Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی هفته گذشته ۱۵ دفتر پیشخوان دولت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان را به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و همچنین ازدحام های صورت گرفته بسته و از مردم نیز انتظار داریم تا جایی که امکانش است این کار را از طریق اینترنتی در منزل یا به مرور زمان انجام داده و از ایجاد ازدحام در دفاتر پیشخوان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس "حمیدرضا گلزاری" در گفت و گو با ایسنا درباره نظارت بر جمع آوری زباله های بیمارستانی و دفن آنها، گفت: تقریبا در شرایط کنونی تمامی زباله های سطح شهر عفونی هستند اما برای مراکز درمانی و بیمارستانی، استان کرمان پیش قدم بوده به طوری که هم اکنون تمامی مراکز درمانی و بیمارستان های استان به دستگاه های بی خطر امن کردن پسماند عفونی مجهز شده ضمن آنکه زباله های بخش‌های خصوصی درمانی و کلینیک ها و ۹۵ درصد زباله هایی که حساس بوده و عامل انتقال عفونت در آنها وجود دارد نیز توسط این دستگاه‌های بی خطر ساز امن و در محل دفن زباله های شهرداری با ماشین های ویژه امحا و دفن می شوند و مشکلی در این زمینه در استان نداریم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما این است که هم اکنون تقریبا در تمامی منازل، بیمار کرونایی داریم و این بیماران زبانه های عفونی را تولید می کنند که به خانواده ها توصیه اکید داریم که زباله های بیماران خود را در اتاق ایزوله جمع آوری کرده و در دو پلاستیک ضخیم گذاشته و سپس در سطل های زباله  قرار دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توصیه به شهرداری های سراسر استان کرمان برای نظارت ویژه بر استفاده از لوازم حفاظتی برای عوامل اجرایی پسماند به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر و در معرض بالای خطر انتقال ویروس گفت: متاسفانه شاهد بازیافت غیرمجاز از داخل زباله ها توسط عوامل جمع آوری پسماند هستیم که به دلیل کمبود نیرو نمی توانیم آنها را به صورت کامل رصد کنیم که انتظار می رود شهرداری نیز در این زمینه ورود کرده و با متخلفانی که با جان خود بازی می کنند، برخورد داشته باشند.

گلزاری با اشاره به اینکه تمامی زباله ها در استان آلودگی دارند و باید حتما به صورت مخصوص جمع آوری و و دفن شوند افزود: زباله گردی های شبانه در شهرها یکی دیگر از معضلات دانشگاه علوم پزشکی است از بابت شیوع و انتقال ویروس است. در قدیم شهرداری کرمان با استفاده از عوامل اجرایی در سطح شهر موضوع جمع آوری زباله گردها را پیگیری می کردند که متاسفانه مدتی است این کار دیگر صورت نمی گیرد و می طلبد در شرایط کنونی نظارتی بر این امر صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه با تست های صورت گرفته از این افراد مشخص شده خیلی اوقات این افراد دارای بیماری کووید ۱۹ بدون علامت هستند بنابراین «زباله گردی» و «پسماندهای غیرمجاز» هم اکنون دو خطر و معضل جدی دانشگاه علوم پزشکی درباره شیوع ویروس کرونا است.

گلزاری در ادامه با انتقاد از رهاسازی ماسک و دستمال های کاغذی از سوی مردم در معابر عمومی گفت: متاسفانه علی رغم تمامی توصیه های صورت گرفته، اما همچنان شاهد این عمل از سوی برخی افراد هستیم که معتقدیم این افراد با این اقدام خود دیگران و به ویژه پارکبانان را در معرض خطر جدی بیماری کرونا قرار داده که حق الناسی بر گردن این افراد است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید ماسک های خود را در کیسه فریز نگهداری کرده و سپس آن را در سطل های زباله بیندازند ادامه داد: یکی از مکان های پرخطر انتقال ویروس کرونا، پمپ بنزین و نازل های بنزین هستند که طبق دستورالعمل های ابلاغی باید متصدی جایگاه عملیات سوختگیری را انجام دهد اما با توجه به اینکه به دلیل کمبود نیرو این کار تا حدودی صورت نمی گرفت طبق پروتکلی اعلام کردیم که در تمامی جایگاه های سوخت دستکش یکبار مصرف و مواد گندزدا قرار داده شود که تقریبا این کار صورت می گیرد اما متاسفانه شاهد هستیم که خیلی از مردم رعایت نمی کنند.

وی به موضوع ازدحام های صورت گرفته در دفاتر پیشخوان دولتی برای ثبت نام در سامانه سجام جهت سهام عدالت اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد اقداماتی هستیم که بدون هماهنگی وزارتخانه ای صورت می گیرد. وزارت اقتصاد و دارایی می توانست با مشورت گرفتن از وزرات بهداشت، این فرآیند ثبت نام را در یک بازه زمانی بیشتری انجام دهد که شاهد چنین ازدحاماتی در دفاتر پیشخوان دولت نباشیم.

گلزاری با اشاره به دستور استاندار کرمان بر افزایش تعداد دفاتری که فرآیند ثبت نام سهام عدالت را انجام داده و تمدید زمان این ثبت نام تا پایان دیماه در استان گفت: طی هفته گذشته ۱۵ دفتر پیشخوان دولت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان را به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و همچنین ازدحام های صورت گرفته بسته و از مردم نیز انتظار داریم تا جایی که امکانش است این کار را از طریق اینترنتی در منزل یا به مرور زمان انجام داده و از ایجاد ازدحام در دفاتر پیشخوان خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفتر پیشخوان دولت پروتکل های بهداشتی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان دفاتر پیشخوان زباله ها جمع آوری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم