Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان نهال‌کاری و بذرپاشی می شود.

«غلامحسین حکمتیان اصل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از این میزان ۶ هزار هکتار مرتع، ۴هزار هکتار جنگل و ۳ هزار هکتار گیاه دارویی در سطح استان با نهالکاری و بذرپاشی احیاء و غنی سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: بخشی از این میزان بصورت مشارکتی با مردم و بخشی نیز از محل صندوق توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اجرا می شود. در راستای اجرای یان طرح بذر رایگان نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰ درصد از تعهدات امسال این اداره کل اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون در بیش از ۲ هزار و ۱۳۰ هکتار از اراضی جنگلی استان نهالکاری و بذرپاشی و در یک هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی مرتعی استان هم برای بهبود وضعیت و حفاظت از اراضی در معرض خطر بذرپاشی شده است.

حکمتیان اصل با بیان اینکه کار بذرپاشی و نهال کاری در مراتع و جنگل‌های استان تا اسفندماه امسال و در برخی مناطق استان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: اولویت بذرپاشی و نهال کاری در مراتع و جنگل‌های است که بر اثر آتش سوزی آسیب دیده اند.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار نهال کرفس در منطقه "دل افروز" بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه نشاء کاری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نهال مورد نیاز اجرای این برنامه ها از نهالستان‌های منابع طیبعی در سطح استان تامین می شود، عنوان کرد: ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نهال در سطح استان کاشت می شود و مابقی با بذر انجام می شوند.

حکمتیان اصل بیان کرد: تاکنون در مناطق مختلف استان بیش از ۱۷هزار هکتار عملیات غنی سازی جنگل و بیش از ۱۱ هکتار توسعه جنگل برای حفاظت از خاک و احیای محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد منابع طبيعي نهالكاري کهگیلویه و بویراحمد کاری و بذرپاشی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت