی و افزایش بهره وری این جلسه برگزار شده و در اجرای آن بازدید هایی صورت گرفته و اقداماتی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ریزجلبک ها در تغذیه لارو انجام شده و تا حدود زیادی موفقیت آمیز بود، تصریح کرد: طی بازدیدی که صورت گرفت، راهکارهای مناسبی در طرح پژوهش ماهیان خاویاری جهاد دانشگاهی نیز ارائه شد.
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات مازندران با بیان اینکه شیلات نیروی کارآمد متخصص خود را به میدان آورد تا به بندهای تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی مازندران جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد: این جلسه، به صورت تخصصی برگزار شده و امیدواریم بحث‌های صورت گرفته در آن، به سمت کاربردی‌تر شدن رفع نیاز صنعت آبزی‌پروری در استان برود.
عباس‌زاده ادامه داد: بدین جهت پس از ارائه مشخصات ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در امور شیلاتی، گروه حوزه آب شیرین اداره‌کل شیلات مازندران، پس از برگزاری جلساتی، به ارائه طرح‌های مختلف پرداختند.
وی تصریح کرد: در این جلسه به دنبال آن خواهیم بود که با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، چه کاری برای افزایش تولید در واحد سطح با بهترین کیفیت و کمیت داشته باشد.
محمدعلی محمدنژاد، مدیر مرکز تحقیقاتی تولیدی شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی مازندران در چپکرود جویبار نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در این سایت، در سه حوزه معاونت پژوهشی، کشاورزی و شیلات در کنار مسائل دامی، در حال انجام فعالیت است، اظهار کرد: در ۵۰ هکتار از اراضی این سایت، کشت بهاره و پائیزه انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با توجه به وجود ظرفیت بسیار مناسب آب‌بندان‌ در این سایت، فعالیت‌های شیلاتی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در آب‌بندان‌های مختلف این سایت، انواع ماهیان گوشتی پرورش داده می‌شود.
مدیر مرکز تحقیقاتی تولیدی شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی مازندران در چپکرود جویبار با بیان اینکه در سال جدید ۳۷ هزار بچه ماهی گرمابی ریزش صورت گرفته است، اظهار کرد: در حوزه پرورش ماهیان خاویاری نیاز به تصمیم دقیق و برنامه کاربردی داریم.
محمدنژاد از تولید لارو بچه‌ماهی یک گرمی در این سایت تحقیقاتی خبر داد و گفت:  به دنبال راه اندازی زنجیره‌ای لارو تا ماهی گوشتی در جهاد دانشگاهی هستیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که از طرح های مختلف پژوهشی و اقتصادی کارشناسان اداره‌کل شیلات استقبال می‌کنیم.
فاطمه قلی‌زاده مدیر گروه پژوهشی و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این جلسه، در خصوص فعالیت های حوزه پژوهش اظهار کرد: یکی از فعالیت های شاخص این حوزه، تکثیر ریزجلبک ها و استفاده از آن ها در حوزه شیلات است.
وی تصریح کرد: طرح استفاده از ریزجلبک اسپیرولینا به عنوان مکمل غذایی در جیره ماهی قزل آلا در گذشته با موفقیت انجام شد.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه پروژه بهبود جیره غذایی لارو تاس ماهی ایرانی با همکاری و حمایت شیلات استان اجرا گردید که نتایج اثربخشی به همراه داشت، گفت: از برنامه های آینده این حوزه همکاری در تولید ریزجلبک های مورد استفاده در جیره غذایی بچه ماهی سی باس است.  
قلی‌زاده ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و اداره‌کل شیلات مازندران به منظور حل برخی از دغدغه های موجود در حوزه شیلات راه گشا باشد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه، کارشناسان اداره‌کل شیلات و روسای شهرستان‌های این اداره‌کل، به ارائه نظرات خود در خصوص بهره‌وری مناسب نسبت به ظرفیت‌های بالقوه جهاد دانشگاهی در حوزه شیلاتی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی مازندران جهاد دانشگاهی مازندران اداره کل شیلات مازندران جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی اداره کل شیلات حوزه شیلات آبزی پروری فعالیت ها بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا روز دوشنبه در آیین گشایش اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان، با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: اجلاس مجمع توسط اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در ترکیه با عنوان «TOBB» برگزار شد و در پایان، نیاز به گسترش چنین جلساتی برای رسیدن به توافق مورد تأکید اعضاء قرار گرفت.

 پورنچای دانویواتانا افزود: برای تداوم گفتگو‌ها بین ۳۵ کشور عضو ACD و استمرار تعاملات میان منطقه‌ای، برگزاری چنین نشست‌هایی موثر است.

او با تاکید بر ضرورت مبادلات بین اعضای مجمع گفت وگوی همکاری آسیا از طریق ایجاد استاندارد‌ها و وضع قوانین سرمایه‌گذاری تصریح کرد: موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این راستا بسیار مهم و کارگشاست.


دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با بیان اینکه احتمال دارد، جلسه بعدی اجلاس در کشور قطر برگزار شود، گفت: صرفنظر از علاقه‌مندی به تداوم برگزاری چنین جلساتی، همچنین مایلیم دست‌اندرکاران به مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، بصورت عمیق بیندیشند تا بتوانیم در پرتو تداوم همکاری‌ها، مشکلات موجود را برطرف کنیم.

پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو آمادگی خود را بعنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب این کار شوند، در نهایت می‌توانیم به اجماع لازم در این زمینه برسیم.

او خاطرنشان کرد: باید همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین نشست‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین باید نتایج توافق‌های کسب شده بصورت گزارش به ACD ارائه و از طریق بهبود شرایط، مشکلات برطرف شود تا در مسیر توسعه مجمع به پیشرفت نائل شویم.

 مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.

این اجلاس به مدت ۲ روز در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس