Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ورود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پت اسکن دنیا به کرمانشاه خبر داد و گفت : با وجود این دستگاه به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهیم شد.

او گفت : استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش‌بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشور‌های پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: خوشبختانه با درایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بخش مهم در نقشه جامع سرطان دانشگاه که به‌عنوان مرکزیت غرب کشوری است پیش‌بینی و همچنین در سند چشم انداز ۱۴۰۴ منظور شده است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پارسال خرید دو دستگاه پت. سی. تی جهت دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و اصفهان در دستور کار خرید وزارت بهداشت قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر، اولین دستگاه وارد شده به کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

او ادامه داد: این دستگاه محصول سال ۲۰۲۰ کمپانی زیمنس آلمان و مدل horizon بوده و با بهره‌گیری از قابلیت؛ TOF (time of flight) که براساس بررسی‌ها تنها در یکی از دستگاه‌های فعال در کشور موجود است، باعث ارتقاء کم نظیر کیفیت تصاویر و کاهش زمان اسکن بیمار خواهد شد.

شیرزادیان گفت: این ویژگی در حوزه تحقیقاتی نیز بسیار مورد توجه محققان حوزه پزشکی هسته ایی و فیزیک پزشکی قرار گرفته است.

او افزود: این دستگاه در بخش دتکتور مجهز به کریستال‌های LSO که یکی از جدیدترین و پربازده‌ترین کریستال‌های موجود است، بوده و امکان فعالسازی تکنولوژی TOF (time of flight) بر روی آن‌ها وجود دارد.

شیرزادیان گفت: بنابراین دارای یکی از بالاترین توانمندی‌های تفکیک رزولوشن مکانی در میان دستگاه‌های موجود است که این قدرت تفکیک بالاتر به معنای امکان تشخیص تومور‌های کوچک‌تر محسوب می‌شود.

او ادامه داد: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون است که با پیگیری‌های مستمر، این دستگاه بنام کرمانشاه و برای استان‌های غربی کشور یعنی؛ همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

شیرزادیان گفت: با ورود دستگاه پت. سی. تی به استان، حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط پت. سی. تی، تکمیل و مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه که محل استقرار این تجهیزات خواهد بود، به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهد گشت .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم.

به گزارش تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور ازشان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد