Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی به وضعیت اسفناک مهاجران در زندان‌های عربستان سعودی پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء سازمان دیدبان حقوق بشر روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی مهاجرانی را که اغلب از اتیوپی هستند در شرایط اسفناکی بازداشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این سازمان گزارش داد که ماه گذشته با هفت مهاجر اهل اتیوپی که هم اکنون در بازداشت سعودی‌ها به سر می‌برند و دو هندی که اخیرا آزاد شدند درباره شرایط آنها در عربستان صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش همه این افراد گفتند که آنها را در اتاق های کوچک در یک بازداشتگاه در حالی که 350 نفر در آن مکان تنگ و تاریک کنار هم هستند زندانی کردند.

برخی از بازداشت‌شدگان به دیده‌بان حقوق بشر اعلام کردند که نگهبانان زندان های سعودی آنها را شکنجه کرده و مورد ضرب و شتم قرار می دهند. دو تن از این افراد گفتند که بیش از یک سال در بازداشت سعودی‌ها بودند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به نقل از برخی از این مهاجران بازداشت شده گزارش داد که به دنبال شکنجه و ضرب و شتم این افراد از اکتبر گذشته تاکنون حداقل 3 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عربستان|کسری شدید بودجه و ادامه رویاهای اقتصادی بن سلمان

این بازداشت شدگان همچنین شکایت داشتند که مقامات سعودی هیچ اقدامی برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا در میان مهاجران زندانی انجام ندادند؛ در حالی که بسیاری از این افراد علایم ابتلا به کرونا را دارند.

در همین زمینه تصاویر ویدئویی از وضعیت مهاجران در زندانهای عربستان در توئیتر منتشر شده که نشان می دهد این افراد در فاصله بسیار نزدیک کنار هم قرار دارند و حتی برخی از آنها در سرویس‌های بهداشتی خوابیده اند، در حالی‌که کنار آنها پر از از زباله است.

«نادیه هادرمن» پژوهشگر امور حقوق پناهندگان و مهاجرین در دیدبان حقوق بشر گفت که عربستان سعودی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و بنابراین نمی تواند بهانه و توجیهی برای شرایط وخیم مهاجران بازداشت شده داشته باشد.

طبق این گزارش بیشتر مهاجران بازداشت شده در عربستان اهل اتیوپی هستند اما مهاجرانی از سایر کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز در زندان های سعودی به سر می‌برند.

پیش از این «آدام کوگل»، معاون سازمان دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه، اعلام کرد،عکس‌هایی که از زندان‌های جنوب عربستان در حال انتشار است نشان می‌دهد که مقامات در عربستان مهاجران شاخ آفریقا را بدون در نظر گرفتن ایمنی و حیثیت در معرض شرایط بد، شلوغ و غیرانسانی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی دیدبان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه