Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:22:53 GMT

پرسپولیس - اولسان هیوندای و رفیقان نیمه‌راه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۵۳۶۱

پرسپولیس - اولسان هیوندای و رفیقان نیمه‌راه

ساعت 24 - پرسپولیس برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا رسیده است. آن‌ها دو سال قبل تا یک قدمی تصاحب جام پیش رفتند اما دستشان کوتاه ماند.به وضوح، شباهت‌هایی غیرقابل کتمان میان هر دو صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان وجود دارد. آن‌ها در بزنگاهی می‌درخشند که کمتر کسی انتظارش را نمی‌کشد.

شنبه ۲۹ آذر از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران، پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی برای تعیین قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۰ با هم رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولسان هیوندای، سال ۲۰۱۲ با پیروزی مقتدرانه ۳ بر صفر مقابل الاهلی عربستان، جام لیگ قهرمانان آسیا را به خانه برده بود. پرسپولیس اما هنوز به‌جز یک قهرمانی جام در جام باشگاه‌های آسیا، هیچ عنوان قهرمانی در آسیا ندارد.

شهریور سال ۱۳۹۶ فدراسیون جهانی فوتبال، دو پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس را به دلیل تخلف در عقد قرارداد با مهدی طارمی بست. همان زمان پرسپولیس در کوران رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت.پرسپولیس ۴۸ ساعت قبل از دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان از این حکم مطلع شد. از واکنش مهاجم وقت باشگاه پرسپولیس نسبت به حکمی که خودش نقش اول را در صادر شدن آن بازی کرد، یک یادگار به جا مانده است؛ "حتما خیریتی در آن بود."دفعه قبلی که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید به دلیل تخلف در انتقال مهدی طارمی از مهلت نقل و انتقالاتی محروم شده بود.پرسپولیس به الهلال باخت. مهدی طارمی از پرسپولیس رفت. فصل که به پایان رسید، در حالی که پنجره‌های نقل و انتقالاتی هم بسته بود، برخی از بازیکنان، پاورچین پاورچین، راه خروج را پیدا کردند و رفتند. صادق محرمی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، برخی از این ستاره‌ها بودند.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی وقت باشگاه پرسپولیس در آغاز فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا گفته بود: "بسیاری ما را ترک کردند. به آن‌ها نیاز داشتیم ولی باید به انتخاب‌شان احترام بگذاریم."پرسپولیس در گروهC بالاتر از السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان و الوصل امارات صدرنشین شد. در مرحله یک هشتم نهایی، الجزیره امارات را حذف کرد. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الدحیل قطر ایستاد که چه در لیگ قهرمانان و چه در لیگ ستارگان قطر، قریب به یک سال، شکست نخورده بود. الدحیل را هم در تهران شکست داد و به نیمه نهایی رسید. این بار السد قطر را کنار زد و به فینال رسید.

تراژدی برای پرسپولیس، شکست خوردن در ژاپن و تساوی در تهران بود؛ پایان غم‌انگیز برای سالی که پرسپولیس تک و تنها، بدون پنجره‌های باز، زیر فشار سنگین رقابت‌های داخلی و بین‌المللی، تا فینال آسیا پیش رفت.

سلام مشابه به فینال

برای پرسپولیس، لیگ قهرمانان آسیا به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم می‌شود.کرونا، تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان را درگیر خود کرد، رقابت‌ها را به تعطیلی و سپس برگزاری متمرکز در قطر کشید، اما پرسپولیس داستانی متفاوت از سایرین داشت.۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ یحیی‌ گل‌محمدی جای برانکو ایوانکوویچ لیگ قهرمانان را آغاز کرد. او جانشین گابریل کالدرونی شده بود که می‌خواست موفقیت‌های آقای ایوانکوویچ را در آسیا ادامه دهد. اما در میانه راه کنار رفت.تفاوت پرسپولیس در ترکیب این تیم مقابل الدحیل قطر در نخستین بازی لیگ قهرمانان با سومین بازی‌اش پس از آغاز متمرکز رقابت‌ها در شهر دوحه است. علیرضا بیرانوند درون دروازه بود. مهدی ترابی پشت مهاجمان و علی علیپور در نوک خط حمله.پرسپولیس با از دست دادن سه بازیکن کلیدی‌اش، وارد دور جدید رقابت‌ها شد. خبر تکراری برای پرسپولیس این بود که این بار فدراسیون جهانی فوتبال، دو پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را به دلیل شکایت برانکو ایوانکوویچ بست.تاریخ تکرار شده بود؛ مسدود شدن مهلت نقل و انتقالاتی و کوچ ستاره‌ها.البته تفاوتی هم وجود داشت. پرسپولیس می‌دانست از ۲۲ شهریور، با حکم فدراسیون جهانی فوتبال دو پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته خواهد شد. به همین دلیل سعید آقایی، حامد لک، عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، میلاد سرلک و آرمان رمضانی را به خدمت گرفت.آیا اقدام باشگاه پرسپولیس قانونی بود؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید بله، باشگاه النصر عربستان می‌گوید نه.

سیاه و سفید، تلخ و شیرین

پرسپولیس با یک امتیاز از دو بازی وارد قطر شد. شکست دو بر صفر مقابل الدحیل و تساوی ۲ بر ۲ برابر شارجه امارات، پرسپولیس را محتاج تک تک امتیازات از بازی‌های باقی‌مانده کرد.پرسپولیس با ترکیبی متفاوت و ناهماهنگ مقابل التعاون به پیروزی یک بر صفر رسید. در بازی بعد هم یک بر صفر التعاون را شکست داد. شکست مقابل الدحیل، کار صعود را پیچیده کرد. اما پیروزی ۴ بر صفر مقابل شارجه امارات، امضایی بود پای برگه صعود.عیسی آل‌کثیر بهترین مهاجم پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود که به دلیل محرومیت نمی‌تواند این تیم را در فینال همراهی کند.

عیسی آل‌کثیر بهترین مهاجم پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود که به دلیل محرومیت نمی‌تواند این تیم را در فینال همراهی کند.تیم یحیی گل‌محمدی که در آستانه حذف قرار داشت، به عنوان تیم اول صعود کرد؛ الدحیل قطر و الشارجه امارات حذف شدند.یکی از بدترین احتمالات ممکن، رویارویی با السد قطر بود که برای پرسپولیس اتفاق افتاد.پیروزی یک بر صفر برابر السد، پرسپولیس را به تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تبدیل کرد. شاگردان گل‌محمدی پاختاکور، قهرمان لیگ ازبکستان را دو بر صفر شکست دادند و به نیمه‌نهایی رسیدند. پاختاکور پیش از این در مرحله گروهی، شهرخودرو و در مرحله یک هشتم نهایی، استقلال را حذف کرده بود.

اتفاق، در جریان گل دوم پرسپولیس به پاختاکور رخ داد. شادی گل عیسی‌ آل‌کثیر از دید کنفدراسیون فوتبال آسیا، رفتاری نژادپرستانه تلقی شد. او ساعاتی پیش از بازی پرسپولیس و النصر عربستان، نه فقط این دیدار که تا شش ماه از حضور در تمامی ورزشگاه‌های فوتبال محروم شد.پرسپولیس در ضربات پنالتی، النصر را هم شکست داد و به فینال رسید.نگاهی به مسیر صعود پرسپولیس نشان می‌دهد که فینالیست ایرانی لیگ قهرمانان آسیا، برای رسیدن به فینال، از مدعیان جدی قهرمانی امارات، قطر، ازبکستان و عربستان عبور کرده است. قرعه ساده‌ای در کار نبود و آن‌ها از مسیر سنگلاخی عبور کردند.

موفقیت با تیم بی‌ستاره

تیم یحیی گل‌محمدی، پیش از جدایی ستاره‌هایی مانند علیرضا بیرانوند، علی علیپور و مهدی ترابی، ۴ گل خورد و ۲ گل زد. اما با چهره جدیدش، در ۷ بازی فقط دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شد و ۱۰ گل زد.این که آقای گل‌محمدی در غیاب ستاره‌هایش هم می‌تواند از بازیکنان جایگزین به بهترین نحو استفاده کند، یک فرضیه است و این‌که همین پرسپولیس برای بازی فینال، تعداد قابل توجهی از باقی‌مانده مهره‌های کلیدی خود را در اختیار ندارد هم یک صورت مساله خطرناک.پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی پرسپولیس، این تیم را ترک کرد و به باشگاه الریان قطر پیوست.عیسی آل‌کثیر، بهترین مهاجم پرسپولیس در این رقابت‌ها با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا، فینال لیگ قهرمانان را از دست داده است. او با ۴ گل، بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بود.وحید امیری، با کارت زردی که در بازی پرسپولیس و النصر عربستان گرفت، دو اخطاره شد و فینال را از دست داد. یعنی یحیی گل‌محمدی در خط حمله پرسپولیس نه عیسی آل‌کثیر و نه وحید امیری را در اختیار نخواهد داشت. احسان پهلوان مدافع و هافبک چپ پرسپولیس هم به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی نیمه نهایی، از حضور در فینال محروم است. احسان پهلوان با سه پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا، یکی از بهترین پاسورهای این مسابقات بود.

استراحت اجباری مفید بود یا مضر؟به موازات تمام مصائب کنونی پرسپولیس، از ۱۹ روز استراحت این تیم هم نباید غافل شد.پرسپولیس از روز ۱۰ آذر که مقابل شهرخودرو به پیروزی سه بر صفر رسید تا فینال آسیا، به استراحت اجباری رفته است.بازی ۱۶ آذراین تیم مقابل نساجی و سپس بازی هفته ششم برابر ذوب‌آهن به دلیل آن‌چه "نگرانی از ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا" خوانده می‌شد، لغو شد.

۱۹ روز استراحت و بعد ایستادن مقابل بهترین تیم از شرق آسیا که در کوران رقابت‌ها قرار داشته، بیش از آن‌که مفید باشد، برای پرسپولیس مضر است.باشگاه پرسپولیس تاکنون موفق به قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نشده و در ساختار قبلی این مسابقات هم به عنوانی بهتر از مقام سوم دست نیافته بود.در صورت پیروزی نماینده ایران در فینال و قهرمانی، پرسپولیس برای نخستین بار به قهرمانی این رقابت‌ها دست می‌یابد و البته اولین باشگاه ایرانی خواهد بود که در ساختار جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، جام را بالای سر می‌برد.

اولسان هیوندای کره جنوبی، از یکم آذر که نخستین بازی‌اش در سری جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان را مقابل شانگهای شنهوای چین انجام داد تا روز ۲۹ آذر، هشت بازی سنگین در این رقابت‌ها برگزار کرده است. یعنی به صورت میانگین هر سه و نیم روز یک بازی. این آمار به حفظ آمادگی بازیکنان تیم رقیب پرسپولیس در فینال کمک بیشتری خواهد کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد فینال لیگ قهرمانان لیگ قهرمانان آسیا باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان لیگ قهرمانان نقل و انتقالاتی اولسان هیوندای برای پرسپولیس مقابل الدحیل عیسی آل کثیر فوتبال آسیا مرحله یک نیمه نهایی گل محمدی رقابت ها ستاره ها بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن 2-1 فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، فقط چهار هفته تا پایان بوندسلیگا زمان باقی مانده و قبلا قهرمانی لورکوزن قطعی شده است. امروز بایرن در خانه میزبان آینتراخت فرانکفورت بود. دیداری بین تیم های دوم و ششم جدول که به دلیل شکست سنگین بازی رفت، برای بایرن انتقامی بود.

بایرن که بازی را رئال را نیز در پیش دارد، می خواست برنده شود تا با روحیه به لیگ قهرمانان برسد.

مونیخی ها در دقیقه 9 بازی به گل رسیدند. کار اصلی را کنراد لایمر انجام داد که در وسط زمین توپربایی کرد و با سرعت به درون محوطه جریمه رسید. او سپس با یک پاس عرضی هری کین را صاحب توپ کرد تا او دروازه خالی را باز کند.

14 دقیقه بعد آینتراخت پاسخ این گل را داد.

هوگو اکیتیکه به زیبایی از بیرون محوطه جریمه با یک شوت زیبا مانوئل نویر را مغلوب کرد تا بازی 1-1 شود.

در دقایق پایانی نیمه اول گریرو از چند قدمی دروازه نتوانست گلزنی کند و دروازه بان فرانکفورت به کمک تیر دروازه مانع به گل رسیدن بایرن شد تا نیمه اول 1-1 مساوی شود.

در دقیقه 58 بازی ضربه آرنج رابین کخ به توخاس مولر را داور بعد از بازبینی صحنه پنالتی گرفت. سه دقیقه بعد هری کین پشت توپ ایستاد و گل دوم خود و تیمش را زد. این گل شماره 42 فصل کین بود تا به بهترین رکورد گلزنی دوران فوتبالش دست یابد.

در ادامه بایرن بازی را کاملا تحت کنترل داشت و حتی می توانست بر تعداد گل هایش نیز اضافه کند اما در نهایت همان دو گل برای ثبت پیروزی کافی بود. به این ترتیب مونیخی ها با برد به بازی حساس دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال رسیدند.

دیگر خبرها

  • توخل: نمی‌دانم چرا، ولی گنابری به رئال گل می‌زند
  • نویر: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین بازی‌‌هایی هستند که می‌توانید ببینید
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • بایرن ۲-۱ فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • بایرن 2-1 فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • بایرن داغ رئال مادرید را تازه کرد! (عکس)
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • خلاصه بازی ایران (5) 3-3 (4) ازبکستان (نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • تایلند فینالیست جام ملت های فوتسال آسیا شد