Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: هزینه نگه‌داری روزانه مبتلایان به کرونا در نقاهتگاه‌ها یک میلیون ریال است.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۲۵ آذرماه) در جلسه قرارگاه کرونا که به میزبانی شهرستان ابهر برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدید ستاد کرونا، اجرای عملیاتی طرح شهید سلیمانی است، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این طرح می‌توان به کاهش زنجیره انتقال از طریق انجام تست‌های سریع، کاهش میزان ابتلا و فوتی‌ها و توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجام تست‌های سریع در استان در حال انجام است و دو رویکرد برای قرنطینه افراد مبتلا وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این رویکردها قرنطینه مبتلایان در کانون خانواده و دیگری نیز بهره‌گیری از ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها است.

این مسئول با یادآوری این موضوع که نگه‌داری از بیمار کرونایی در محیط خانه برای بسیاری از خانواده‌ها به ویژه اقشار ضعیف جامعه امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: این افراد می‌توانند از ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها برای طی دوران قرنطینه خود استفاده کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه طبق گزارش‌های ارائه شده، نقاهت‌گاهی که در ابهر با معیار پذیرش بیماران نزدیک باشد، مهیا است، متذکر شد: برای اینکه نقاهت‌گاه‌ها فعال شود از همه مدیران انتظار داریم همکاری لازم را چه در خصوص تامین تجهیزات خودرویی و چه در زمینه تامین نیروی انسانی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید به لحاظ ذهنی تبلیغات فضاسازی کنیم تا خانواده‌ها بپذیرند فرد مبتلا به کرونا به علت احتمال انتقال بیماری به سایر افراد در نقاهت‌گاه بستری شود، افزود: هر فرد آلوده در جامعه می‌تواند تا ۱۰ نفر را مبتلا کند که این امر بر ضرورت جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم می‌افزاید.

مرادی‌نافچی با تاکید بر این موضوع که در حوزه تامین، تجهیز و فعال کردن نقاهتگاه‌ها علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، نیازمند مشارکت بخش خصوصی نیز هستیم، گفت: هزینه نگه‌داری روزانه افراد مبتلا به کرونا در نقاهت‌گاه‌ها یک میلیون ریال است که در این زمینه می‌توان از مشارکت خیرین نیز در خصوص تامین این هزینه‌ها بهره گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه ۸۵ درصد فوتی‌های کرونایی زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباطات را با سالمندان دارند باید سازِ کاری بیاندیشند تا آنان خدمات را به ‌صورت غیرحضوری دریافت و نیاز به مراجعه نداشته باشند.

وی با اشاره به تدوین طرح سالمندان در استان، عنوان کرد: هدف از اجرای ساماندهی سالمندان با توجه به شیوع کرونا تکریم آنان، جداسازی و اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا و فوت ناشی از این بیماری است.

مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه باید ستاد حمایت کمک‌های مردمی و واحدهای تولیدی در ابهر فعال شده و کمک‌ها به حوزه مبارزه با کرونا هدایت شود، متذکر شد: مردم ابهر مردمی خیر و نیک‌اندیش هستند و این موضوع را در امور مختلف که ‌نیاز به یاری مردم بوده، به اثبات رسانده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت بالای هلال‌احمر در حوزه مبارزه با کرونا، یادآور شد: هلال‌احمر فرصتی به نام جوانان داوطلب را در اختیار دارد که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کند که لازمه این کار نیز استفاده از جوانان آموزش‌دیده و مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با یادآوری این مطلب که تبدیل وضعیت ابهر از قرمز به نارنجی خوب اما مطلوب نیست، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فردی و استفاده از ماسک به عنوان ارکان اصلی مبارزه با کرونا کماکان باید یکی از اولویت‌های اصلی در بازرسی‌ها باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید بار تردد مردم در شهر ابهر کاهش یابد، افزود: در صورت تبدیل وضعیت مجدد این شهرستان به حالت قرمز باید منتظر اعمال محدودیت‌های منطبق با این وضعیت باشیم که این امر باعث متضرر شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

وی با بیان اینکه بنای ما این است که مردم زندگی عادی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، اظهار کرد: بالای ۵۰ درصد از ابتلاها مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است که با توجه به نزدیکی ایام یلدا این مراسم باید با پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و به ‌صورت مجازی برگزار و بخشی از هزینه‌های این شب نیز به آسیب‌دیدگان کرونا و نیازمندان اختصاص یابد.

این مسئول با بیان اینکه اگر ذره‌ای در انجام مراقبت‌ها، وظایف محوله و رعایت پروتکل‌ها کوتاهی شود، قطعا در وضعیت نامناسبی از نظر ابتلا به بیماری قرار خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: خدمت‌گذاران ستاد مبارزه با کرونای کشور و استان به هیچ وجه به دنبال اعمال محدودیت‌ها نیستند اما چون سلامت مردم مهم‌ترین مسئله است، به اجبار این محدودیت‌ها اعمال و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان همه باهم علیه کرونا نقاهتگاه مبارزه با کرونا رعایت پروتکل ها نقاهت گاه ها نگه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود