Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری و افتتاحیه پویش ملی «قهرمان من» با محوریت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دیروز با حضور محمد یقینی، دبیر پویش، حجت‌الاسلام سبحانی، مدیر انتشارات جوان و سیدابراهیم علایی، تولیدکننده بازی دلاور در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یقینی در این نشست با تأکید بر اینکه پویش «قهرمان من» به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، گفت: در این پویش که با اهداف معرفی ویترینی کامل از محصولات فرهنگی تولید شده تا امروز با موضوع حاج قاسم سلیمانی، کمک به تولیدکنندگان این محصولات که در شرایط کرونایی آسیب‌دیده‌اند و ترویج گفتمان قهرمان ملی محوری در جامعه دنبال شده، قرار است محصولات فرهنگی کودک و نوجوان متناسب با طرح این شهید جمع‌آوری و توزیع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه در کشور قهرمانان زیادی داریم و حتی منابع خوبی هم برای معرفی قهرمانان به کودکان که قشر اثرپذیر جامعه محسوب می‌شوند، وجود دارد؛ با این حال در تبدیل این قهرمانان به یک کاراکتر که پیوست فرهنگی داشته باشد، ضعف‌های زیادی داریم و این پویش در نظر دارد تا به معرفی قهرمانان به این قشر کمک کند. امروزه گردش مالی کاراکتر‌های فرهنگی در دنیا ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار است و حتی در کشور‌های پیشرفته این حوز ۵ تا ۱۰ درصد از GDP را شامل می‌شود، اما با وجود گردش ۳۵ هزار میلیارد تومانی این حوزه در کشور، باید گفت که نیم درصد از محصولات این حوزه محتوای بومی دارد و مابقی مربوط به کاراکتر‌های خارجی است.
دبیر پویش ملی «قهرمان من» با تأکید بر اینکه ۱۰ کاراکتر محبوب فرهنگی در میان کودک و نوجوانان خارجی است، بیان داشت: با توجه به اینکه شهید قاسم سلیمانی جزو قهرمانان شناخته‌شده برای جامعه است، می‌توانیم این کاراکتر را به ۱۰ تا ۱۵ کاراکتر اول کشور تبدیل کنیم. همچنین این پویش ۵ محصول فرهنگی کتاب، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، پوشاک و هدیه را شامل می‌شود.
حجت‌الاسلام سبحانی نیز با تأکید بر اینکه قطعا جامعه نیازمند معرفی الگو است، اظهار داشت: رسانه ملی با خرید سریال‌هایی از کشور‌هایی مانند کره تلاش می‌کند تا الگو‌های ساختگی این کشور را به مردم نشان دهد، در حالی که خودمان الگو‌های واقعی داریم و چرا نباید آن‌ها را به جامعه نشان داد؟ الگو‌هایی که با معرفی‌شان می‌توان کاری کرد تا کودکان و نوجوانان پیرو و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشند. باید کاری کنیم که سردار دل‌ها، سردار دل‌ها بماند و قاسم سلیمانی الگوی بشریت برای طول تاریخ خواهد بود، به همین دلیل باید کاری کنیم که زوایای مختلف این الگو را در وهله اول شناخته و بعد به جامعه بشناسانیم.
در بخش پایانی این نشست علایی، تولیدکننده بازی دلاور تصریح کرد: این یک بازی کارتی است که با ۱۸۰۰ ساعت نفر کار تولید شده است؛ خوشبختانه امروزه این بازی در حال ترجمه شدن برای کشور‌هایی است که سردار قاسم سلیمانی در آن‌ها شناخته‌شده است، همچنین در نظر داریم تا این بازی را با افراد شاخص دیگر در عراق و سوریه و شهیده زنده زکزاکی و ابومهدی المهندس تولید کنیم، با این حال باید به این مسئله اشاره کنم که بحث صادرات این بازی به کشور لبنان در حال انجام است.
گفتنی است، در پایان این مراسم پسر شهید مدافع حرم پاشاپور به ذکر خاطراتی از این شهید پرداخت و در انتها نیز از پوستر پویش «قهرمان من» با حضور خانواده این شهید و مسئولین برگزاری پویش رونمایی شد. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی کودکان و نوجوانان نشست خبری قاسم سلیمانی قهرمان من حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • گواردیولا: با یک تساوی منچسترسیتی، آرسنال قهرمان لیگ برتر خواهد شد
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • چه بر سر ستارگان عجیب‌ترین قهرمان لیگ برتر آمد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • کلوپ: کی گفته ممکن نیست قهرمان شویم!
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم